2018-01-29, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Det fanns en annan Niels Nielsen som var det, men jag hittade rätt tillslut. Verkar vara en bra kille och jag lider med honom.

Nu hoppas vi den satans psykopaten PM hamnar bakom galler tills nån god samarit slår ihjäl fanskapet med en frukostbricka.

För mig får han gärna dö låångsamt under femdjävulska plågor.

Nu vill jag först se han liida när åklagaren sakta och obevekligt drar åt tumskruvarna under rättegången. Men Madsen besitter inte de vi normalt kallar känslor.
Citera
2018-01-29, 18:27
Medlem
Det är konstigt att människor kan vara så fruktansvärt vidriga som pm. Hur jag än försöker så är det svårt att förstå vidden av ondskan. Ofattbart liksom.
Citera
2018-01-29, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Nu vill jag först se han liida när åklagaren sakta och obevekligt drar åt tumskruvarna under rättegången. Men Madsen besitter inte de vi normalt kallar känslor.
Håller helt med dig. Tyvärr tror jag att Madsen är så nöjd med sitt dåd, att han inte har så mycket emot att sitta inne.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mint100
Det är konstigt att människor kan vara så fruktansvärt vidriga som pm. Hur jag än försöker så är det svårt att förstå vidden av ondskan. Ofattbart liksom.

Jag tror inte att friska människor kan förstå PM. Det var nån FBI-expert som sa (om seriemördare) att de är omänskliga. Det är ingen idé att förstå. Och jag tror att man kan säga samma sak om PM.

Hans själ är på något sätt så deformerad att han har lämnat mänskligheten.

Sen kan man ju diskutera om han är autist, om nån har fuckat upp honom när han var barn, om han har en hjärnskada osv, eller om den jäveln har en komplex problematik, en massa blytunga problem som samverkar.

Det spelar kanske inte så stor roll. Jag kan personligen inte förstå detta, hur någon kan prioritera såhär, skapa ett sådant massivt lidande och någons död, för en egokick.

För en sån här person är det ju inte djupare än så. Han skulle inte spela in och sälja en snuffilm, han fick inte ett plötsligt vredesutbrott, han var inte svartsjuk etc ...

Han gjorde nog bara detta för att han gillade det, och för att han trodde att han skulle komma undan.

Ytligheten hos en sån här brottsling är så provocerande, som ett hån mot livet.
Citera
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Jag har inte sett den informationen. Här står det nämnt att det var filmer med bland annat BDSM samt att det var från utlandet. Men jag har inte läst att det skulle vara avrättningsfilmer från arabvärlden. Länk någon?
"– Hårddisken har vi sedan hittat i Peter Madsens verkstad. I hårddisken finns filmer med flera klipp av BDSM, tortyr och mord. Det ska röra sig om filmer med äkta mord på kvinnor. Bland annat med halshuggning och hängning, säger Buch-Jepsen, enligt Aftonbladet." Från Nyheter 24. Försökte länka men det fungerade inte...

Det har aldrig vart tal om att pm skulle ha spelat in mordet på KW där på ubåten för att ta in lite extra stålar till sin kärva halvidealistiska verksamhet? Det borde väl finnas nån dåre som betalar för sånt kan man tänka.

Bara att dyka upp och lämna till ngn båt där i sundet...

De kunde för all del ha tagit med sig kroppen då också, men pm tänkte kanske den skulle se trafikdödad ut...?
Citera
2018-01-29, 18:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Jag tror inte att friska människor kan förstå PM. Det var nån FBI-expert som sa (om seriemördare) att de är omänskliga. Det är ingen idé att förstå. Och jag tror att man kan säga samma sak om PM.

Hans själ är på något sätt så deformerad att han har lämnat mänskligheten.

Sen kan man ju diskutera om han är autist, om nån har fuckat upp honom när han var barn, om han har en hjärnskada osv, eller om den jäveln har en komplex problematik, en massa blytunga problem som samverkar.

Det spelar kanske inte så stor roll. Jag kan personligen inte förstå detta, hur någon kan prioritera såhär, skapa ett sådant massivt lidande och någons död, för en egokick.

För en sån här person är det ju inte djupare än så. Han skulle inte spela in och sälja en snuffilm, han fick inte ett plötsligt vredesutbrott, han var inte svartsjuk etc ...

Han gjorde nog bara detta för att han gillade det, och för att han trodde att han skulle komma undan.

Ytligheten hos en sån här brottsling är så provocerande, som ett hån mot livet.

Han måtte identifiera sig med skurkarna och dårarna i alla filmer. Liksom.
Citera
2018-01-29, 18:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Det har aldrig vart tal om att pm skulle ha spelat in mordet på KW där på ubåten för att ta in lite extra stålar till sin kärva halvidealistiska verksamhet? Det borde väl finnas nån dåre som betalar för sånt kan man tänka.

De kunde för all del ha tagit med sig kroppen då också, men pm tänkte kanske den skulle se trafikdödad ut...?
Det har kommit upp att han filmat, men inte för finansiering av verksamheten. Men det kan ju vara ett motiv? Men VEM dödar och torterar någon ens för pengar om man inte är jävligt skruvad?
Citera
2018-01-29, 18:49
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Inte för at förstöra "festen",men jag mistenker at rettsaken inte kommer bli särskilt jobbig för Madsen. Har man inga känslor, nej då har man inga. Arg och ilsken däremot det kommer han nog bli. Det blir nog aggression/ passiv aggresion mot alla hans motståndare. Om han "bryter i hop"/ framstår sårad av siktelsen, kommer nog det också att vara skådespel. En kall fisk. En mann som var redo at bli uppskjuten ensam i en hemmasnickrad raket.
Citera
2018-01-29, 18:52
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det har kommit upp att han filmat, men inte för finansiering av verksamheten. Men det kan ju vara ett motiv? Men VEM dödar och torterar någon ens för pengar om man inte är jävligt skruvad?

Det vore ju i alla fall ett självrättfärdigande. Inte lätt att hitta ens riktigt dåliga ursäkter annars tycker jag.
Citera
2018-01-29, 18:59
Medlem
Caracallass avatar
Citat:

Jo den frågan,misstanken har varit uppe i tråden. Tror nog polisen letat efter minneskort i ubåten och efter Madsens väg från ubåt till polisbil. Vem vet, kanske kommer .
Citera
2018-01-29, 19:02
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Inte för at förstöra "festen",men jag mistenker at rettsaken inte kommer bli särskilt jobbig för Madsen. Har man inga känslor, nej då har man inga. Arg och ilsken däremot det kommer han nog bli. Det blir nog aggression/ passiv aggresion mot alla hans motståndare. Om han "bryter i hop"/ framstår sårad av siktelsen, kommer nog det också att vara skådespel. En kall fisk. En mann som var redo at bli uppskjuten ensam i en hemmasnickrad raket.
Han kanske kommer att sitta och njuta av minnena och av känslan att vara i full fokus.
Citera
2018-01-29, 19:03
Medlem
Citat:
Han måtte identifiera sig med skurkarna och dårarna i alla filmer. Liksom.

Ja, troligen.

Men frågan är om han kan identifiera sig, om han är så frisk.

Rättegången kommer fö att bli en absurd historia. Han ska sitta några meter från människor vars liv han har förstört, och han kommer inte att känna ett skit. Kunde han leva sig in, skulle mordet aldrig ha skett.

Det var ju inte så att han övervann sig själv. Det fanns nog inget motstånd - det fanns bara intet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in