Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-02-02, 21:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Japp, nu så har en privatperson anmält familjen Nujen
https://twitter.com/katjanouch/status/959483728887209985

Otippat att det är en privatperson som gjort anmälan.

Att våra slapphänta och undfallande (mot rasfrämlingar) myndigheter skulle göra sitt jobb för en gång skull känns uteslutet.
Citera
2018-02-02, 21:20
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Obannad
Intervjun med honom i DN kan ju framstå som ett kraftfullt försvar i Özz ögon. Frågan är dock om det inte är en monumental björntjänst. Föra upp frågan på den nivån från Janouch/flashbackträsket ger den ju en kraftig statusboost.
Beredd att hålla med. När frågan lyfts till den nivån så börjar folk att googla, sen hittar dom hit, till katerinamagasin.se & får reda på sanningen.
Citera
2018-02-02, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Suck... "Finaniserat"?!
85000kr Försök du överleva på det i 2 år, det går inte... Inte i Sverige iaf.
85k är vad en person med soc-bidrag får på ett halvår. (ja, högt räknat)
Det finns inget att gå till botten med... Nujen-familjen har anlitat och betalat svart, där är det avklarat. Allt annat är bottennapp...
Jo det gör ju det. Här har Özz den präktige varit delaktig i finansiering av ett terrordåd. Då duger det inte att påstå att ”jag visste inget.”
Akilov bodde tydligen i tält, då räcker 85 papp i flera år. Nähäpp, hela grejen stinker, om man nu har luktsinne.
Citera
2018-02-02, 21:22
Medlem
Att Özz Nujen med familj VÄLJER, och det är ett val, att INTE betala skatt är det som gemene man borde bli upprörda över.

Här kommer familjen till Sverige och tar del av det skattefinansierade välfärdssystemen både i form av bidrag som vård, skola omsorg osv. När de sen börjat tjäna pengar, tack var välfärdssystemen, så väljer de att INTE betala skatt.

Här pratar vi inte om att betala någon tonåring några hundra svart för att passa barnen utan tiotusentals kronor för arbete utfört för ett företag till en enskild person. Hur många fler personer har de valt att göra detta till? Det är många skattekronor som undanhållits som istället kunde gått till skola, vård, omsorg, pensioner osv.

Kan låta rasistiskt men jag tycker det är illa när människor som invandrat till Sverige och tagit del av vår välfärd sen inte ser värdet av att betala skatt. Det svenska välfärdssystemet bygger på att man ska betala efter förmåga och få efter behov. Inte suga ut efter förmåga och sen skita i att betala...
Citera
2018-02-02, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kad1
Vad kan Nujenfamiljen förväntas få för straff?

De har alltså betalat en (illegalt?) invandrad man, som går IS ärenden med svarta pengar.

Terroristen plöjde sen igenom Drottninggatan.

Borde ju för fan vara fängelse på det. Visst att de inte kunde veta hur det skulle sluta, men hallå. De är ju direkt medskyldiga eftersom de hjälpt honom, med svarta pengar, hålla sig kvar i landet.

Nujens, Drottninggatans blod ligger mycket på era händer.
Förhoppningsvis utvisning.
Citera
2018-02-02, 21:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Eller har han fört över till syrran vid annat tillfälle pga att han varit aktuell för Skatteverket tidigare och inte vill chansa.
Man får hoppas att skattmasen kollar om Özz gjort motsvarande överföringar till syrrans konto med halva beloppen.
Citera
2018-02-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CliviaMiniata
Om du vet att Özz inte medvetet finansierade RA så borde du tala om vem det var som gjorde det. Annars kan du inte vara säker.
Jag tror inte att det var Özz. Men jag har ingen aning om vem eller vilka som gjorde det. Bara att pengarna han fick av Nujen klanen hjälpte honom att leva illegalt i Sverige och köpa saker för sin terrorism.

Är just det som är så löjligt
Ska RA gått i två år och sparat pengarna för att köpa ett antal sprayflaskor?
Klart att hans uppehälle finansierades, iaf för 3-4 månader, men han jobbade nog för andra arbetsgivare efter Gotland och det är dessa arbetsgivare vi borde luska ut istället. Som jag sagt tidigare så är det rätt så dumt att anklaga en arbetsgivare för vad arbetstagaren gör 2 år senare.
Citera
2018-02-02, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winnertip
Jo det gör ju det. Här har Özz den präktige varit delaktig i finansiering av ett terrordåd. Då duger det inte att påstå att ”jag visste inget.”
Akilov bodde tydligen i tält, då räcker 85 papp i flera år. Nähäpp, hela grejen stinker, om man nu har luktsinne.

