2018-01-28, 23:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Jag kände ju inte KW. Hade faktiskt aldrig hört talas om henne, men hela det här arrangemanget känns ju minst sagt jäkligt märkligt.
Och om hon nu villa ha en intervju med PM lär hon ju ha promenerat 200 meter bort nån gång under dessa fem månader, om han nu inte dykt upp under nån av grillkvällarna och pubaftnarna som nämns.

Dessutom borde KW; åtminstone hennes pojkvän och PM känt varandra med tanke på att PM är (var) inblandat i den lokala underground scenen kring musik, dans, konst osv. Precis vad som skapades i huset KW bodde i...

Har alltid känt att det finns fler bottnar i den här historien.

Känner journalister (och läkare samt andra högutbildade) som bott betydligt sämre än så under delar av sina karriärer så den delen ska man nog inte dra några växlar på.

Tror inte att Madsen tillhörde deras "umgänge". Däremot kan det vara så att han sett KW / "haft ögonen på henne".

Vad jag däremot tycker är intressant är att kontakten / förfrågan från Madsen kommer samma kväll som hon har sin avskedsfest. Det kan vara en slump men det är för "bra" lead för att inte följas upp. Kan ju mycket väl vara så att Madsen sett att hon ska flytta och att det får honom att agera.

Han kanske hade en "crush" på henne och ville straffa henne / se till att ingen annan skulle få ha henne? Madsens motiv är ju än så länge höljt i dunkel men det finns alltid en eller flera triggers till folks handlingar. Behöver inte handla om motiv ens, utan helt enkelt bara triggerpunkter.
Citera
2018-01-29, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheKeymaker
Känner journalister (och läkare samt andra högutbildade) som bott betydligt sämre än så under delar av sina karriärer så den delen ska man nog inte dra några växlar på.

Tror inte att Madsen tillhörde deras "umgänge". Däremot kan det vara så att han sett KW / "haft ögonen på henne".

Vad jag däremot tycker är intressant är att kontakten / förfrågan från Madsen kommer samma kväll som hon har sin avskedsfest. Det kan vara en slump men det är för "bra" lead för att inte följas upp. Kan ju mycket väl vara så att Madsen sett att hon ska flytta och att det får honom att agera.

Han kanske hade en "crush" på henne och ville straffa henne / se till att ingen annan skulle få ha henne? Madsens motiv är ju än så länge höljt i dunkel men det finns alltid en eller flera triggers till folks handlingar. Behöver inte handla om motiv ens, utan helt enkelt bara triggerpunkter.

PM var en stor spänningssökare till sin personlighet och hade länge närt en dröm att begå ett extra ordinärt brott där han blev jagad av polis och helikoptrar. Rubrikernas man. Att han skulle gäcka polisen och undkomma ingick med all säkerhet i denne Grandiosa mans fantasi.

Man kan ju säga att han delvis lyckades i vissa delar bortsett från de absolut mest väsentliga delarna. Han kommer mest troligt aldrig bli en fri man mer och han kommer för evigt att vara djupt hatad/föraktad.
Citera
2018-01-29, 00:14
Medlem
Citat:
Ok, så bara för att sammanfatta lite kring boendeförhållanden:

KW bodde sina sista fem månader i en byggnad som ligger exakt 200 meter från PM's verkstad.

Position på karta:
KW's hus (PM's är 200m nästan rakt österut)
PM's verkstad
Streetview som visar huset som KW bodde i.
En intressant detalj är den svarta bilen på vänstra sidan (länk till närbild). Loggan säger Mirage och är en strippklubb. Länk till deras sida.

Byggnaden KW bodde i är ett musikkollektiv/replokalskomplex där en massa olika band hyr lokaler för inspelningar och repetitioner (som jag fattar det). Enligt föreningens stadgar får lokalerna ej nyttjas som boende, men är tydligen utrustade så att man kan sova över tillfälligtvis om man vill.

Länk 1
Länk 2

Föreningen har också en pub, och nån typ av allmän yta där PM har setts som besökare vid några tillfällen.

Det är alltså sannolikt att KW's pojkvän är knuten till föreningen eller åtminstone någon av lokalerna, efter dom tillåtits bo där. Varför man bor i detta relativt sunkiga hus i en riktigt märklig omgivning är oklart med tanke på att hon är en världsberömd journalist med meriter som haglar.

