2018-01-29, 20:06
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
Utöver mig? Arbetsgivaren i det här fallet, SVT. Eller är inte det underförstått?
Jodå, jag trodde bara att du uttalade något slags försvar för deras agerande, dvs att de skulle ha handlat utifrån något slags regel eller allmän konsensus. Att de håller med om att de själva gjorde rätt tror jag inte behöver konstateras.
Citera
2018-01-29, 20:11
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Jodå, jag trodde bara att du uttalade något slags försvar för deras agerande, dvs att de skulle ha handlat utifrån något slags regel eller allmän konsensus. Att de håller med om att de själva gjorde rätt tror jag inte behöver konstateras.

Deras agerande? De tog bort honom från rutan men de avskedade honom inte. Det var han som valde att säga upp sig.

Jag anser inte att de skulle ha några fog att avskeda honom. Men det menar inte att man inte har ett ansvar gentemot sin arbetagivare. Därför gjorde han en bra handling, att han sa upp sig när detta komma fram.
Citera
2018-01-29, 20:19
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vera.o
Du borde kanske läsa det du länkar till innan du påstår jag har fel!
Jag nämde avskedande inte uppsägning!
Men vad fan!

Vad spelar det för roll om han blir avskedad, eller uppsagd med några månadslöner utbetalda?

Samma sak bara att han får lite mer stålar bara.
Han hade inte satt sin fot där mer i vilket fall.

Antagligen har han fått bra med pröjs för att säga upp sig frivilligt. Tänk bara vilken filmutrustning han kan köpa nu
Citera
2018-01-29, 20:28
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Deras agerande? De tog bort honom från rutan men de avskedade honom inte. Det var han som valde att säga upp sig.

Jag anser inte att de skulle ha några fog att avskeda honom. Men det menar inte att man inte har ett ansvar gentemot sin arbetagivare. Därför gjorde han en bra handling, att han sa upp sig när detta komma fram.
Du tror att de förhåll sig helt passiva tills han råkade komma förbi chefens kontor för att lämna in sin avskedsansökan? Med tanke på SVT:s uttalanden om att de förde diskussioner med honom efter det inträffade tror jag att din uppfattning inte stämmer så väl överens med vad som faktiskt inträffade. I korthet: Jo, de agerade.
Citera
2018-01-29, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Men vad fan!

Vad spelar det för roll om han blir avskedad, eller uppsagd med några månadslöner utbetalda?

Samma sak bara att han får lite mer stålar bara.
Han hade inte satt sin fot där mer i vilket fall.

Antagligen har han fått bra med pröjs för att säga upp sig frivilligt. Tänk bara vilken filmutrustning han kan köpa nu

Seriöst. Kan han tjäna pengar på den där typen av dildo, tokrunk och snoppsugningsfilmer? Är inte hela nätet nedlusat av gratisporr i den kalibern?
Citera
2018-01-29, 20:32
Medlem
beyonds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
FEL.
https://www.alltomjuridik.se/kroniko...or-avskedande/

Som ett exempel.

https://www.unionen.se/rad-och-stod/...kal-uppsagning

Det finns fler.

"perverst tokrunkande" kan till exempel skada anseendet hos arbetsgivaren; då det skett på offentlig plats; och det är lätt att känna igen honom.

https://www.foretagande.se/foretagsj...-arbetsgivare/
Så dödar man käbbel med en enda smäll. Slutdiskuterat.
Citera
2018-01-29, 20:37
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spritsson
Seriöst. Kan han tjäna pengar på den där typen av dildo, tokrunk och snoppsugningsfilmer? Är inte hela nätet nedlusat av gratisporr i den kalibern?
Det tror jag inte. Inga större summor i alla fall, men som den bekräftelsekåta gris han är, så vill han säkert ha bättre kvalite på sugerierna och runkerierna.

Samtidigt så tjänar bögporrskådisar bättre än de som gör normal porr. Han kan säkert få in några kronor, men tror mest han gör det för sin egen njutning.

Kolla bara hans blick när han kör sina sessioner! Han njuter verkligen av att synas, när han håller på med sina okristliga beteenden.
Citera
2018-01-29, 20:41
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Du tror att de förhåll sig helt passiva tills han råkade komma förbi chefens kontor för att lämna in sin avskedsansökan? Med tanke på SVT:s uttalanden om att de förde diskussioner med honom efter det inträffade tror jag att din uppfattning inte stämmer så väl överens med vad som faktiskt inträffade. I korthet: Jo, de agerade.

Är det inte rimligt att föra diskussioner om detta? Med en anställd? Vad dessa diskussioner innehöll vet du lika mycket om som jag dvs ingenting. Så ja, han sa upp sig.
Citera
2018-01-29, 20:51
Medlem
Tryckkokarens avatar
Citat:
Är det inte rimligt att föra diskussioner om detta? Med en anställd? Vad dessa diskussioner innehöll vet du lika mycket om som jag dvs ingenting. Så ja, han sa upp sig.
Det är klart han gjorde. Han fick säkert en rejäl slant för det också, det är jag övertygad om.
Citera
2018-01-29, 21:07
Medlem
lossnuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Så man måste vara moralkärring och homofob för att anse att detta är totalt omdömeslöst, gränslöst och total avsaknad av professionalism? Suck...
Absolut inte och det tycker jag också.
Men det verkar inte vara det som de flesta reagerar på och tänker på,
Nej det är bögjävel hit och dit
Citera
2018-01-29, 21:07
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:

"Jag säger upp mig" är ALLTID den officiella förklaringen när en enskild medarbetare får avgångsvederlag.

Jag skulle gissa att karln, med tanke på det snabba förloppet, fick MINST två årslöner för denna lilla "tjänst".
Citera
2018-01-29, 21:10
Medlem
Haubits77Bs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beyond
Så dödar man käbbel med en enda smäll. Slutdiskuterat.

Om det är en PRIVAT arbetsgivare, ja.
I det offentliga är det betydligt tryggare att "fula ut sig".

Du kan exempelvis som en kommunal socialsekreterare informera pressen om att dina chefer är "fascistiska psykopater" och i detta fall får då kommunen ifråga enligt lag INTE ENS FRÅGA kring vem som sagt detta. (Kallas meddelarfrihet.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in