2018-01-31, 09:51
Medlem
Flammarions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pirxz
Här kommer den:

https://www.facebook.com/KIT.Sverige/videos/2090987344469365/

Titta och begrunda.

Spekulation.

Skärpning!
Citera
2018-01-31, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Jag tror inte det. Se här...den förda invandringspolitiken är inte hållbar och SD har behövts för att få andra politiker att vakna till. Jag tror dessutom att deras roll inte är överspelad än. SD har en hel del stollar men alla är inte. Jag tror inte att 13 (eller 16-20)% utav Sveriges befolkning är rasister men många änser att invandringspolitiken är (1) väldigt viktig för Sveriges framgång och (2) felaktigt förd.

Att de skulle vara det enda alternativet tror jag inte på. De behövs än för att hålla de övriga partierna på spänn men jag ser de inte som ett långvarigt alternativ - därmed inte sagt att de inte kommer att fortsätta vara aktiva / stanna i riksdagen för ett långt tag framöver.

Du kan se att både S och M har vaknat till. Dels pga SD, det ger jag dem, dels pga att de ser konsekvenserna utav den tidigare förda politiken. S har nu anpassat sig väldigt mycket; de drog i handbromsen, de har satt igång att arbeta med att få ut de som inte ska vara i Sverige etc. Det sistnämnda ser jag inte hur SD skulle kunna göra mer effektivt (med realistiska åtgärder). Mycket återstår att göra men det verkar svänga åt rätt håll. M likaså. S stora dragsänke tror jag är MP som för en väldigt human men inte vad jag anser en hållbar eller tom. realistisk politik.

När det gäller debatten mellan Åkesson och Hällstrand tycker jag att Hällstrand presenterade exempel på åtgärder som tagits av S som är bra. Men det kommer att krävas tid och fortsatt engagemang för att åtgärda dagens problem (ej utmaningar ). SD återkom med samma sak om och om igen. De visar på problem som de vill åtgärda genom skärpt invandring.

Du verkar ju förstått att invandringen är ett problem iaf,förmodligen det absolut största problemet anser jag och många till.
SD har ju sen länge insett problemen med den okontrollerade invandringen och förstått att man måste få kontroll på den
Varför inte börja och lägga fullt fokus på det istället för att hela tiden blunda för fakta som invandring påverkar?.
Nu har tillräckligt många vaknat för tvinga övriga partier ta till åtgärder som SD föreslagit hela tiden,på punkt efter punkt.
Vilket betyg ska man sätta på regering oavsett färg som prioriterar att motarbeta ett parti bestående av slagskämpar,fylltrattar,brottslingar och tokstollar som ändå har betydligt bättre och tidigare har förslag som kan förbättra välfärden för samtliga, utom kanske de som tillhör eliten i samhället och som vill öka klassklyftor ytterligare
Senast redigerad av linus66 2018-01-31 kl. 10:35.
Citera
2018-01-31, 10:16
Medlem
grey.eagles avatar
Sedan bör landstinget upphanda billigast möjliga tolkar, dessa kostar något djävulsk.

O naturligtvis har de inte upphandlat billigast.
Citera
2018-01-31, 10:19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Iton
Bara för det faktum att jag tycker att Strandhäll vann debatten innebär det inte att jag röstar S. Jimmy hade inte mycket att komma med förutom ett par repliker som han hade övat på hemma framför spegeln. Och visst drog han invandrarkortet igen. Och sen ska de påstå att de inte är ett enfrågeparti...visst... Han verkade ganska så vilsen i debatten. Han är en skicklig debattör men har tappat stinget ända sen han kom tillbaka från sin utbrändhet.

Sen, vad ska SD åstadkomma istället? De kan ju för fxn inte ens hålla reda på sina egna riksdagsmedlemmar. Den ena vevar med nävarna i krogkön på första bästa som säger emot honom - det kanske passar i Vitryssland men inte i Sverge. Den andra tar på sig naziarmband. Den tredje festar med nazister och skämtar om att gasa judar. Och hur mycket är det som inte har kommit fram än, som vi inte vet om? Kommunpolitiker ska vi inte ens tala om... Och sen är förväntan att de skulle kunna styra ett land?! De är inte i stånd till det.

Sverige har de senaste åren gjort miljardöverskott. Visst, en del beror på den nuvarande högkonjunkturen men en del beror också på den förda politiken. M förde sen Sverige igenom en av de värsta finanskriserna sen 30-talet. Visst att de gjorde en del drag som jag inte tycker eller håller med om men ett visst mått av cred ska de ha. Att det mesta går utför blir inte sant bara för att man upprepar det (från ett specifikt politiskt håll). Det finns absolut områden som kan och måste förbättras men att det mesta skulle gå utför stämmer helt enkelt inte.