Om nån kan fylla på med info är det bara att köra på. Jag bara kollade lite snabbt vad jag kunde hitta.

Edit: Just det. Sitter ett par övervakningskameror på det ljusare huset (lite märkligt riktade), och dörrarna på norra sidan har passersystem på bägge våningarna. I sig inget märkligt med tanke på miljön, men är en liten observation.

Tusen tack och särskilt för alla bilder över boendet och RML. NU har jag äntligen fått en överblick.
Citera
2018-01-29, 00:40
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Absolut.

Hen verkar vara den typ som är kapabel att rita upp ett styckningsschema för människokroppar. Detta baserar jag på en väl utvecklad intuition som jag besitter.
Mycket intressant intuition. Tack för att du delger detta👍
Citera
2018-01-29, 00:41
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Det är en kvinna, detta börjar ju bli riktigt löjligt. Men föressten, varför käbbla om det egentligen, DET är ju i högsta grad irrelevant.
Ja hur irrelevant tycker du att det är? Jag anser att det kan vara relevant ur olika aspekter.
Citera
2018-01-29, 00:43
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag delar din känsla. Det är något definitivt stört över den människan.
Där håller jag med dig Merwinna
Citera
2018-01-29, 03:12
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:

KW bodde sina sista fem månader i en byggnad som ligger exakt 200 meter från PM's verkstad.

Position på karta:
PM's verkstad
En intressant detalj är den svarta bilen på vänstra sidan (länk till närbild). Loggan säger Mirage och är en strippklubb. Länk till deras sida.

Byggnaden KW bodde i är ett musikkollektiv/replokalskomplex där en massa olika band hyr lokaler för inspelningar och repetitioner (som jag fattar det). Enligt föreningens stadgar får lokalerna ej nyttjas som boende, men är tydligen utrustade så att man kan sova över tillfälligtvis om man vill.

Länk 1
Länk 2

Föreningen har också en pub, och nån typ av allmän yta där PM har setts som besökare vid några tillfällen.

Det är alltså sannolikt att KW's pojkvän är knuten till föreningen eller åtminstone någon av lokalerna, efter dom tillåtits bo där. Varför man bor i detta relativt sunkiga hus i en riktigt märklig omgivning är oklart med tanke på att hon är en världsberömd journalist med meriter som haglar.

Om nån kan fylla på med info är det bara att köra på. Jag bara kollade lite snabbt vad jag kunde hitta.

Edit: Just det. Sitter ett par övervakningskameror på det ljusare huset (lite märkligt riktade), och dörrarna på norra sidan har passersystem på bägge våningarna. I sig inget märkligt med tanke på miljön, men är en liten observation.
Tack för alla bilder och info!
Ja, pojkvännen är sannolikt knuten till föreningen på något vis eftersom de har kunnat bo där. Kanske han är någon form av kulturarbetare med koppling till aktiviteterna i lokalerna och därför fått "förmånen" att kunna bo där en period.
Jag tycker inte att det är så konstigt att de valde att bo i detta "relativt sunkiga hus". De bodde där de sista fem månaderna inför flytten till Kina, som ett tillfälligt boende. Lär vara en kombination av att spara pengar inför flytten och att de behövt göra sig av med prylar som möbler och annat. Båda har ju haft annat boende innan som de då måste ha sagt upp, sålt osv inför den planerade flytten.
Blir enkelt, billigt och praktiskt då att ha detta som tillfälligt boende - att ha ordnat allt i förväg inför den gemensamma flytten.
Och, anses kanske t.o.m lite hippt bland musiker, konstnärer etc att få bo i detta aktivitetshus.
Ingen mening heller att skaffa flådig bostadsrätt på "fina gatan" om man är på väg att flytta utomlands.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-01-29 kl. 03:26.
Citera
2018-01-29, 03:25
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Ja, pojkvännen är sannolikt knuten till föreningen på något vis eftersom de har kunnat bo där. Kanske han är någon form av kulturarbetare med koppling till aktiviteterna i lokalerna och därför fått "förmånen" att kunna bo där en period.
Jag tycker inte att det är så konstigt att de valde att bo i detta "relativt sunkiga hus". De bodde där de sista fem månaderna inför flytten till Kina, som ett tillfälligt boende. Lär vara en kombination av att spara pengar inför flytten och att de behövt göra sig av med prylar som möbler och annat. Båda har ju haft annat boende innan som de då måste ha sagt upp, sålt osv inför den planerade flytten.
Blir enkelt, billigt och praktiskt då att ha detta som tillfälligt boende - att ha ordnat allt i förväg inför den gemensamma flytten.
Högst troligt.
Citera
2018-01-29, 04:27
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag gissar att det var det enda som dessa två oerhört begåvade och framgångsrika människor hade råd med, med sina sammanlagda inkomster.
Jag gissar att din inlevelseförmåga, ditt analytiska tänkande samt din förmåga att dra logiska slutsatser inte är på topp.
Varken nu eller förr.
Märkligt, ändå ska du ha arbetat som journalist där dessa egenskaper bör vara självklara. Jag gissar att det är något som inte stämmer.
Hört talas om par som planerar för sin framtid? Inför en utlandsflytt kan det vara ganska smart att leva lite spartanskt och billigt samt göra sig av med prylar, möbler och tidigare boenden. Att fixa allt detta i förväg och sen bo på detta tillfälliga boende. Låter som en vettig och smart plan, tycker jag.