Akilov bodde i tält natten INNAN dådet... Dessförinnan har jag inte en susning om.
Han bodde inte i tält i 2 år om du tror det.
Hur förklarar du isf att han bodde ca 30m från lastbilschauffören?
Senast redigerad av chrisemil 2018-02-02 kl. 21:29.
Citera
2018-02-02, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Batuta
Det här kan inte stämma. Polisen har i detalj sökt kartlägga vilka Akilov arbetat tillsammans med, vilka som utgjort hans nätverk i Sverige. Att polisen inte skulle kontakta Nujen-klanen som tillhört Akilovs största uppdragsgivare är orimligt. De måste ha fått frågor inte bara om pengatransaktionerna, utan om vilka som ingått i Akilovs arbetslag, fullt möjligt att det funnits andra radikala uzbeker i renoveringsteamet.
Tills dess det bekräftats att polisen gjort en grundlig undersökning/revision och hållits förhör med ansvariga inom "Nujen-koncernen" kommer jag att betrakta svensk polis som slö, slapp och likgiltig.
Citera
2018-02-02, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prora
Det här handlar inte om terrorbrott. Det handlar om att Özz Nujen och hans syster via sitt gemensamma bolag köpt en skola på Gotland i en liten by i ödemarken under förespegligen att de ska skapa en teaterscen (här finns säkert kulturstöd eller glesbygdsstöd att hämta). Naturligtvis rör det sig egentligen om ett sommarboende.

Men stället är slitet. Özz syster Debbie är asyladvokat, det är den enda rimliga förklaringen till att hon har kontakt med Akilov. Han anlitas och som papperslös kan han för en blygsam timtaxa uttnyttjas till diverse arbeten. De stora summor systern, svågen och märkligt nog även pappan har utbetalat tyder på att det egentligen är flera som har utfört arbetena, men att utbetalningarna har gått via den som haft ett svenskt bankonto: Akilov.

Özz Nujen har gjort sig ett namn på att låtsas stå på de svagares sida. När svartjobben på den egna fastigheten utförd av de han låtsas värna om, men i själva verket kallhamrat inte tvekat att utnyttja, uppdagas, så påstår han sig inte veta någonting. Hans syster och svåger gör sig oanträffbara. I DN tillåts han urskulda sig utan att relevanta frågor ställs. Medias haveri blir sällan tydligare än så här.

Grymt bra skrivet!!

Det är helt absurt att han kan gråta ut i diverse medier och bagatellisera ekobrott, och dessutom då av en syster som är advokat. Jag tror systerns agerande utifrån sin samhällsfunktion också bör utredas för mer än bara ekobrott. Jag är ju intresserad av om systern även hanterat RA:s asylprocess på något sätt.
Jag tror att familjen har sjukt mycket att gömma. FB bör gräva i familjens bolag och sysselsättning, och eventuella bidrag man får. Vilka bolag är det egentligen frågan om, och vilken adress är det till fastigheten? Vi kommer hitta mycket björnbajs i skogen om vi letar..
Citera
2018-02-02, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyranitar
Grymt bra skrivet!!

Det är helt absurt att han kan gråta ut i diverse medier och bagatellisera ekobrott, och dessutom då av en syster som är advokat. Jag tror systerns agerande utifrån sin samhällsfunktion också bör utredas för mer än bara ekobrott. Jag är ju intresserad av om systern även hanterat RA:s asylprocess på något sätt.
Jag tror att familjen har sjukt mycket att gömma. FB bör gräva i familjens bolag och sysselsättning, och eventuella bidrag man får. Vilka bolag är det egentligen frågan om, och vilken adress är det till fastigheten? Vi kommer hitta mycket björnbajs i skogen om vi letar..

Och med det tycker jag att topic ska ändras till t.ex "Özz Nujens familj betalar svarta löner".
Kopplingen till dådet finns självklart men pengarna kan omöjligt varit en betydande del i RA's planering.
Vem vet hur många som fått svarta pengar från Nujen-familjen? Kan vara hur många som helst egentligen. Att en av dessa bestämmer sig för att utföra ett terrordåd anser jag vara en slump.
Nujen-familjen SKA straffas för att ha betalat ut svarta löner. De ska dock INTE klandras för vad RA gjorde 2 år senare! Hur jävla olagligt det än är att stötta illegala invandrare.
Citera
2018-02-02, 21:39
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slocum
Otippat att det är en privatperson som gjort anmälan.

Att våra slapphänta och undfallande (mot rasfrämlingar) myndigheter skulle göra sitt jobb för en gång skull känns uteslutet.
Ja, sånt ger dålig utdelning på Oddset.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in