2018-01-24, 17:50
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C64
Och snart kommer Clock igång (om dom inte redan är igång igen).

https://www.expressen.se/dinapengar/hamburgerkedjan-clock-ateruppstar/
http://www.corren.se/nyheter/linkoping/krogkungen-vacker-liv-i-nedlagd-kedja-om4044519.aspx

Jureskogs

Ja enkelt och bra eller Jay Jay

Johan Jureskog
Citera
2018-01-24, 18:01
Medlem
tuffkatts avatar
Jag betalar gärna 100-110 kronor för en kvalitetsburgare, men inte 95 kronor för hans skräp på McDonalds. Jureskog är en extremt enerverande människa men bör rimligtvis ha god koll på kött, så med bra råvaror och rätt teknik kan detta falla väl ut.
Citera
2018-01-24, 18:25
Medlem
supreme100s avatar
Hoppas verkligen det blir fokus på basic, bra burgare ( ex Shake shack, in’n out) och inte som den kladdiga skapelse som serveras på AG. Har ej provat ”hans” burgare på McD, men även de verkar vara sprängfyllda med olika såser och tillbehör...
Citera
2018-01-24, 18:25
Medlem
Karmans avatar
Ska färsen komma från gamla utslitna mjölkkor, som han sedan slafsar upp på hällen för att få en bra stekyta. Tur att stekytan blir bra i alla fall...
Senast redigerad av Karman 2018-01-24 kl. 18:34.
Citera
2018-01-24, 18:41
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Tänkte avskriva konceptet direkt, men blev påmind i tråden av att det är många som fortfarande tycker delikatessburgare känns spännande. Så fort jag ser "husets hamburgare gjord på högrevskött" (eller hur man nu väljer att beskriva den) i menyn på en restaurang har jag god lust att resa mig och gå. Så fruktansvärt fantasilöst och mossigt... och det är ju inte ens gott till på köpet! Vad man än kallar det är det ju bara lite färs mellan två skivor bröd. Men Sverige är ju ett kulinariskt efterblivet land, så det kan säkert funka.
Citera
2018-01-24, 18:57
Medlem
Vad är folks uppfattning av denna lilla filur?
Jag har fått intrycket att folk tycker han verkar vara en drygfitta?

Men det är välkomnat med en kedja som har lite roligare kött än max, donken och bk. Tvek om mjölkkor är vägen att gå bara? Isf borde det väl redan ha gjorts?
Citera
2018-01-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plong91
Som f.d slaktare på det största nötslakteriet med kunskaper inom klassificering (Kvalité och i slutändan vad bonden får betalt per ko.)
Måste jag påpeka att någon har farit med osanning.

Mjölkkor är anledningen att köpa oxfilé är rysk roulette i Sverige. Köper alltid australiensk nöt personligen.

Mjölkkor håller den absolut sämsta kvalitén som finns och det är ett under att man saluför det tillsammans med ungtjurar till samma pris. Det borde sättas etiketter angående ursprung.

Sladdrigare kött får man leta efter och det är många länder där man inte ens säljer mjölkkor.
Vad är det som gör mjölkkor håller så dålig kvalité och i vilka länder säljer man inte mjölkkor?
Citera
2018-01-24, 19:03
Medlem
Klart det finns plats för en till kedja. Om det visar sig, det får tiden utvisa, att Jureskogs har sjukt goda hamburgare med superfräscha pommes, så skiter jag i att gå till Burger King och McD alla dagar i veckan.

Jag är ofta missnöjde med MAX, McD, BK osv, men vad fan ska man göra när man är
sugen på hamburgare och inte vill laga hemma.

Exempelvis i Göteborg finns det en kedja, heter något i stil med Texas----, och de
har den typen av hamburgare och pommes som jag vill äta. Men jag bor i stad som
är mindre än Göteborg och vi har bara MAX, BK, McD tyvärr.....
Citera
2018-01-24, 19:23
Medlem
XaoqcHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Om det ska lyckas hänger det på en sak, och en sak endast: Inga jävla idiotburgare som är en halvmeter höga och sitter ihop med tandpetare och skit. Kvalitetsburgare som man kan äta i bilen när man kör, det är grejen. Det finns inte idag.

Detta. Vet inte varför man fortsätter denna idiotiska trend med torn till burgare men det blir så slafsigt och besvärligt att försöka äta dessa.
Citera
2018-01-24, 19:29
Bannlyst
Jag tycker inte om den mannen. Han har en oskönt stil och verkar vara en jävla stopp! Jag tänker inte äta där. Han gillar säkert olika också så jag skulle vilja utlysa en bojkott i förebyggande syfte.
Citera
2018-01-24, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LekandePyromanen
Hans McDonalds burgare är ju goda, men väldigt dyra och inte alls prisvärda. 96 kr för en burgare meny är ganska så saftigt. Så vi får väl se hur det går. Om allt är gjort från grunden så kan det ju bli något att testa.
Varför skulle man vilja äta något som kostar mindre än en hundrig ute? Man frågar ju sig i så fall vad fan dom har ersatt maten med i en sådan måltid?
Citera
2018-01-24, 20:30
Medlem
Drozds avatar
Smart drag att skaffa en massa gratisreklam via Donken innan han öppnar eget! Kan ju inte vara rocket science direkt att laga en god hamburgare...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in