2018-01-29, 21:39
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Slutpläderingarna från Cleve (målsägarbiträde) och Jähresten (Rajabi,s advokat)var de förväntade, inget nytt kom fram enligt vad jag kunde utröna, bifogar en länk för den som vill läsa själv.

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/arbogafallet-i-hovratten-svt-rapporterar-direkt

I morgon är det Hikes tur att tala och det vill till en talekonst likt Cicero,s för att ändra livstidsdomen för Johanna Möller, ska i alla fall bli intressant att höra hur Hikes lägger upp det.
Jag ser fram emot den!
Citera
2018-01-29, 21:43
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag ser fram emot den!

Ja, den pläderingen ska bli intressant, Hikes kan nog få till att A*i-delen ogillas men det blir mycket svårt att få till en ändring i GM och Am-delen, där kan vi räkna med att domen står fast.

Livstid blir det i så fall och jag antar att personalen på Hinseberg är beredda på vad som komma skall.
Citera
2018-01-29, 22:35
Medlem
En granne på Granliden blev intervjuad av tv4 nyheterna, sändes tidigare vid 22.15, hon trodde att Johanna skulle bli dömd för de bägge morden av Svea hovrätt.
Imorgon är det Hikes plädering och det ska bli intressant även om jag inte tror att hon har så mycket att komma med.
Citera
2018-01-29, 22:46
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
En granne på Granliden blev intervjuad av tv4 nyheterna, sändes tidigare vid 22.15, hon trodde att Johanna skulle bli dömd för de bägge morden av Svea hovrätt.
Imorgon är det Hikes plädering och det ska bli intressant även om jag inte tror att hon har så mycket att komma med.
Nä, hon har ju inte det... men intressant!
Citera
2018-01-29, 23:04
Medlem
Citat:
Nä, hon har ju inte det... men intressant!

Ja, dessutom blir det JMs sista chans att indirekt via Hikes framföra något någonsin, ever.
Citera
2018-01-29, 23:11
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, dessutom blir det JMs sista chans att indirekt via Hikes framföra något någonsin, ever.
Och det har ju Johanna inte förstått, ännu....
Citera
2018-01-29, 23:20
Medlem
Citat:
Och det har ju Johanna inte förstått, ännu....

Hon tycks fladdra runt i en egen liten uppblåst bubbla av megastorlek.

När den sticks hål på i Hinseberg och faller över henne i ett tomt sjok när hon möter sin nya Verklighet ... då skulle jag vilja vara en fluga på cellväggen.
Citera
2018-01-30, 01:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Liselotte Staflin är det enda vittnet till sommarstugemorden i Arboga.
Nu träder hon fram och berättar om händelserna.

– Jag kan inte se något annat än att de kommer döma henne, det finns mycket som pekar på att det är hon, säger Liselott Staflin.

Citat:
Liselotte Staflin är det enda vittnet till båda morden. Vid tingsrättsförhandlingarna hade hon aldrig tidigare varit med om att bli förhörd eller varit med under en rättegång.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/liselotte-trader-fram-enda-vittnet-mot-moller/
Hoppsan ett vittne i denna stora härva till mordrättegång. Jag hoppas verkligen att hon är trovärdig i sitt vittnesmål.
Citera
2018-01-30, 01:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/liselotte-trader-fram-enda-vittnet-mot-moller/
Hoppsan ett vittne i denna stora härva till mordrättegång. Jag hoppas verkligen att hon är trovärdig i sitt vittnesmål.

Det är definitivt inget nytt vittne. Hon finns i FUP.
Citera
2018-01-30, 01:54
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Det är definitivt inget nytt vittne. Hon finns i FUP.

Står det nytt vittne? Jag ser inte det nämligen och inte har hon varit i pressen innan eller?
Citera
2018-01-30, 01:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Står det nytt vittne? Jag ser inte det nämligen och inte har hon varit i pressen innan eller?

Inte mycket att säga Hoppsan om.

"Hoppsan ett vittne i denna stora härva till mordrättegång. Jag hoppas verkligen att hon är trovärdig i sitt vittnesmål."
Citera
2018-01-30, 02:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Inte mycket att säga Hoppsan om.

"Hoppsan ett vittne i denna stora härva till mordrättegång. Jag hoppas verkligen att hon är trovärdig i sitt vittnesmål."

Ja du kanske vill berätta vad hon sagt i domstolen? Har du det utdraget någonstans ?
Jag hoppas fortfarande hon är trovärdig och användbar som vittne. Du är nog lite trött nu som inte kan läsa riktigt utan skriver om ett nytt vittne vilket jag aldrig påstod. Du snurrar runt för mycket i trådarna 24/7.

Men du kanske ska meddela Expressen att du inte är intresserad av deras artikel? Jag är det däremot.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-30 kl. 02:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in