Som du själv skriver:"-från ett specifikt politiskt håll". Ja visst är det så! Anledningen är jätteenkel, SD är och har varit de enda som VÅGAT ta tag i problemet och visa en bild av det SANNA Sverige! 7-Klövern är en samling pajaser som vänder kappan efter vinden, så är det! Du skriver vidare att SD är ett " enfrågeparti". Det är ju vad media blåst upp det till, men också för att invandringen är en så otroligt viktig fråga. Det handlar både om vår kultur, sjukvård, skola mm mm. Det genomsyrar i stort sett ALLT i vårt land.
Problemet är att vi har godtrogna mjäkiga politiker, som har så otroligt svårt att blitka sanningen och skilja på JA och NEJ! Har svårt att se vad vårt (lilla) land klarar av. Dessa jönsar talar om att invandringen är en "tillgång" för vårt land..?? Det finns en liten klick som tillför något till vårt land, det är sant, som implementerar våra värderingar och assimilerar vår samhällsstruktur. MEN den stora massan är en ren BÖRDA för vår ekonomi och rättsstaten. Att våra folkvalda samt media försöker dölja detta är ingen hemlighet. Jag vill veta vad du menar med, när du skriver att "det mesta går inte utför"??? Du kan ju knappast tro på det själv? Sjukvård, skolor, infrastruktur, mm mm. Indragningar görs på löpande band, mer pengar avsätts ständigt till vårt " kultur -berikande" och kostnaden skenar år för år!!
Högkonjukturen beror mycket på världsekonomin OCH att vi har företag som sedan länge varit skickliga innovatörer med gott rykte som sett till att ryggraden i svensk ekonomi gått bra. Men hur länge kommer dessa att "streta emot" innan de säljs till utländska ägare, vilket pågått under en längre tid?? Du skriver att SD är ett enftågeparti.. Tycker du ska sätta dej ner och läsa deras valmanifest! Det är såna som du, andra partier och media som förstärker den bilden, inga andra. Och till sist gör du flera kullerbyttor då du påstår saker om SD politiker..utan referens.. Hur slutade förresten rättegången mot Ekroth efter " incidenten i nattklubbskön..?
Senast redigerad av flashbackstasi 2018-01-31 kl. 10:24. Anledning: Felstavat
Citera
2018-01-31, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
I samband med det kriget kom 48.000 bosnier till Sverige. Nu har vi redan överfullt med MENA-folk i landet och under de kommande fem åren räknar man med att det kommer hit 500.000, d v s lika många som det bor i Malmö.
Tror knappast det kommer komma 500.000 flyktingar de närmaste 5 åren men vi får se. Som många andra SD skallar så verkar du ha en förkärlek till att bara räkna med plus. Du/Ni missar att även inflyttat folk dör och åker tillbaks till sina hemländer.
Citera
2018-01-31, 10:58
Medlem
Puukkos avatar
Ett relativt civiliserat samtal, sannerligen sällsynt och välkommet. Detta till trots så förmår jag icke att följa den tråd Annika Strandhäll (S) spinner med sin slippriga slända, denna djävulskt delikata kvinna. Må Herren servera hennes rövhål.
Citera
2018-01-31, 13:42
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hugo-lund
Jag såg den här tråden tidigare och tänkte att ok -nu har Jimmie vunnit debatten som vanligt. Såg verkligen framför mig en minister som tappade tålamodet och spydde ur sig floskler samtidigt som Jimmie lugnt presenterade förslag.

Men till min överraskning var det verkligen inte så.

Ska erkännas att jag inte pallat kolla på debatten tidigare och nu först efter att ha sett KITs faktakoll på Facebook.

Med det i bakhuvudet så förstår jag Strandhälls frustration, Jimmie ljuger ju uppenbarligen om vilka satsningar de vill göra och det blir platt fall. Sen håller han ju skenet uppe och för den obildade/partiska eller alla de som "gillar Jimmie" så kan jag förstå att känslan är att han vann.

Men hallå! SD lägger 13 miljarder MINDRE på vården än S och eftersom han framhärdar att de lägger mer på vården så skulle jag också lackat ur, precis som Strandhäll gör.

Politikers jobb är att styra genom resursfördelning och lagstiftning i förstahand. Jimmies snack om att "vi ska börja med att minska vårdköerna" i kombination med hans uteblivna förslag blir en totalt sett svag prestation.

