2018-01-27, 08:30
Medlem
syke555s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Det var ett otroligt sant inlägg, även om jag personligen inte håller med om det jag markerat kursivt i citatet.Ibland slinker även en burgare ned pga ekonomi eller att man bara känner för det.

Finns mycket klokt i ditt inlägg. Vi har Max, McD, BK, Frasses, Sibylla, Enellys och säkert fler. Håller ungefär samma klass. Sen har vi ju alla krogar med sin "lyxburgare" som man enbart äter på plats och de ställena är ju oräkneliga. Finns ju allt från Pitchers, Harrys, Olearys till de mer gastronomiska som Flippin. I segmentet där emellan har man ju tusentals lokala hak. I dag går det att gå en hyfsad burgare i princip i alla Sveriges kommuner samt en snabbmatsvariant också.

MEN, saknas en god burgare man (exempelvis) kan ta med i handen i bilen. En enkel men med hög kvalitet. Den som lyckas med det blir rik!

Det finns ju också, dock inte landstäckande, men det är på väg.
Citera
2018-01-27, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
Det finns ju också, dock inte landstäckande, men det är på väg.

Har du några bra exempel? Jag reser lite grann och skulle gärna svänga förbi då man är i krokarna
Citera
2018-01-27, 11:47
Medlem
finns inge bättre än hamburgare
Citera
2018-01-27, 11:54
Medlem
Sababas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baconizer
Har du några bra exempel? Jag reser lite grann och skulle gärna svänga förbi då man är i krokarna

Uppsala har ”Dylans” och ”American steak house”. De har food trucks. 100kr/meny

Det finns även ”Dax” - det stället är jag däremot lite tudelad till. 100kr/meny
Citera
2018-01-27, 18:41
Medlem
sinewaves avatar
Skulle hellre se Shake Shack då dessa svenska varianter i regel försöker göra allting 'fint' för att driva upp priserna vilket är precis motsatsen till vad folk vill ha när de vill ha enkel, men god, snabbmat.
Citera
2018-01-27, 20:43
Medlem
langaocbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XaoqcH
Detta. Vet inte varför man fortsätter denna idiotiska trend med torn till burgare men det blir så slafsigt och besvärligt att försöka äta dessa.

Där har vi ett segment en krögare skulle kunna slå in sig på. Goda hamburgare man kan äta med händerna.
Citera
2018-01-27, 23:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av langaocb
Där har vi ett segment en krögare skulle kunna slå in sig på. Goda hamburgare man kan äta med händerna.

Det finns överallt.
Jag har svårt att se en trend med höga burgare.
Jag äter ofta hamburgare, och kan alltid göra det med händerna.
Äter på ställen som Lily's, flippin', BmB, barrels, Phils, ibland även AG, flying elk. Gärna Bishops, Made in Sweden och Texas.

Inga torn till burgare på något av dom ställena, så något segment att slå sig in på finns inte.
Citera
2018-01-28, 03:36
Medlem
ja då får man önska han lycka till.

har försökt att äta jureskog's burgare
gång på gång men de kladdar ju ned
allt så man behöver i princip en dush
efteråt.

jag har käkat hamburgare i 32 år och
det finns ingen som "läcker" så mycket
skit som denna burgaren.

lite kladd är normalt från en burgare
oavsett kedja men jureskog går all in!
Citera
2018-01-28, 09:43
Medlem
karykhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Observerad
Äsch, jag håller mig till Bun Meat Bun jag.

Det bästa som kommit ur den svenska "hamburgerboomen".
Citera
2018-01-28, 09:45
Medlem
Att betala för något som en inavlad idiot plankat någonstans i världen känns som en idiot uppfattas som smartare när han inte är det. Bättre att lära sig laga till för egen maskin för det blir godare och mn får mer pengar över.
Citera
2018-01-28, 10:25
Medlem
Observerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karykh
Det bästa som kommit ur den svenska "hamburgerboomen".

Utan tvekan.
Citera
2018-01-28, 19:51
Medlem
godboys avatar
Tror det blir riktigt svårt för honom att slå sig in på marknaden. Han kan ju satsa på småorter men att tro att han kan ta betalt som i Stockholm kan han gömma. Han måste vara mycket bättre än Harry's och det är vanligtvis inte så svårt. Men sen kan han inte vara allt för dyr heller.

Jag tror att nyckeln till framgång är att erbjuda en burgare till bra pris. Bara burgaren ingen pommes eller att man driver folk till att köpa menyer. Ska man köpa bara en burgare på MC.D eller B.K så är det ju tramsigt dyrt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in