Kanske inte lika "fint" och inspirerande som att sova på en madrass på golvet i sin skitiga verkstad eller att sova i sin amatörubåt - med kronofogden i hasorna, som din mördande idol - Peter Madsen.
Senast redigerad av magiciadehex 2018-01-29 kl. 04:40.
Citera
2018-01-29, 05:11
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Aha, han har väl strukit runt och rekat, kikat på Walls livsföring. Troligen kunde hon ha mördats nån annanstans än i ubåten. Shit, vad länge han har slipat på mordet och offret.
Tror också att han strukit runt och rekat. Ligger nog också en slags pervers njutning i att kartlägga offrets vanor i sin förberedelsefas. Han visste nog att hon skulle flytta och att de hade en fest med sina vänner pga flytten just den kvällen. Han kan ha googlat på sociala medier för att få mer info om henne. Kanske har polisens datatekniker funnit sådant i hans internethistorik, skulle i så fall kunna stärka tesen att mordet var planerat. Han visste ju definitivt att hon skulle vara hemma och då skulle kunna komma snabbt om han kontaktade henne när hon hade "flyttkalaset".

Däremot tror jag att han hela tiden haft siktet inställt på att tortyr, slakt och styckning skulle ske i ubåten, ingen annanstans. Det var hans ultimata sadistscenario.
Ubåten, hans "bäbis", som betydde så mycket för honom, där han känner sig som "ett" med den.
Där han suttit och kollat på sina filmer med riktiga mord, där han suttit och fantiserat och njutit över de brutala grymheter han planerat, som han sett för sin inre syn.
Ubåten var nog hans perfekta Comfort Zone för det djävulska som han planerade.
Citera
2018-01-29, 05:21
Medlem
Citat:

Position på karta:
PM's verkstad

Länk 1
Länk 2

Tack för all info!

Mycket intressant. Madsen har alltså strukit runt i detta lösa kollektiv strax före mordet, på våren och sommaren.

Madsen är maximalt störd, klockren psykopat, och inte normalt social alls, som vi förstått.

Hans ärenden till Walls livszon är inte så svåra att gissa. Han sökte nog en lagom lös miljö, där han kunde fantisera, reka allmänt, studera möjliga offer, och han kikade nog länge på Wall, specifikt.

Jag gissar att Madsen varit mycket utstuderad, och hans fräckhet, brottets grovhet och den ambitiösa förberedelsen får nackhåren att resa sig.

Jag blir ännu mer övertygad om att han dödat eller försökt döda förut.

Den här jäveln är ju driven. Så driven att han blev totalt övermodig...
Citera
2018-01-29, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Och, anses kanske t.o.m lite hippt bland musiker, konstnärer etc att få bo i detta aktivitetshus.
Ingen mening heller att skaffa flådig bostadsrätt på "fina gatan" om man är på väg att flytta utomlands.

Så jävla världsberömd var hon väl inte?. Hon har blivit det i era muppögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in