Citat:
Ursprungligen postat av
Trollen
Min tandläkare är afrikan och min läkare är från Iran. Tar en titt på sjukvården så kan du se att många är invandrare om du bor i en liten skithåla så kan det vara svaret till att det inte finns så många utländska där.
Det stämmer, det finns ganska många läkare från andra länder än Sverige. Jag hade Palestinsk läkare när jag opererade knät, låg därefter 2 dygn på IVA med blodförgiftning. Fick behålla bennet men dygn 3-5 diskuterades om man inte skulle ta bort det.
Hade en Iransk läkare när jag bröt handleden, fick fixas till totalt 3 gånger eftersom läkaren trots två försök inte fick den rätt. Tvingade en sjuksköterska dra 3:e gången så det blev rätt. Fortfarande tror läkaren att han fixade det den andra gången.
En läkare från Turkiet skickade hem mig med whipsplash, tog 3 år med 50% sjukskrivning för att fixa det.
En spännande läkare från okänt land (dock ej sverige) skulle sätta en kanyl (ni vet en sån där som är 1-2 mm tjock) vid operation. Nu har jag ett 11 cm långt ärr. Har hört förklaringen hur det blev så 5 gånger men skulle inte kunna återberätta det begripligt om så livet hängde på det.
Så visst, det finns många läkare från andra länder.