Finns just nu en dokumentär på Netflix om ME-Cfs som heter Unrest
Om det nu är detta som drabbat flickorna kan man ju till viss del förstå föräldrarnas hopplöshet .
Verkar vara en grym tillvaro för dem som insjuknat
Obduktionen borde ju vara klar vid det här laget och märkligt att inte polisen släpper ut nytt kring fallet. Undra när familjen begravs och om anhöriga lägger ut dödsannons i tidningen.
Historisk sett finns det mängde av kliniker med vattenterapi, ljusterapi, magnetterapi etc - de brukar försvinna i takt med att vetenskapen kommer längre.
Hade Gottfries-kliniken ansetts seriös hade man haft skattefinansiering. Det har man inte nu - inget landsting vill sammarbeta med denna sk "klinik". De flesta insatta medicinska experter anser inte att det är seriöst det som bedrivs på Gottfries-kliniken.
Många experter anser inte heller att fibromyalgi är en fysiskt behandlingsbar åkomma, precis som ME.
Men släpp kravet på fysiska kroppsliga orsaker så kommer fler acceptera dessa fr a psykiskt utlösta besvär med kroppsliga symptom.
Oavsett vad flickorna hade och varför - mådde de tydligen inte bra. Men hur illa var deras mående egentligen? Inget framkommer om dem!
Jo vi vet att flickan var hos sin pianolärare i maj samtidigt som föräldrarna var i skolan och misstänkte att flickan hade samma sjukdom som systern. Jag tror inte att sjukdomen kommer över en natt, så jag tvivlar på att dom var så sjuka som föräldrarna inbillade sig. Det finns fall givetvis som har det svårt, men långt i från alla.
Ger mig fan på att Gottfries har ställs diagnos och prognos. Dom flesta i det här landet famlar i mörkret fortfarande. Ett annat fall med ME ,och han hade haft det i 9 år fick diagnos av professor Gottfries för FK skulle utförsäkra honom, men dom godtog läkarintyget vilket hindrade utförsäkringen. Dom har biomarkörer i dag som visar att det inte handlar om psykisk inbillning, men det är ungefär där dom är i dag.
Problemet är att man inte finansierar forskningsprojekten tillräckligt utan det handlar om struntsummor. Däremot så är de amerikanska sjukförsäkringsbolagen intresserade av att få ner sina kostnader, så dom är pådrivande. Och när dom driver något så blir det nog resultat så småningom.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-29 kl. 17:37.
Varför är det så viktigt för er att se psykisk sjukdom överallt, ni har sett för mycket på TV.
Ni vill se människor som defekta när det snarare handlar om mekanismer som driver folk åt ett håll.
Lika lite som skolskjutare bara är sjuka, så är den här pappan det. Inget sker i ett vacuum.
Snälla ; Gottfriesklniken är bannlyst numera av etablerad sjukvård. VG regionen förlängde inte avtalet. Detta beror på klen forskning från klinikens sida. Dr Gottfries har själv ME och har mest testat B 12 på sig själv.
En gång " i klorna" på Gottfrieskliniken - innebär omöjligt att " komma tillbaka"!!!
Snälla ; Gottfriesklniken är bannlyst numera av etablerad sjukvård. VG regionen förlängde inte avtalet. Detta beror på klen forskning från klinikens sida. Dr Gottfries har själv ME och har mest testat B 12 på sig själv.
En gång " i klorna" på Gottfrieskliniken - innebär omöjligt att " komma tillbaka"!!!
Nej det är inte kronisk trötthet. Det är en psykiatrisk diagnos. Det härr fråga om ett virus som gått upp i hjärnan.
Jag har ingenstans sanktionerat ett mord. Eller två som i det här fallet. Råkar man ut för hemska saker hamnar man i kris och tänker inte klart. Samhället har svikit alla med den här sjukdomen för att okunskapen är för stor. Att ha två svårt sjuka barn inte få hjälp och bli misstrodd av allt och alla är såklart skärrande
Kronisk trötthet är vad som har kommit fram i media. Vare sig polis eller skola har sagt att barnen vat svårt sjuka. Eller har du fått någon slags insider-information?
Varför är det så viktigt för er att se psykisk sjukdom överallt, ni har sett för mycket på TV.
Ni vill se människor som defekta när det snarare handlar om mekanismer som driver folk åt ett håll.
Lika lite som skolskjutare bara är sjuka, så är den här pappan det. Inget sker i ett vacuum.
Från Gottfrids hemsida Rådgivning i användandet av värktabletter, sömnmedel och antidepressiva är en del i behandlingen.
Det är väl ungefär vad du får på en vanlig öppenvårdsmottagning ??!!
De är inte bannlysta och det spelar ju ingen roll det finns ju flera kliniker i landet.
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Kronisk trötthet är vad som har kommit fram i media. Vare sig polis eller skola har sagt att barnen vat svårt sjuka. Eller har du fått någon slags insider-information?
Kronisk trötthet är ingen diagnos. Journalisterna har gjort dålig research som vanligt.
Jag har lite insiderinformation ja.
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Från Gottfrids hemsida Rådgivning i användandet av värktabletter, sömnmedel och antidepressiva är en del i behandlingen.
Det är väl ungefär vad du får på en vanlig öppenvårdsmottagning ??!!
Mycket svaga människor om de mördat sina ungar på grund av ME. Det finns folk som har ME men som kämpat sig blodiga för att kunna leva ett normalt liv. Trotsat sin trötthet bland annat. Använt solglasögon utomhus för att slippa starkt ljus. Tvingat sig att vara vaken i etapper och har numera lyckats till ett någorlunda normalt liv med jobb och fritid. Jag träffar dem ibland. Duktiga kämpar. De är dock inte högutbildade som de där två mördarna, de jobbar i affär. Är man högutbildad verkar det som man är svagare i sinnet, riktiga mesar. De borde suttit i fängelse istället. Barnamördare hade fått vara rädda om arslet i duschen! Hade jag varit anhörig hade jag minsann skämts ögonen ur mig och bytt identitet omgående!
Hade jag varit anhörig hade jag minsann skämts ögonen ur mig och bytt identitet omgående!
Varför drar du in dom anhöriga i detta? Det är i NordKorea man låser in hela släkten som straff för att en person gör nåt fel. Vill du bo i NordKorea så går det säkert att ta sig dit på nåt sätt.
Med vilken kompetens uttalar du dig?
Jag har inte ursäktat någonting, jag har förklarat vilka mekanismer som kan leda fram till en sån här tragedi, och du är inte utan skuld.
Det är lönlöst på denna sida ;-)
Det har funnits ena "beviset " efter den andra från säkra källor mm Men de är inte "trovärdiga" för folk på denna sida. Utan man tror på Trollens uppgifter. och att det bara var fel på pappan och resten av familjen inte var sjuka.