Citat:
Ursprungligen postat av
chimpsky666
Jag har inte hävdat något om vad majoriteten av assyrier/syrianer i Syrien tycker. Har bara efterfrågat bevis på ditt påstående.
Bevisa att allt patriarken säger tilltas dogmatiskt av majoriteten av syrianerna/assyrierna i området?
(Alla politiska organisationer som representerar assyriska intressen i regionen likaväl majoriteten av stridsförbanden är allierade med SDF eller Rojava.)
Väldigt konstigt att partierna och militärstyrkorna går mot sin "messias" som du hävdar att de ser han som.
Är inte kurd för övrigt.
Du försöker vilseleda läsarna här märker jag. Här har jag en bra länk till det du håller på med just nu.
http://www.hujada.com/article.php?ar=3103
För övrigt du nämner militärstyrkorna gå emot sin messias. De krigar ju inte ens under assyriskt/syrianskt flagg (de har gått så långt att de t.o.m har skapat egna flaggor

), så på vilket sätt går de emot sin "messias" som du så fint nämner det? Alla vet mycket väl att de är mot kyrkan, ideologiskt är de väldigt nära kurder därav deras samarbete med dessa. Som jag skrev innan, det är utbrytare. Jag vill se vad du kommer hitta på något nytt nu efter att ha läst min länk.