2018-01-29, 03:15
Medlem
ThuleSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Läs igenom allt jag skrivit så får du svar. Jag har sagt VARFÖR det blev så, inte förespråkat det.

Med tanke på hur du skriver så låter det som att du också förespråkar det.
Citera
2018-01-29, 03:16
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
"Åkesson domedags sagor"? Du är medveten om att Jimmies åsikter för fyra år sedan, som då smutskastades i media, är relevant i både alliansens och sossarnas pipeline nu? Hur fan kan du inte se att han är något på spåren. Du tycker inte att samhället har blivit sämre sedan dess? Förorten, ghettot funkar ju fint eller? Kastas handgranater, plural, i Sverige idag. Kanske det ligger en gnutta sanning domedags sagorna ändå? Och juste, gängvåldtäkt är något vanligt i Sverige nu Din dumme jävel!

Att M och S nu säger samma sak som Åkesson är för ragga röster och inget annat.

Våldet i förorten våldtäkterma och allt annat hemskt som sker är fruktansvärt men det löser inte sig genom lögner och påhitt. Lösningen på det är otroligt mycket hårdare straff och krav på mindre bevisning för fällande domar.
Citera
2018-01-29, 03:17
Medlem
Citat:
Det är fel utgångspunkter.

Jorden klarar av många gånger fler människor där alla lever gott och i fred ifall inte några få roffar åt sig det mesta. Överkonsumtion är inget som är positivt utan bara ett sätt för Eliten att få dig köpa saker du inte behöver eller egentligen vill ha.
Vadå fel utgångspunkter? Typiskt politkersvar. Du har tre påståenden framför dig, med ett uppenbart "rätt" svar. Men du glider iväg. Klart som fan det är bättre om vi försöken bibehålla/minsks antalet människor och samtidigt bibehåller våra vanor/ovanor. Folk kommer inte sluta åka cross, äta kött, köpa ny elektronik, tyvärr. Då är det rimligt att tänka på andra alternativ.
Citera
2018-01-29, 03:19
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThuleSociety
Med tanke på hur du skriver så låter det som att du också förespråkar det.

Nej det är hur du uppfattar det jag skriver. Läs det jag skriver med andra glasögon
Citera
2018-01-29, 03:20
Medlem
Citat:
Att M och S nu säger samma sak som Åkesson är för ragga röster och inget annat.

Våldet i förorten våldtäkterma och allt annat hemskt som sker är fruktansvärt men det löser inte sig genom lögner och påhitt. Lösningen på det är otroligt mycket hårdare straff och krav på mindre bevisning för fällande domar.
Alltså du är galen. Lögner och påhitt? Det är ganska uppenbart för en vettig människa att se ett samband i utvecklingen i Sverige. Vad är lögnen? Skriv ett konkret svar, snälla.
Citera
2018-01-29, 03:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Jorden klarar sig länge än. Människorna kommer nog gå under långt innan jorden gör det
Vi, människor, diskuterar på ett forum om jordens negativa utveckling. Du svarar med att jorden kommer klara sig men inte människorna. Är du dum i huvudet? Klart att en klump med massa, jorden, inte kan försvinna puts veck. Men med jordens undergång tycker jag människorna är en stor del utav det. Du kan inte vara seriös.
Citera
2018-01-29, 03:25
Medlem
Det ni som hatar Åkesson försöker säga är att 2050 när svenskar är än minoritet i landet så finns det pengar i skattkistan från invandring.
Men att vi nu går på knäna är inget ni nu bryr er om.
Citera
2018-01-29, 03:26
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Durst
Alltså du är galen. Lögner och påhitt? Det är ganska uppenbart för en vettig människa att se ett samband i utvecklingen i Sverige. Vad är lögnen? Skriv ett konkret svar, snälla.

Lögner är att utländska läkare skriver ut fel medicin och inte kan ställa enkla diagnoser som nån tjomme här inne påstod.

Åkesson lögner om att är Islam är största samhällshotet men aldrig nämner Bankirerna eller Eliten
Citera
2018-01-29, 03:30
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
VEM säger att invandringen är det stora problemet? Det stora problemet ÄR givetvis de makthavare som driver en omöjlig politik. Men denna tråd handlar om sjukvården som är ETT av MÅNGA symptom. Andra trådar handlar om andra saker.

VEM? Jo Åkesson som är med i klippet vi diskuterar.
Citera
2018-01-29, 03:32
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
VEM? Jo Åkesson som är med i klippet vi diskuterar.
Jasså, VAD säger han då?
Citera
2018-01-29, 03:35
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Jasså, VAD säger han då?

Snälla häng med i diskutionen. Gå tillbaka och läs vad jag skriver.
Citera
2018-01-29, 03:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollen
Min tandläkare är afrikan och min läkare är från Iran. Tar en titt på sjukvården så kan du se att många är invandrare om du bor i en liten skithåla så kan det vara svaret till att det inte finns så många utländska där.

Det stämmer, det finns ganska många läkare från andra länder än Sverige. Jag hade Palestinsk läkare när jag opererade knät, låg därefter 2 dygn på IVA med blodförgiftning. Fick behålla bennet men dygn 3-5 diskuterades om man inte skulle ta bort det.

Hade en Iransk läkare när jag bröt handleden, fick fixas till totalt 3 gånger eftersom läkaren trots två försök inte fick den rätt. Tvingade en sjuksköterska dra 3:e gången så det blev rätt. Fortfarande tror läkaren att han fixade det den andra gången.

En läkare från Turkiet skickade hem mig med whipsplash, tog 3 år med 50% sjukskrivning för att fixa det.

En spännande läkare från okänt land (dock ej sverige) skulle sätta en kanyl (ni vet en sån där som är 1-2 mm tjock) vid operation. Nu har jag ett 11 cm långt ärr. Har hört förklaringen hur det blev så 5 gånger men skulle inte kunna återberätta det begripligt om så livet hängde på det.

Så visst, det finns många läkare från andra länder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in