2018-01-29, 23:48
Moderator
Hamilkars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jag kan förklara: Ska du säga upp en anställd som omfattas av LAS måste uppsägningen grundas på antingen arbetsbrist eller personliga skäl. Att lyckas säga upp någon av personliga skäl är väldigt svårt, och det Jonas Berring har gjort ligger inte ens i närheten av att kunna utgöra personliga skäl. Därför förmådde de honom att säga upp sig själv i stället.
Nja, det viktiga för SVT var nog att få bort honom från rutan, och det behöver de knappast några specifika skäl för alls - de som föreligger räcker med god marginal. De kunde alltså beröva honom uppgiften han haft tidigare, och utan den var han förmodligen inte så särskilt angelägen om anställningen.
Citera
2018-01-30, 00:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slabbadangmannen
Vad andra personer gör har jag inget med att göra så länge de inte skadar någon annan än sig själva. Detsamma gäller för dig.

Du missar helt att det är SVTs och fackets uttalanden jag är ute efter. De är bägge stora förespråkare, sympatisörer och påhejare av Priderörelsen. När nu en riktig Pridare lever ut sina böjelser varför blir de då upprörda?

Och varför blir du upprörd? Kanske osäker i din sexualitet? Smygbög?

Jag är knappast upprörd utan anser att SVT agerat helt korrekt.

Det är ju du, Alexander Bard, Jonas Gardell och en massa andra kuksugare som är upprörda.
Citera
2018-01-30, 01:42
Medlem
GNOMDSs avatar
Ett fall nyligen där mediaperson blir avstängd från arbetsplatsen och "accepterar" avgångsvederlag finns här :
" https://www.journalisten.se/nyheter/...gas-sannas-dod " .
Journalisten ( Sanna W ) och tillika skydsombud blir avstängd från sin arbetsplats Gefle Dagblad. Hon fick hämta sina privata saker och lämna in passerkortet.Hon fick inte vistas på där.Anledningen enligt personalchefen var att Sanna W skulle ha varit "grovt illojal".Efter en kort betänketid "valde" Sanna W att tacka ja till ett avgångsvederlag om två årslöner och lämnade Gefle Dagblad för gott den 18 april 2016.Sanna W dog 8 december 2017 på ett vårdhem. Flera journalister på samma tidning har blivit
av med sina jobb på samma tidning och "erbjudna" avgångsvederlag.

Detta fall visar att en arbetsgivare inom media branschen kan vara kreativ vid att "erbjuda" avgångsvederlag för att få bort en anställd. SVT runkaren kanske fick ett liknande "erbjudande" avgångsvederlag,avstängning etc. ?
Citera
2018-01-30, 01:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
, så fattar man vad som har hänt under mötet med Jonas och SVT.

Jag tror Jonas tog en rejäl sniff i popperflarran å sarrade ner dom från topp till tå.
Citera
2018-01-30, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Absolut inte och det tycker jag också.
Men det verkar inte vara det som de flesta reagerar på och tänker på,
Nej det är bögjävel hit och dit

Det äckliga är att han sprutar på saker som inte är hans egna. Hans läggning har ju egentligen inte med saken att göra. Fast jag gissar att SVT är hycklare som troligen hade avskedat honom även om grejerna och lokalerna hade varit hans egna.
Citera
2018-01-30, 03:26
Medlem
AvaChloes avatar
Citat:
Vad andra personer gör har jag inget med att göra så länge de inte skadar någon annan än sig själva. Detsamma gäller för dig.

Du missar helt att det är SVTs och fackets uttalanden jag är ute efter. De är bägge stora förespråkare, sympatisörer och påhejare av Priderörelsen. När nu en riktig Pridare lever ut sina böjelser varför blir de då upprörda?

Är du dum i huvudet eller?
”Varför blir du upprörd?”

Vem fan i helvetesjävlaskit vill gå på ett gym där någon har RUNKAT OCH SPRUTAT på utrustningen? Du är ju en sån jävla korkad äckelidiot om du inte fattar det.
Citera
2018-01-30, 05:29
Medlem
HGs avatar
Citat:

Du som jag upprörs över den dubbelmoral som SVT uppvisar i detta fall med Jonas.
Citera
2018-01-30, 08:09
Medlem
Innerfittefetts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Externalist
Bara spekulationer, såhär kan det också varit: JB tyckte att det var rätt tid att avsluta sin anställning för att satsa på en ny karriär, SVT bönade och bad att han skulle stanna men han stod fullständigt oomkullrunkelig fast vid sitt beslut.
Jag finner det mest troligt att det är på det sättet.
Men tanke på hur fort det gick från händelsen blev känd och han sade upp sig. Ledningen hade ju redan lyft bort honom från rutan och hade gott om tid att utreda och ev. förhandla med Jonas. Med tanke på hur SVT normalt är tröga och tvehågsna har jag svårt att tro att de så snabbt började förhandla och få till en överenskommelse. Då SVT dessutom är ett statligt bolag så går det ju knappast att "gömma undan" en sån deal.

Nej Det mesta tyder på att Jonas fick panik och sade upp sig själv utan förhandling.
Citera
2018-01-30, 09:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apricate
Jag är knappast upprörd utan anser att SVT agerat helt korrekt.

Det är ju du, Alexander Bard, Jonas Gardell och en massa andra kuksugare som är upprörda.

Va bra. Då vet vi att apricate gillar SVTs agerande.

Eftersom du verkar vara en smart person så förutsätter jag att du inser att det som det handlat om hela tiden inte är JBs agerande, utan dubbelmoralen hos SVT. Men du tycker "att SVT agerat helt korrekt".

Eftersom du alltså gillar SVT, Pride-folket och hela värdegrundstänkandet SVT står för (eftersom du själv skrivit att du tycker att SVT agerar korrekt) så undrar jag varför du helt plötsligt tycker så illa om kuksugare att en av dem måste offras på moralens altare. Är det för att inte islamisterna (som SVT, och du, också verkar gilla) ska bli upprörda. Det kanske är så det är! Är du muslimsk smygbög?
Citera
2018-01-30, 09:14
Medlem
Citat:
Du som jag upprörs över den dubbelmoral som SVT uppvisar i detta fall med Jonas.

Skönt med någon som fattar!
Citera
2018-01-30, 09:21
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:

Vart är dubbelmoralen?
Citera
2018-01-30, 09:23
Medlem
[quote=AvaChloe|63074247]Är du dum i huvudet eller?
”Varför blir du upprörd?”

Vem fan i helvetesjävlaskit vill gå på ett gym där någon har RUNKAT OCH SPRUTAT på utrustningen? Du är ju en sån jävla korkad äckelidiot om du inte fattar det.[/QUOTE

Vad lever du i för värld?

På ett gym kan du kallt räkna med att följande funnits på delar av utrustningen:

Svett, alla sorters hår, saliv, snor, urin, avföring, mensblod, fittsaft och sperma.

Allt enligt ägaren till ett relativt stort gym jag går på.
Utrustningen där rengörs noga minst en gång per dygn. Ibland oftare eftersom avföring är vanligare än man tror enligt ovan nämnde ägare!

Gillar du inte tanken på detta så gå inte till offentliga gym.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in