2018-01-30, 12:02
Medlem
Machiavellys avatar
Det är nog första gången jag anser att JÅ verkligen blev överkörd.
Citera
2018-01-30, 12:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannebil
Det jag efterfrågar är en politik, inte bara floskler och satsningar. Alla partier regeringar de senaste 20 åren har satsat på vården för att korta köer, skapa fler vårdplatser och anställa fler sjuksköterskor. Alla har öst pengar över just dessa områden inom vården.

Ska man påstå att sjukvården i Sverige befinner sig i kris, men att man har politiken att lösa problem, så måste man dels kunna peka på vad som är problemen rent specifikt (ledtråd: vårdens problem är inte långa köer och för få vårdplatser, det är snarare symptom) och dels måste man presentera förslag som löser de här problemen.

Jag har inte sett SD presentera någonting annat än att de utlovat "satsningar" riktade mot specifika "problem" inom vården och att de satsningarna är större än andra partiers satsningar. Det förklarar ju dock inte hur SD:s pengar kommer göra skillnad är sossarnas och alliansens pengar inte gjort det.
Men så kan man ju säga om alla partier i så fall; att de inte har någon politik, och bara levererar floskler och satsningar. Eftersom inget ger resultat, oavsett borgerliga eller rödgröna regeringar.

Jag har läst igenom SD's budgetproposition. Jag har inte lusläst den och dubbelkollat varenda siffra, men jag har läst igenom den, jämfört med regeringens budget, och sett hur SD omfördelar pengarna. För mig är Sverigedemokraternas budget helt överlägsen alla andra partiers. Framförallt ser SD till att åtgärda det fruktansvärda slöseriet inom invandring och integration.

Det säger sig självt att om man skär ner på invandringen så finns mer pengar kvar att satsa på andra områden. Det är inte något som SD har hittat på. Fredrik Reinfeldt sade i sitt berömda tal om öppna hjärtan att flyktingmottagandet kommer att kosta så mycket att vi inte har råd med några andra reformer. Nuvarande finansministern Magdalena Andersson sade så sent som för en månad sedan att vi har tagit emot fler invandrare än vi klarar av, och att det vore bättre både för flyktingarna och för oss svenskar om flyktingarna sökte sig till andra länder istället.

Jag är helt övertygad om att kraftigt minskad asyl- och anhöriginvandring kommer att förbättra Sverige på alla områden: minskade kostnader för asyl- och migrationsmyndigheter, minskade bidragsutbetalningar, minskad arbetslöshet, minskad bostadssegregation, minskad kriminalitet, minskad belastning på vård, skola och omsorg.

Och NEJ, minskad asylinvandring innebär INTE att vi skall kasta ut de 25% (eller vad det är) invandrare som arbetar i vården. Minskad asylinvandring innebär INTE att arbetskraftsinvandringen stoppas.

Tino Sanandaji har uttryckt det ungefär så här: "att påstå att invandring är bra för ett land är som att påstå att rekrytering är bra för ett företag". Allt beror förstås på vilka, när och hur många man rekryterar.
Senast redigerad av P71 2018-01-30 kl. 12:05.
Citera
2018-01-30, 12:03
Medlem
mjohan84s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
En röst på SD är en varning till politikerna om en mörk framtid, i det fall de övriga politikerna inte börjar inse konsekvensenserna med att den invällning som skett kommer islamisera Sverige.

Det största hotet för socialdemokratin är den egna politiken, för invandringen handlar inte om humanism, som det ljugs om. Den invandring vi fått handlade om lönedumpning, där aningslösa politiker trodde på invandring av läkare från Syrien som skulle jobba hårt för låga löner. Det talades om mångfald och berikning

Nu bidde det bidragsparasiter, terrorister, våldtäktsmän, fåraherdar, kronvrak, islamister, tiggare, nordafrikaner och afghaner som är så korkade att de inte ens vet från vilken byhåla de kommer ifrån eller sin egen ålder. Och annat drägg från de lägsta socioekonomiska skikten i skithålsländer. Är inte Trumps vokabulär underbart? Är det den slags folk som Strandhäll vill ha in i vården?

Det är sossarnas väljare som kommer bli utsatta för en ny underklass som sänker lönerna och hotar de enkla jobb som kommer finnas kvar i framtiden. De medborgare som trots allt i framtiden kommer att klara sig, är inte de medborgare som röstar på sossarna.

Mitt tips är att det kommer ett muslimsk parti i framtiden, med ett större väljarunderlag än det som nu SD har. Men en helt ny politisk karta där SD inte är det största hotet längre mot 7 klövern. I vården betyder det allt från arabiska barnmorskor och annan sjukvårdspersonal i ohygieniska skynken för alla de medborgare som inte kommer ha råd att pröjsa sig ur skiten!

Mycket möjligt , men! Regeringen sitter där de sitter pga många valde att överge alliansen och istället rösta på sd
Citera
2018-01-30, 12:08
Medlem
Lian.Vendls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av P71
Jag noterade det också, att hon tackade programledaren. Varför gjorde hon det? Tror aldrig jag har hört en politiker tacka en programledare förut. Nästan så att man kan tro att SVT är i maskopi med S...

