2018-01-29, 00:03
Medlem
Någon som handlat av Kuben på IPtv communitys forum?
2018-01-29, 20:31
Medlem
Köpte från några som kallas iptvglobe förra vecka, de kör bara en liten kanal på youtube tydligen där jag såg dem och fick en gratis trial, svenska kanalerna och amerikanska man får in bland annat funkar sjukt bra, billigare och bättre än iptvking jag körde förrut iaf
2018-01-29, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stuffedmonkey
Jag har varit där du är och landat vid två boxar:
Nvidia Shield TV eller Formuler Z7+. Löser delarna jag är intresserad av och lite till. Vill jag streama TILL tvn så kör jag Chromecasten. Använder dock bara Viaplay, Netflix och SVTPlay och dessa kommer jag kunna köra i vilken av boxarna jag än väljer också.
Men Chromecastarna kommer väl tills hands till de tvs där jag kör utan box.

Just beställt 2 st Formuler z7+. Och till dem ska jag handla kanaler på IP-TV community!!
2018-01-30, 10:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zalmondorro
Just beställt 2 st Formuler z7+. Och till dem ska jag handla kanaler på IP-TV community!!

Jag har själv provat en Formuler Z7+ och måste säga att jag inte är helt imponerad...

Jag upplevde att det fanns lagg vid EPG menyn och fördröjning innan epg listan uppdaterades. Dessutom kunde den inte spela upp undertexter för VIASAT kanalerna och ibland försvann undertexterna från C More kanalerna.

Fjärrkontrollen kunde också vara bättre. Plastiga knappar och väldigt stor fjärkontroll!

Jag kunde även känna skarpa kanter på fjärrkontrollen, precis som att ovan sidan inte riktigt passade 100% med undersidan, som resulterade i skarpa kanter.

Visst är hårdvaruspecifikationen bra på boxen. Men den är trots allt inget mer än en Android box.

I mitt tycke är den inte värd 1100 kr ...

Om man är ute efter en box för IPTV och inte är ute efter Netflix eller andra appar att köra på boxen, så är MAG boxarna helt klart överlägsna i det segmentet!
Senast redigerad av BHD 2018-01-30 kl. 10:56.
2018-01-30, 13:48
Medlem
bompyrides avatar
Är det någon här som har erfarenhet av att köra IPTV på en 4g uppkoppling?
-Bra eller anus?
-Hur mycket datamängd kan tänkas krävas för "normalt tittande"?
-Någon möjlighet att skala ner kvaliten för att minska datamängden som går åt?

Allt gott!

// Bompy
2018-01-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RchB
Köpte från några som kallas iptvglobe förra vecka, de kör bara en liten kanal på youtube tydligen där jag såg dem och fick en gratis trial, svenska kanalerna och amerikanska man får in bland annat funkar sjukt bra, billigare och bättre än iptvking jag körde förrut iaf
De franska?
2018-01-30, 20:17
Medlem
Slapptasks avatar
Vilken spelare klarar av bâde iptv-undertexter och Netflix?
2018-01-30, 20:54
Medlem
Byxan81s avatar
Citat:

Otur för dig, dom är kass. Ungefär som en julklapp till ett barn. Fjärren är ett skämt. Funkar mycket bättre med en enkel app än sådana boxar.
2018-01-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxan81
Otur för dig, dom är kass. Ungefär som en julklapp till ett barn. Fjärren är ett skämt. Funkar mycket bättre med en enkel app än sådana boxar.

Fick
Ok om man ska ha HD och fullhd kanaler och inspelning vilken box ska man ha då??
Mag 322 lär vad ??
2018-01-30, 21:40
Medlem
Nån som vet om det finns något tillägg i Windows 10 där man kan lägga in m3u filen och spela upp den vägen?
Gäller en jobbdator som är låst för all form av installering av program.
Eller om det går att ha ett program på usb som fixar det?
2018-01-30, 22:01
Medlem
Citat:
Fick
Ok om man ska ha HD och fullhd kanaler och inspelning vilken box ska man ha då??
Mag 322 lär vad ??

MAG 322 och kommande MAG 324

När det kommer till inspelning så är det baserat på om servern tillåter det.
2018-01-30, 22:03
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ice.
Nån som vet om det finns något tillägg i Windows 10 där man kan lägga in m3u filen och spela upp den vägen?
Gäller en jobbdator som är låst för all form av installering av program.
Eller om det går att ha ett program på usb som fixar det?
VLC

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in