2018-01-29, 19:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eliassonsfinapojke
Vad ska jag ge källa på? Jag frågade ju dig en simpel fråga som du besvarade med något helt annat? Har du blandat ihop mig med nån? Trollar du bort dig själv?

Du pratar om en mandatperiod och då bör du utveckla detta genom att tala om för tråden här vad Åkesson tänkt göra eftersom du missat att han tror det här fixas på en natt. Trollar du kanske mer eller mindre med att tro att du ska slippa undan att inte ange hans planer? Eller har du missat hans stöd till alliansen och Kristerssons budget och det kap som innebär på 13 miljarder?
Citera
2018-01-29, 19:41
Medlem
Alltihopa är jättelöjligt alla som gick på matten i årskurs ett kan räkna ut att allt handlar om invandringen och åter invandringen. Vi skulle kunna ha en personlig kirurg för alla dessa pengar man har öst på ekonomiska invandrare som fiser runt.
Citera
2018-01-29, 19:43
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Jodå, Annika Strandhäll dominerade. Hon dominerade så pass mycket att jag tycker att Socialdemokraterna nu äntligen är mogna att sluta trolla på sociala medier och istället satsa helhjärtat på TV-sända debatter mot SD-politiker.

Lycka till!

Hon ljög ju
Citera
2018-01-29, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Du pratar om en mandatperiod och då bör du utveckla detta genom att tala om för tråden här vad Åkesson tänkt göra eftersom du missat att han tror det här fixas på en natt. Trollar du kanske mer eller mindre med att tro att du ska slippa undan att inte ange hans planer? Eller har du missat hans stöd till alliansen och Kristerssons budget och det kap som innebär på 13 miljarder?

Ah du är alltså helt hjärndöd men ok. Du ska få det du vill.

På kort sikt ska han fördela om köplatserna i länen så att platser tillgängliggörs över större geografisk yta för patienten, detta genom koordination.
På lång sikt ska han knyta rätten till vård och välfärd i stort närmare medborgarskapet vilket kommer minska trycket. Det hade du vetat om du inte var ett ointelligent trollkonto som inte tittar på klippen ni stormar och hyllar på nätet. Idiot.
Citera
2018-01-29, 19:45
Medlem
Scherings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av löl
Hon ljög ju
Nä, det låter inte sannolikt. Hon sa ju att hon inte ljög.
Citera
2018-01-29, 19:46
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Så jobbigt.. Måste leta i historiken

Sidan 99
https://sd.se/wp-content/uploads/2017/10/H%C3%B6stbudget-2018.pdf

Tillägg...
Att det är så stora konstraster runt påståenden och fakta här är oroväckande.
Inte alls kul =/ Man kan inte missuppfatta eller låtsas att inte höra eller förstå vissa grundläggande saker.

Men en sak är fastslagen.... Fakta ljuger inte. Politiker gör det hela tiden.

------Inte riktat mot dig, mer generellt-----

Ja riktigt ointressant eftersom han ska rösta på Kristerssons budget då tillfälle ges.
Jag håller med om att politiker ljuger så då tar vi det härifrån.

Citat:
Massiva besparingar på välfärden i SD:s budget

Citat:
Om SD:s budget skulle råda skulle statsbidragen till kommuner och landsting successivt skäras ner årligen från 94 miljarder till 41 miljarder år 2018, en total neddragning på 56 procent, enligt debattören.
https://www.dagenssamhalle.se/debatt/massiva-besparingar-pa-vaelfaerden-i-sds-budget-17952

Citat:
Allianspartiernas budgetförslag är mer genomtänkta än regeringens, hävdar nu SD-ledaren Jimmie Åkesson.

– Det känns mer realistiskt långsiktigt att föra den politiken, säger han i kvällens politikmagasin "Bara Politik".
https://www.expressen.se/nyheter/akessons-nya-budgetbesked/

Citat:
Nu har SD räknat på det. 2018 tar man i sitt budgetförslag tillbaka 23 miljarder i statsbidrag till kommuner och landsting. 2019 minskar man anslagen med ytterligare 32 miljarder – 2020 ytterligare 36 miljarder.

