Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-30, 22:38
  #6085
Medlem
Hur länge fick ni vänta på att mac-adressen blev tillagd? Har väntat över 24h och inte hört nåt sen dess :s

Tickar ju iväg dagar för mig
2018-01-30, 22:46
  #6086
Medlem
Poddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toppisar
Hur länge fick ni vänta på att mac-adressen blev tillagd? Har väntat över 24h och inte hört nåt sen dess :s

Tickar ju iväg dagar för mig

Efter att jag har betalat brukar det ta ca. 2-10 minuter innan abonnemanget är förlängt.. sen lägger jag själv till mac-adressen.

Har du köpt via iptv-king kan det väl ta hur länge som helst.
2018-01-30, 22:50
  #6087
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Efter att jag har betalat brukar det ta ca. 2-10 minuter innan abonnemanget är förlängt.. sen lägger jag själv till mac-adressen.

Har du köpt via iptv-king kan det väl ta hur länge som helst.

Det står i instruktionerna att man mailar dem sin mac-adress och då antar jag att dom lägger till den så jag får tillgång(?)

Jag köpte boxen separat och abonnemanget hos dem. Jag kan inte lägga till adressen själv via dashboard iaf :s

Edit: Detta gäller såklart iptvking
__________________
Senast redigerad av toppisar 2018-01-30 kl. 23:37.
2018-01-31, 10:18
  #6088
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
VLC

Men det går inte att installera VLC på den aktuella datorn.
Finns det som tillägg? Har iallafall inte fått det att fungera.
2018-01-31, 10:49
  #6089
Medlem
paerras avatar
Ladda ner vlc portable. Den kan du ha på ett usb minne eller liknande.

Den behöver ej installeras. Bara packas upp i en mapp.
2018-01-31, 11:53
  #6090
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paerra
Ladda ner vlc portable. Den kan du ha på ett usb minne eller liknande.

Den behöver ej installeras. Bara packas upp i en mapp.

Ok. 👍 Får testa det.
2018-01-31, 11:54
  #6091
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av paerra
Ladda ner vlc portable. Den kan du ha på ett usb minne eller liknande.

Den behöver ej installeras. Bara packas upp i en mapp.

Ok. Får testa det 👍
2018-01-31, 15:13
  #6092
Medlem
Har satt upp en htpc som i grunden är en laptop som jag slaktat, sedan byggt in i ett chassi. Kör på denna KODI krypton och har tänkt hitta en bra leverantör av IPTV. Har bläddrat igenom de senaste sidorna i denna tråd, men inte blivit så mycket klokare. Har provat iptv-king 24h trial , som funkade fint.

Det jag då söker är en leverantör som erhåller det svenska utbudet.
Men tänkte höra med er insatta själar, vad rekommenderar ni? Varför? Vad har ni för erfarenheter av olika leverantörer?

Tack på förhand
2018-01-31, 15:34
  #6093
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Podde
Köp en box från satvision.se eller någon liknande, köp abbonemang på iptv.community
vad är iptv.community för något? är det gratis iptv tjänst?
2018-01-31, 16:22
  #6094
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Khazod92
Har satt upp en htpc som i grunden är en laptop som jag slaktat, sedan byggt in i ett chassi. Kör på denna KODI krypton och har tänkt hitta en bra leverantör av IPTV. Har bläddrat igenom de senaste sidorna i denna tråd, men inte blivit så mycket klokare. Har provat iptv-king 24h trial , som funkade fint.

Det jag då söker är en leverantör som erhåller det svenska utbudet.
Men tänkte höra med er insatta själar, vad rekommenderar ni? Varför? Vad har ni för erfarenheter av olika leverantörer?

Tack på förhand
Leverantörerna brukar ha samma kanaler. Dock skiljer det i hur olika leverantörer har valt att satsa på sin serverpark. Ex. Är när många vill kolla på samma kanal samtidigt på kvällen. Då räcker inte kapaciteten till. Annars är dom alla likvärdiga.
2018-01-31, 17:22
  #6095
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Leverantörerna brukar ha samma kanaler. Dock skiljer det i hur olika leverantörer har valt att satsa på sin serverpark. Ex. Är när många vill kolla på samma kanal samtidigt på kvällen. Då räcker inte kapaciteten till. Annars är dom alla likvärdiga.

Precis! Därför jag söker efter folks egna upplevelse och rekommendationer ang detta. Min tv tid är väl Svensson-primetime, mest tänkt ha iptv som lite extra till Netflix, HBO och andra mindre moraliskt rätta streamingtjänster.
2018-01-31, 20:26
  #6096
Medlem
Min uppfattning hittils är att www.rapidiptvswiss.com är samma som www.iptvstack.com som är samma som iptv.community?

Dock kan man från swiss köpa 1 år för 75 EUR men på iptvstack så kostar samma 120 EUR.

Jag är ju inte så sugen på att använda mitt personliga bankkort för att betala, hur har ni gjort? Funderar på om man ska köpa bitcoin för att sedan köpa tjänsten med det istället.

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback