2018-01-29, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
Ja. Verkligheten? Den ser nära ut.
Verkligheten = vad vi kan se först, våra observationer.

Så om solen ser ut och vara nära. Varför skulle det inte vara det? Om man räknar mattematik på nånting man inte ens vet vad det är.. Så hur kan den mattematik ekvationen vara verkligheten? Det är den inte. Man sitter och chansar.

Sedan så är den ekvationen utan perspektivet i tanke också. Som sagt, det finns inga bevis att solen är så långt bort. Jag gissar på att fotoner inte ens finns. Eller är det bevisat?

Solen ser inte ut att vara nära. Hade den varit det hade dess skenbara diameter varierat beroende var på Jorden den observeras. Men den är i stort sett lika stor nämligen cirka en halv grad.

Och de observationer vi ser med fotoelektriska effekten visar att fotoner finns. Likaså lär det bli svårt att förklara hur solceller fungerar om fotoner inte skulle finnas.
Citera
2018-01-29, 10:05
Medlem
Citat:
The cavendish experiemtn som står på wikipedia t.ex är fake. Det gjordes privat, ingen neutral som kontrollerade. Detta är inte vetenskap, detta är propaganda. Har aldrig kunnats gjort repetivt.
Wikipedia är kontrollereat så väntar mig något annat nu från dig.
Gravitationen som kraft är inte bevisad. Det kan vara en kraft från elektromagnetfältet t.ex. Som sagt väntar ivrigt på bevis från dig.

Jo cavendish experimentet har kunnat upprepas jag har själv gjort det och sett att det fungerade.
Citera
2018-01-29, 10:34
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Men hur ska du göra med de 99,999% som inte har ögon som passar dig?
Vi är ju trots allt några miljarder som inte håller med dig.

Ah en miljard flugor kan inte ha fel argumentet igen, skit är gott! Videobevis är videobevis dom som förnekar verkligheten är ändå ingen som bryr sig om, vi sysslar nämligen med genuin vetenskap vilket jag förstår skapar en enorm kognitiv dissonans från sådana som totalt har gått bort sig i det teoretiska pseudovetenskapliga träsket som är mainstream sceiencetism.

Citat:
Är den? Du har inte lust att förklara hur du kommer fram till det?

Du förstår inte att solen inte kan skina igenom jorden?
Senast redigerad av JordenIsPlatt 2018-01-29 kl. 10:52.
Citera
2018-01-29, 10:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Ah en miljard flugor kan inte ha fel argumentet igen, skit är gott!

Argumentet är att ingen håller med om dina påståenden om att solens storlek varierar.
Och du kan sitta här bäst du vill och påstå saker - ingen håller med dig.

Så du har ju ett ganska stort retoriskt problem. Du måste på något sätt sätta lite mer tyngd bakom dina lösa påståenden.
Citera
2018-01-29, 10:55
Medlem
madtops avatar
Citat:
Du förstår inte att solen inte kan skina igenom jorden?

Jodå.
Frågan var hur du visste att jorden skuggade ISS. Känns som ett lite märkligt påstående eftersom du inte vet var ISS befinner sig.
Citera
2018-01-29, 11:07
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Argumentet är att ingen håller med om dina påståenden om att solens storlek varierar.
Och du kan sitta här bäst du vill och påstå saker - ingen håller med dig.

Så du har ju ett ganska stort retoriskt problem. Du måste på något sätt sätta lite mer tyngd bakom dina lösa påståenden.

Vilket är en halmdocka som är inkorrekt. Miljarder människor håller med, Bibeln, Koranen och Torahn tex är flat earth böcker så skall vi nu likt du vill strunta i vetenskap för att istället ställa oss bakom det som är mest populärt så är även den argumentation ifrån dig väldigt vek.

Handlar inte om retorik överhuvudtaget utan om faktiska videobevis så det var lustigt att du precis som jag sa direkt gick in i teoretiska värld där faktiska bevis inte finns eller spelar någon roll.

