Citat:
Ursprungligen postat av
Mint100
Det är konstigt att människor kan vara så fruktansvärt vidriga som pm. Hur jag än försöker så är det svårt att förstå vidden av ondskan. Ofattbart liksom.
Jag tror inte att friska människor kan förstå PM. Det var nån FBI-expert som sa (om seriemördare) att de är omänskliga. Det är ingen idé att förstå. Och jag tror att man kan säga samma sak om PM.
Hans själ är på något sätt så deformerad att han har lämnat mänskligheten.
Sen kan man ju diskutera om han är autist, om nån har fuckat upp honom när han var barn, om han har en hjärnskada osv, eller om den jäveln har en komplex problematik, en massa blytunga problem som samverkar.
Det spelar kanske inte så stor roll. Jag kan personligen inte förstå detta, hur någon kan prioritera såhär, skapa ett sådant massivt lidande och någons död, för en egokick.
För en sån här person är det ju inte djupare än så. Han skulle inte spela in och sälja en snuffilm, han fick inte ett plötsligt vredesutbrott, han var inte svartsjuk etc ...
Han gjorde nog bara detta för att han gillade det, och för att han trodde att han skulle komma undan.
Ytligheten hos en sån här brottsling är så provocerande, som ett hån mot livet.