När SD lovar ”stora satsningar på sjukvården” eller ”mer pengar till pensionärerna” betyder det tvärtom kraftigt minskade resurser jämfört med i dag. Hur ska löftet att radera vårdköerna helt senast 2021 kunna uppfyllas om landstingen får tiotals miljarder mindre per år i minskade anslag?
http://www.allehanda.se/opinion/ledare/susanne-sjostedt-s-sd-s-budget-ligger-till-hoger-om-hogern
Senast redigerad av Moosky 2018-01-29 kl. 19:49.
Citera
2018-01-29, 19:49
Medlem
BetoBeto-Sans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Jag har också lyssnat på debatten nu. Jag tycker att Åkesson förlorade. Dels kunde han inte vederlägga Strandhälls uppgift om vad SD är beredd att satsa på sjukvården, dels var hans påstående om att det är närmast omöjligt att adekvat vård i Sverige kraftigt överdrivet. När det gäller det första försökte Åkesson med att säga att det är regeringen som är ansvarig för att tillräckligt inte har satsats på sjukvården istället för att prata om, och ta ansvar för SDs skuggbudget där det satsas ännu mindre. När det gäller vårdköerna så tillstod Strandhäll att detta är en utmaning inte minst pga generationsskifte och de låga lönerna som varit för personalen inom vården, främst för sjuksköterskor. Där hade Åkesson inget argument annat än att himla med ögonen och säga att han hatar ordet utmaning . Åkesson och Strandhäll var dock eniga om att svensk sjukvård håller en hög nivå. Till skillnad mot vissa av Flashbacks användare.

Åkesson gjorde det ju ganska tydligt att det hon sa om deras budget var en lögn, vilket det är? Bra argument från Strandhäll.
Sjukvårdens köer beror inte på åldrande befolkning, det beror på att alla sjukhus i hela Sverige är belastade med invandrare som utnyttjar svensk sjukvård. Att inte ha med invandring i sin beräkning är bara ohederligt och fel. Hur tror du ett forskningsresultat skulle tas emot, om man inte tar med alla parametrar?

"Utmaning" är ett annat ord för katastrofhantering i detta fall. Som med allt annat när det gäller den extremt massiva invandringen.
Citera
2018-01-29, 19:49
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ja riktigt ointressant eftersom han ska rösta på Kristerssons budget då tillfälle ges.

Men för den som inbillar sig att dom kan räkna eller att du kan räkna. Tar vi det så här-

https://www.dagenssamhalle.se/debatt/massiva-besparingar-pa-vaelfaerden-i-sds-budget-17952

https://www.expressen.se/nyheter/akessons-nya-budgetbesked/

http://www.allehanda.se/opinion/ledare/susanne-sjostedt-s-sd-s-budget-ligger-till-hoger-om-hogern

Alla sattsnigar som SD vill göra gör de genom att skära ner på invandringen.. Enkelt sagt
Svårare än s¨är det inte.

Kommunerna får mer i kassan då de har mindre utgifter... Även om det kommer in mindre så har de mindre utgifter??

Eller?
Citera
2018-01-29, 19:51
Medlem
Neroes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Du förstår inte vad jag menar. Men det är väl inte mer än väntat... För det första ska du inte haspla ur dig att SD:are är "kända som antiintellektuella", vad bygger du det på? Rent propagandistiskt skitsnack.

För det andra så är det bara att gå till verkligheten. Ni i 7-partiet stod i åratal och mässade att Sverige hade en bra och fungerande asyl och invandringspolitiek, medans SD pekade på att det inte fungerade. Så kom tvärvändningen och vem har fått rätt? SD. Av det kan den som kan tänka lätt dra slutsatsen att SD är de som har bäst förståelse, kognitiv förmåga att förstå och förutse skeenden i samhället, därav min kommentar.

Jag bygger det på empiri naturligtvis. Och jag kommer inte rucka mig en millimeter. Din intellektuella förmåga imponerar föga nämligen.

Snälla - prata inte om verkligheten. Av den vet du inget vad det verkar.

I övrigt så hänvisar jag till min signatur.
Citera
2018-01-29, 19:51
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Alla sattsnigar som SD vill göra gör de genom att skära ner på invandringen.. Enkelt sagt

Kommunerna får mer i kassan då de har mindre utgifter... Även om det kommer in mindre så har de mindre utgifter??

Eller?

Hur då? Och exakta siffror framgår inte riktigt. Och hur tänkte dom bryta avtal med EU och FN osv?
Hur tänkte dom om dom som redan är här ska det inte räknas in i sjukvårdens budget? Visserligen är det lätt att slänga ur sig den enda sakfråga, men jag ser inte riktigt varför man ska skära ner för landstingen om man nu står i TV och gnäller.
Citera
2018-01-29, 19:52
Medlem
löls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schering
Nä, det låter inte sannolikt. Hon sa ju att hon inte ljög.

Logik gillar jag =)
Så du kan faktiskt ha rätt ur det perspektivet
Citera
2018-01-29, 19:53
Medlem
Citat:

Eller?

Vilket är helt korrekt sätt att planera skattemedel på. Bort med parasiterna så blir verksamheterna billigare att bedriva. Men mer än hälften av denna tråd består av uppenbara trollkonton som inte bryr sig om underlag så debatten blir omöjlig att delta i.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in