Citat:
Jodå.
Frågan var hur du visste att jorden skuggade ISS. Känns som ett lite märkligt påstående eftersom du inte vet var ISS befinner sig.

Det var natt. Vet du inte vad natt innebär för solen position så kan jag inte hjälpa dig.
Citera
2018-01-29, 11:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Handlar inte om retorik överhuvudtaget utan om faktiska videobevis så det var lustigt att du precis som jag sa direkt gick in i teoretiska värld där faktiska bevis inte finns eller spelar någon roll.

Jag litar mer på de faktiska videobevis som visar att solen inte ändrar storlek.
Dessutom litar jag en hel del på mina ögon som upplever samma sak.

Så återigen: du kan sitta och hitta på saker bäst du vill men ingen lyssnar på dig eftersom vi vet att du dillar. Vem som helst kan med sina egna ögon se att solen inte ändrar storlek.

Edit: Inte för att bibeln innehåller några sanningar men var i bibeln skrivs det om mätningar av solens storlek?
Senast redigerad av madtop 2018-01-29 kl. 11:23.
Citera
2018-01-29, 11:14
Medlem
madtops avatar
Citat:
Det var natt. Vet du inte vad natt innebär för solen position så kan jag inte hjälpa dig.

Hur vet du att det var natt på ISS?
Du vet ju inte ens var den var...

Du kanske inte begriper det men bara för att det är natt där du är så är det inte natt överallt.
Senast redigerad av madtop 2018-01-29 kl. 11:21.
Citera
2018-01-29, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Jo cavendish experimentet har kunnat upprepas jag har själv gjort det och sett att det fungerade.
Så du gjorde det i en vacuum? Video vore intressant för jag hittar ingen video överhuvudtaget som är i ett vacuum
Citera
2018-01-29, 12:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jfri
Solen ser inte ut att vara nära. Hade den varit det hade dess skenbara diameter varierat beroende var på Jorden den observeras. Men den är i stort sett lika stor nämligen cirka en halv grad.

Och de observationer vi ser med fotoelektriska effekten visar att fotoner finns. Likaså lär det bli svårt att förklara hur solceller fungerar om fotoner inte skulle finnas.
Ideen att vi ska lita på vad andra säger är inte vetenskap. Jag vill se dessa fotoner själv isf. Minsta jag begär är åtminstonde och filma dessa fotoner. Det kanske det är gjort?
Citera
2018-01-29, 12:29
Medlem
Citat:
Så ingen gör exakt samma som cavendish själv. I ett stort vakuum m.m
Skumt som fan och kolla det vetenskap.

Samtidigt så testar man detta experiement i skolan? Eller hemma? Testar man med valfria saker eller är det vissa specifika saker man behöver?

Och när jag ser en liten kula dras till en stor kula så vet jag fortfarande inte exakt vilket stabilitet den lilla kulan står på. Låt säga att den står stabilt och inte so vajjigt. Så varför är detta bevis att massa drar till sig massa? Varför kan inte detta vara magnet somdrar till sig magnet?
Ett magnetfält t.ex?

Jag tycker inte detta är bevis för gravitation.

Vetenskap=Öppet. Vi lever i en värld där vetenskap är stängd.

Står dig fritt att experimentera, vad har du själv gjort för att belägga dina teorier?

Eller är du ännu en som bara Tycker att känd vetenskap är falsk?

Det skulle tyda på att du inte besitter kunskapen att belägga dina egna teorier och då kan man ju starkt ifrågasätta varför ditt tyckande skulle ha något värde..

Jag påstår att ditt kunnande inte räcker till för att belägga dina egna teorier eller förkasta den vetenskap vi har och därför saknar ditt Tyckande värde, du får därför bevisa motsatsen innan jag eller annan tänkande varelse kan ta någon notis om dig.
Citera
2018-01-29, 12:30
Medlem
madtops avatar
Citat:
Jag vill se dessa fotoner själv isf.

Det är ingen som hindrar dig. Det står dig fritt att motbevisa såväl fotoner som gravitation.

Vad är din alternativa teori? Vad är ljus på den platta jorden?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in