2018-01-29, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Nä, det låter inte sannolikt. Hon sa ju att hon inte ljög.
Ja, när man ljuger brukar man ju tala om det.....
Citera
2018-01-29, 20:23
Medlem
LittleFishs avatar
Problemet är att man kan inte som sossarna jämt lova allt åt alla för det är en omöjlighet. Sossarna slår på stora trumman när det börjar röra ihop sig i debatter, även om det är ett vanligt förekommande, tafatt retoriskt fenomen inom många partier, att påpeka att "vi satsar sååååå mycket mer än er!". Sossarnas kan tyvärr inte visa var pengarna går eller hur de används och därför är det meningslöst att slänga sig med plattityder som "tre miljarder dit, och tio miljarder hit!".
Tyvärr är rödgröna bara intresserade av procentsatsen i alla stackars arbetarjävlars skattesedel och inte hur landet ska fungera på bästa möjliga sätt.
Citera
2018-01-29, 20:28
Medlem
Linguass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Med den galna beräkningen antar jag att du skolkade från matten hela din skotid. Dessutom handlar inte alls allt om invandringen, långt ifrån. Men det är klart för SD så är ju invandringen make or break.

Vad handlar det om då? Skatteparadis?
Citera
2018-01-29, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MusslaCrusher
I hennes värld äter alla en hummer till frukost och tömmer en bag in box innan lunch. Vad kan man förvänta sig av en privilegierad överklasskossa?
Hon drog väl till med en siffra som ansåg vara anskrämligt låg. Tyvärr, så är verkligheten än värre.
Citera
2018-01-29, 20:29
Medlem
Det blir avgörande hur samhället kommer att utvecklas under valåret 2018.
SD lär inte behöva göra så mycket för att få folk att rösta på dem.
Enskilda debatter lär sakna betydelse, när verkligheten gör sig påmind.
Citera
2018-01-29, 20:30
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JuanFlores
Jag hade gärna sett att Åkesson pratat siffror istället för floskler. Han är inte så bra på andra frågor än de om invandrare
VAD menar du är floskler i det som Åkesson sa? VILKA siffror saknar du och VAD ska du ha siffrorna till?
Citera
2018-01-29, 20:32
Medlem
S.Kandals avatar
Problemet är tyvärr fortfarande att allt för många umgås med människor som har skygglapparna på, de lever i en omvänd segregerad miljö. Dessa "medvetna" individer är så godhjärtade och så välartade att de inte kan få in i hjärnan att det finns två sidor av myntet.

Citat:
– Jag var då en del av maktens tystnadskultur. Men aldrig att jag fastnar där igen. Jag hade för få människor runt mej som berättade om den verklighet jag inte såg.

Mona Sahlin: Makten lyssnade mer på männen https://www.dn.se/insidan/mona-sahlin-makten-lyssnade-mer-pa-mannen/

Slutsatsen är såklart att det fullständigt kvittar vad Jimmie Åkesson säger, det är fel oavsett i dessa inskränkta människors ögon.
Citera
2018-01-29, 20:35
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neroe
Ditt sista stycke visar din totala brist på självinsikt. Du kan verkligen inte se från båda sidor mynten va? Ännu en sak som kännetecknar din antiintellektuella skara.
I övrigt verkar du ägna rätt många tecken på att klanka ner på din motståndare. Det går sådär.

Bor du i Sthlm? Lust att ta en öl framöver? Jag är intresserad av att se hur en sådan typ som du ser ut. Kepsmongo antagligen. Men vem vet!
Karman har ju faktiskt en poäng. Senaste 20 åren har inget annat parti förutom SD visat en framförhållning eller proaktivt handlande. Politik måste vara långsiktig för att fungera och medans sjuklövern hankar sig fram vart fjärde år med symbolpolitik och desperat populism som tex övervakning, hårdare invandringspolitik etc nu när det redan är för sent pratade man inom SD redan från början om hur landet imploderar pga slentrianmässig flip flop politik.
Senast redigerad av LittleFish 2018-01-29 kl. 20:38.
Citera
2018-01-29, 20:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Med den galna beräkningen antar jag att du skolkade från matten hela din skotid. Dessutom handlar inte alls allt om invandringen, långt ifrån. Men det är klart för SD så är ju invandringen make or break.
Med vården menar de inte invandrade undersköterskor heller ..

De jobben tar så klart bara etniska svenskar
Citera
2018-01-29, 20:46
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Jag tycker även du brister tyvärr. Att du säger att det BARA är SD som visat, vad du kallar det, proaktivt handlande är bara beklämmande. Jag skrev till Karman att han bara kan se från ena sida myntet. Nu beskyller jag dig för samma sak.
Men lille vän, den tilltagande förvaltningskrisen har ju varit tydlig sedan slutet av 80-talet. Och att sjukvården inte klarar att uppfylla lagkraven har ju också varit tydligt. Trots alla problem har det bedrivits en mångkulturpolitik som är helt oförenlig med välfärdsstaten. Det enda parti som påtalat detta är SD. Skärp dig!
Citera
2018-01-29, 20:47
Medlem
LittleFishs avatar
Citat:
Jag tycker även du brister tyvärr. Att du säger att det BARA är SD som visat, vad du kallar det, proaktivt handlande är bara beklämmande. Jag skrev till Karman att han bara kan se från ena sida myntet. Nu beskyller jag dig för samma sak.
I det stora hela har sjuklövern tyvärr inte visat något större intresse alls eller ytterst marginellt vad som händer om man bedriver katastrofal invandringspolitik utan någon plan för vad som ska göras senare med den miljonen människor som nu tagit sig hit på några få år. Att tro att invandring från tredje världen blir lyckat i enorma massor är både dårskap och naivt. Har man inte bevakning vid gränsen, får man ha den i landet istället med alla problem som tillkommer därtill. IStället för att hjälpa miljontals människor på flykt i världen har vi nu bränt de pengarna på detta meningslösa massinvandringsprojekt och dessutom förstört större delen av vårt land. Enbart det borde vara tillräckligt för att aldrig lägga sin röst på sjuklövern igen.
Senast redigerad av LittleFish 2018-01-29 kl. 20:50.
Citera
2018-01-29, 20:50
Medlem
Känner många SDare. Tyvärr finns inget intresse o snacka nått annat än invandring. Därför blir dom oftast ägda när andra frågor diskuteras. Har några på jobbet varav 3 är aktiva. Brukar slänga ur mig typ vad tror ni om klimathotet? Då ser de ug som 3 fågelholkar😊😊😊
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in