2018-01-29, 18:46
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tyvärr är oförståndet för många psykiska sjukdomar enormt stort. Psykiska besvär påverkar kroppen - det går hand i hand, men för den skull betyder det inte att man kan behandla dessa kroppsliga symptom med enbart kroppslig behandling - som många vill tro och hävda.

Sk inbillningssjuka gör också att man mår dålig, får ont i magen, huvudet, ryggen etc. Dock kan man inte behandla eller operera magen, huvudet eller ryggen för att ge vederbörande bot. Problemet sitter helt enkelt inte i kroppen utan i psyket.
Även om man finner mätbart förändrade värden på som du nämner cortisol - betyder det inte att det är en kroppslig grundorsak till besvären. Precis som kroppsliga besvär ger psykiska symtom så gäller det omvända - men man kan aldrig framgångsrikt behandla kroppsliga symptom om grundorsaken är psykisk.

Med största sannolikhet har dessa två döttrar gått igenom mängder av provtagningar, tester och röntgenundersökning utan att någon kroppslig orsak till deras omnämnda kroniska trötthet återfunnits. Hade man funnit en sådan kroppslig orsak, hade man nog inte ens från skolans sida benämnt det hela under slaskdiagnosen "kronisk trötthet".

Det är hög tid att försöka förstå att psyket är en enormt stor komponent för vårt välmående - och naturligtvis också i vårt sjuka mående. Utan att detta är behäftat med någon skam! Utan att man måste leta efter "vackrare" "godkända" rent kroppsliga förklaringar till att någon är sjuk. Eller kroppsliga behandlingar!

Tjejerna hade tydligen "kronisk trötthet". Föräldrarna och tydligen också skolan ansåg att de inte orkade att sköta undervisning i skolbyggnaden utan på heltid 3 resp 4 dagar per vecka i hemmet istället. Vad ansåg flickorna själva - det har helt enkelt inte framkommit?
Allt pekar på att dessa två flickor är mordoffer. Borde det inte utredas hur det kommer sig att de isolerades i hemmet och till slut mördades?
Är det inte dags att focusera på de två säkra mordoffren i första hand och ta reda på hur dessa flickor hamnade i detta? Vad ville de? Varför var de aldrig med på skolkonferenserna som finns refererade?

Andra mördade barn brukar det skrivas spaltmeter om, visas bilder och klasskamrater berättar om sin saknad. Engla, Ebba, Johan etc. Var finns focus på Agnes och Moa i detta?
Det liksom försvinner i hela familjens död - men dessa tjejer är faktiskt de enda säkra mordoffer i detta.

Ja det görs skillnad på barn och barn. De 3 som blev mördade av sin mamma i Gårdsten, Göteborg verkar inte ens ha några namn.
Citera
2018-01-29, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Nej det är inte kronisk trötthet. Det är en psykiatrisk diagnos. Det härr fråga om ett virus som gått upp i hjärnan.

Vilket virus då?

Det kan lika gärna vara en autoimmun sjukdom.
Citera
2018-01-29, 18:56
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Hur vet du att de inte gjorde det? Ingen som bekräftat att det var föräldrarna ;-)
Jo, föräldrarna själva har bekräftat det enligt polisen.
Citera
2018-01-29, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Ja det görs skillnad på barn och barn. De 3 som blev mördade av sin mamma i Gårdsten, Göteborg verkar inte ens ha några namn.

Tror mer att det har att göra med att detta är ett litet samhälle där det inte begås så många mord, som det görs i städerna.
Visst det har varit ca 5 mord på 30 år eller nått varav 4 är väl inom 10 år (polacken, en fru där mannen gjorde det, en son som tog livet av mamma, och nu familjen. Sen har vi ju Niklas Elmberg på 90 talet. Sen vet jag en till som gick som vådaskjutning oxå på 90 talet.)

Är säkert någon till jag missat ;-)
Citera
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Varför drar du in dom anhöriga i detta? Det är i NordKorea man låser in hela släkten som straff för att en person gör nåt fel. Vill du bo i NordKorea så går det säkert att ta sig dit på nåt sätt.
Men jag håller med lite grann. Jag hade definitivt bytt efternamn nu om jag hette Henkow eller Brenton.
Citera
Medlem
Gertrud1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vilket virus då?

Det är en autoimmun sjukdom den triggas av en virusunfektion, det behöver inte vara en specifik, eftersom flickorna var unga så kan det väl vara körtelfeber, men det är en spekulation från min sida.

Jag vill påpeka att jag inte påstår att det är orsaken, det finns andra barn med samma sjukdom och de tar inte livet av sina barn. Just den här mannen kunde inte hantera 3 sjuka familjemedlemmar. Det är ganska vanligt att anhöriga också får medicinska problem.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-01-29 kl. 19:02.
Citera
2018-01-29, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Anekdotisk bevisföring alltså. Här kan man läsa mer.....
http://www.vof.se/skepdic/anekdotisk-bevisforing/

De har försökt använda sig av annan ”bevisföring”:
http://journals.plos.org/plosone/article?id=10.1371/journal.pone.0124648

Denna artikel är dock minst sagt undermålig som belägg för att just B12 skulle fungera mot ME, vilket sammanfattas väl här:
https://www.dagensmedicin.se/blogg/mats-reimer/2015/11/12/vastra-gotaland-slutar-ge-b12-mot-kronisk-trotthetssyndrom/
Citera
2018-01-29, 19:02
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Vilket virus då?