Strandhäll har ingen stark insats men hon ljuger åtminstone inte.
Klar seger till Annika Strandhäll.

Du måste skämta? Var fick du 13 miljarder mindre från?
HON LJÖG JU FÖR BÖVELEN!!!

Gå tillbaka och kolla i tråden så ser du uppgifterna från SD budgetproposition.
Men tydligen läser inte folk ordentligt och bara gapar ut i rymden =)

Sidan 99/100.
https://sd.se/wp-content/uploads/2017/10/H%C3%B6stbudget-2018.pdf

1= en miljon mer än regeringen
2018= +3 548 miljoner MER
2019=+3 598 miljoner MER
2020= +4 098 miljoner MER

Vad blir det totalt? 11244 miljoner =11.2 miljarder mer än regeringen.

Och pengarna kommer från att dra ner på invandringen och runtomkring relaterade utgifter.

Frågor på det?
Senast redigerad av löl 2018-01-31 kl. 13:45.
Citera
2018-01-31, 13:50
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Tror knappast det kommer komma 500.000 flyktingar de närmaste 5 åren men vi får se. Som många andra SD skallar så verkar du ha en förkärlek till att bara räkna med plus. Du/Ni missar att även inflyttat folk dör och åker tillbaks till sina hemländer.
Blev det jobbigt med reda siffror i stället för vänstersvammel? Vad du tror har f ö anmärkningsvärt lågt intresse.

Så några dör och några flyttar hem till sandlådan. Jahaja.

Hur gammal är du?
Citera
2018-01-31, 14:01
Medlem
skogshuggar3ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grey.eagle
God vård handlar om pengar, alltså de stänger ner delar på sjukhusen för att de kan inte rekrytera ssk, eller usk för att de kan INTE erbjuda högre lön.

Jobbar du som ssk åt bemannings bolag kan du öka lönen med 15000 även 20000 i månaden, men då dras det på framtida pengar som inte finns.

Som det är nu så skall en landstingsanställd ssk svara för 6 pat, rätt ofta är de mer upp till 9, ssk hinner knappt äta lunch knappt gå på toa när de måste svara för 9 pat o inte göra en endaste fel i läkemedelshanteringen/beräkningen.
I många betydligt bättre betalda yrken kan du göra massor av fel inget allvarligt händer, men om ssk delar fel medicin, är konsekvensen en annan.
Med så låg lön, utifrån sånt ansvar är det oförskämt att säga att de är överbetalda

Enligt Vårdförbundet handlar tillgången till vård om mänskliga rättigheter och rätt människosyn. Ingenstans skriver de att vård ska erbjudas i förhållande till de resurser som finns, eller till de som ingår i samhällskontraktet. Se t.ex. kampanjen "Vård för alla".

Om man samtidigt har som betingelse att vårdkvalitén ska hållas konstant kan man implicit utläsa att de vill ha obegränsade resurser. Om man har den uppfattningen och är omättligt generös ska man givetvis i första hand vara det med egna medel och med den egna arbetsinsatsen - innan man kräver mer resurser av andra. Det tillhör väl normalt beteende?

Jag har definitivt inget emot att självgoda läkare och sjuksköterskor tar en timme av sin fritid eller går ner i lön för att möta den ökade efterfrågan av sjukvård! Tvärtom, jag förstår inte varför det inte kryllar av sådana initiativ?
Citera
2018-01-31, 14:14
Medlem
Citat:
Blev det jobbigt med reda siffror i stället för vänstersvammel? Vad du tror har f ö anmärkningsvärt lågt intresse.

Så några dör och några flyttar hem till sandlådan. Jahaja.
En hel del fler än några och dina "reda" siffror är ju bara prognoser.
Citera
2018-01-31, 14:45
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollen
Så kan det gå när man är ett enfrågeparti. Sedan är Jimmie Åkesson inte skarpaste kniven i lådan heller.

Du menar att du inte följt Sd senaste 10 åren för att du minnsan bara röstar som mamma och pappa alltid gjort och de är så pk-förnuftiga ? (vad det är värt nu )
Då föreslår jag att du kravlar dig upp igen bakom stenen och uppdaterar dig för ditt eget bästa!
Varför inte?
Du kommer drabbas också snart...hääännng me på...alla ska me!
Citera
2018-01-31, 15:11
Medlem
Citat:
Haha, ja det är ju prognoser.
Precis det är inte REDA siffror som du påstod.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in