Härskarteknik. Det var inte vem hon tackade som var poängen utan vem hon inte tackade.
Citera
2018-01-30, 12:11
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Det säger sig självt att om man skär ner på invandringen så finns mer pengar kvar att satsa på andra områden.
Jo, men missar du inte den lilla detaljen att massor av asylinvandrare redan är här? VAD ska hända med dem om pengarna bara tas bort? Ska de ställas på gatan och få klara sig själva? Vad kommer att hända med brottslighet och social oro då?
Citera
2018-01-30, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lian.Vendl
Härskarteknik. Det var inte vem hon tackade som var poängen utan vem hon inte tackade.
Ja, det kändes som att hon ville ge intrycket av att "det är du och jag Anders mot den här förskräckliga sverigedemokraten... jag vet att du är på min sida egentligen, även om du måste hålla dig neutral i debatten". Typ så.
Citera
2018-01-30, 12:16
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Machiavelly
Det är nog första gången jag anser att JÅ verkligen blev överkörd.

Ser ingen överkörning, sossarna går till försvar för sitt misslyckade samhällsbygge
Citera
2018-01-30, 12:19
Medlem
Strandhäll diskvalificerar sig själv när hon påstår att Sverige har en hälso, sjukvård i världsklass.

Att vara bra på vård betyder att den drabbade får snabb och den bästa hjälpen. Sverige idag tycker att vissa behandlingar är för dyra för att erbjudas. Allt annat än världsklass.
Citera
2018-01-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nidbild
Ser ingen överkörning, sossarna går till försvar för sitt misslyckade samhällsbygge
Misslyckade samhällsbygge? Knappast. Svenskar har det generellt väldigt bra. Även paradiset har lite skit i hörnen tråkigt nog verkar vissa partier som SD bara vilja få oss att se skiten för att det ska gynna dom.
Citera
2018-01-30, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jo, men missar du inte den lilla detaljen att massor av asylinvandrare redan är här? VAD ska hända med dem om pengarna bara tas bort? Ska de ställas på gatan och få klara sig själva? Vad kommer att hända med brottslighet och social oro då?
De kommer inte att ställas på gatan. Under asylprocessen kommer de att erbjudas boenden med enkel standard i Migrationsverkets regi, och de kommer inte att få några kontantbidrag. Istället får de matkuponger och kommer att erbjudas exempelvis begagnade vinterkläder från frivilligorganisationer. Detta står att läsa i SD's höstbudget, sidan 27-28.
Citera
2018-01-30, 12:26
Medlem
Honey.B.Blues avatar
Citat:
Men så kan man ju säga om alla partier i så fall; att de inte har någon politik, och bara levererar floskler och satsningar. Eftersom inget ger resultat, oavsett borgerliga eller rödgröna regeringar.

Jag har läst igenom SD's budgetproposition. Jag har inte lusläst den och dubbelkollat varenda siffra, men jag har läst igenom den, jämfört med regeringens budget, och sett hur SD omfördelar pengarna. För mig är Sverigedemokraternas budget helt överlägsen alla andra partiers. Framförallt ser SD till att åtgärda det fruktansvärda slöseriet inom invandring och integration.

Det säger sig självt att om man skär ner på invandringen så finns mer pengar kvar att satsa på andra områden. Det är inte något som SD har hittat på. Fredrik Reinfeldt sade i sitt berömda tal om öppna hjärtan att flyktingmottagandet kommer att kosta så mycket att vi inte har råd med några andra reformer. Nuvarande finansministern Magdalena Andersson sade så sent som för en månad sedan att vi har tagit emot fler invandrare än vi klarar av, och att det vore bättre både för flyktingarna och för oss svenskar om flyktingarna sökte sig till andra länder istället.

Jag är helt övertygad om att kraftigt minskad asyl- och anhöriginvandring kommer att förbättra Sverige på alla områden: minskade kostnader för asyl- och migrationsmyndigheter, minskade bidragsutbetalningar, minskad arbetslöshet, minskad bostadssegregation, minskad kriminalitet, minskad belastning på vård, skola och omsorg.

Och NEJ, minskad asylinvandring innebär INTE att vi skall kasta ut de 25% (eller vad det är) invandrare som arbetar i vården. Minskad asylinvandring innebär INTE att arbetskraftsinvandringen stoppas.

Tino Sanandaji har uttryckt det ungefär så här: "att påstå att invandring är bra för ett land är som att påstå att rekrytering är bra för ett företag". Allt beror förstås på vilka, när och hur många man rekryterar.
Så synd att det inte finns fler Tino Sanandaji, vilken pärla han är!

Rochas fick fly landet, han blev för nogsam för det känsliga svenska vi-sinnelaget.

Tänk om någon kunde sagt öppna din hjärna istället för öppna ditt hjärta, apropå den store bäbisen Reinfeldt.

Däremot hör man Isabella Lövin tala sig varm för att hellre, betona "de fina bitarna" i mångfalden.. och inte smutsa ner hennes fina Sverigebild, det är vi, vi och nu ska vi och nu ska vi, inte.. vi och vi. Duktiga vi , titta hur många båtflyktingar viiiiii minsann klarar av med våra muskler... niiiii svagsinta ska inte öht prata om systematisk lukrativ smugglingsindustri, bara hålla käftarna.

Blir svimfärdig av bara tanken, på hur det skulle vara idag om MP givits eller lyckats med maktförfogenhet att fortsätta maktmissbruka. Inte för att de inte fortsätter missbruka, det var många som grät när mehmeh fick kliva ner. för han var ju säkert en sann.. öh mentor. en riktig daddy.
Citera
2018-01-30, 12:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
De kommer inte att ställas på gatan. Under asylprocessen kommer de att erbjudas boenden med enkel standard i Migrationsverkets regi, och de kommer inte att få några kontantbidrag. Istället får de matkuponger och kommer att erbjudas exempelvis begagnade vinterkläder från frivilligorganisationer. Detta står att läsa i SD's höstbudget, sidan 27-28.
OK, låter som ett klokt upplägg. (Jag ska läsa på bättre.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in