Och det kan lika gärna vare ett stort påhitt, utifrån vad vi vet. Oavsett vilket, mördar man inte sina barn.
Citera
2018-01-29, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memmajemma
Obduktionen borde ju vara klar vid det här laget och märkligt att inte polisen släpper ut nytt kring fallet. Undra när familjen begravs och om anhöriga lägger ut dödsannons i tidningen.

Nej den behöver inte vara klar, en del prover kan ta flera veckor att få svar på.
Citera
2018-01-29, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Tyvärr är oförståndet för många psykiska sjukdomar enormt stort. Psykiska besvär påverkar kroppen - det går hand i hand, men för den skull betyder det inte att man kan behandla dessa kroppsliga symptom med enbart kroppslig behandling - som många vill tro och hävda.

Sk inbillningssjuka gör också att man mår dålig, får ont i magen, huvudet, ryggen etc. Dock kan man inte behandla eller operera magen, huvudet eller ryggen för att ge vederbörande bot. Problemet sitter helt enkelt inte i kroppen utan i psyket.
Även om man finner mätbart förändrade värden på som du nämner cortisol - betyder det inte att det är en kroppslig grundorsak till besvären. Precis som kroppsliga besvär ger psykiska symtom så gäller det omvända - men man kan aldrig framgångsrikt behandla kroppsliga symptom om grundorsaken är psykisk.

Med största sannolikhet har dessa två döttrar gått igenom mängder av provtagningar, tester och röntgenundersökning utan att någon kroppslig orsak till deras omnämnda kroniska trötthet återfunnits. Hade man funnit en sådan kroppslig orsak, hade man nog inte ens från skolans sida benämnt det hela under slaskdiagnosen "kronisk trötthet".

Det är hög tid att försöka förstå att psyket är en enormt stor komponent för vårt välmående - och naturligtvis också i vårt sjuka mående. Utan att detta är behäftat med någon skam! Utan att man måste leta efter "vackrare" "godkända" rent kroppsliga förklaringar till att någon är sjuk. Eller kroppsliga behandlingar!

Tjejerna hade tydligen "kronisk trötthet". Föräldrarna och tydligen också skolan ansåg att de inte orkade att sköta undervisning i skolbyggnaden utan på heltid 3 resp 4 dagar per vecka i hemmet istället. Vad ansåg flickorna själva - det har helt enkelt inte framkommit?
Allt pekar på att dessa två flickor är mordoffer. Borde det inte utredas hur det kommer sig att de isolerades i hemmet och till slut mördades?
Är det inte dags att focusera på de två säkra mordoffren i första hand och ta reda på hur dessa flickor hamnade i detta? Vad ville de? Varför var de aldrig med på skolkonferenserna som finns refererade?

Andra mördade barn brukar det skrivas spaltmeter om, visas bilder och klasskamrater berättar om sin saknad. Engla, Ebba, Johan etc. Var finns focus på Agnes och Moa i detta?
Det liksom försvinner i hela familjens död - men dessa tjejer är faktiskt de enda säkra mordoffer i detta.

På skolorna och Berga kyrkan finns det
Citera
2018-01-29, 19:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gertrud1
Det är en autoimmun sjukdom den triggas av en virusunfektion, det behöver inte vara en specifik, eftersom flickorna var unga så kan det väl vara körtelfeber, men det är en spekulation från min sida.

Ja, det är ingen som vet. Det är fortfarande hypoteser. Dessutom kan diagnosen vara sammanblandad med en massa andra etiologier. Oavsett, vi har väldigt lite info om hur barnen mådde. De gick i skolan vet vi, även om det inte var full tid. Så de var knappast sängliggande 100%.
Citera
2018-01-29, 19:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Mycket svaga människor om de mördat sina ungar på grund av ME. Det finns folk som har ME men som kämpat sig blodiga för att kunna leva ett normalt liv. Trotsat sin trötthet bland annat. Använt solglasögon utomhus för att slippa starkt ljus. Tvingat sig att vara vaken i etapper och har numera lyckats till ett någorlunda normalt liv med jobb och fritid. Jag träffar dem ibland. Duktiga kämpar. De är dock inte högutbildade som de där två mördarna, de jobbar i affär. Är man högutbildad verkar det som man är svagare i sinnet, riktiga mesar. De borde suttit i fängelse istället. Barnamördare hade fått vara rädda om arslet i duschen! Hade jag varit anhörig hade jag minsann skämts ögonen ur mig och bytt identitet omgående!

Varför skulle anhöriga byta namn...?
Vad har DOM gjort för fel...?
Eller, har ni redan dömt dom också...?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in