2018-01-28, 20:14
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Tyvärr??? För vem, mig eller KW???? ( Vi vet svaret....)

Har du en helt säker bekräftelse på det, att alla sticken i underlivet var före döden?

Jag letar luckor, där PM osannolikt kommer undan, de finns, för dödsorsaken är inte fastställd, har du noterat det!!!!!!

Ja, presskonferensen där åklagaren besvarar frågor från två journalister, en svensk och en dansk.

Ca 13 min in i presskonferensen, jag har länkat till den tidigare.
Citera
2018-01-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Prova nu, blev fel på länken först. Redigerade mitt inlägg. https://www.bt.dk/danmark/kim-wall-boede-doer-om-doer-med-peter-madsen-han-kom-og-satte-sig-ved-baalet

Aha, han har väl strukit runt och rekat, kikat på Walls livsföring. Troligen kunde hon ha mördats nån annanstans än i ubåten. Shit, vad länge han har slipat på mordet och offret.
Citera
2018-01-28, 20:33
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Hon/han är man. Vad du tycker är irrelevant för mig.
Det är en kvinna, detta börjar ju bli riktigt löjligt. Men föressten, varför käbbla om det egentligen, DET är ju i högsta grad irrelevant.
Citera
2018-01-28, 20:56
Medlem
Lao Tzus avatar
Citat:
Jag tror iaf att hen har mycket mer kunskap om Madsen än att bara ha sex och mysstunder i ubåten.
Absolut.

Hen verkar vara den typ som är kapabel att rita upp ett styckningsschema för människokroppar. Detta baserar jag på en väl utvecklad intuition som jag besitter.
Senast redigerad av Lao Tzu 2018-01-28 kl. 21:04.
Citera
2018-01-28, 20:57
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Absolut.

Hon verkar vara den typ som är kapabel att rita upp ett styckningsschema för människokroppar. Detta baserar jag på en väl utvecklad intuition som jag besitter.

Då så. Case closed.
Citera
2018-01-28, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Aha, han har väl strukit runt och rekat, kikat på Walls livsföring. Troligen kunde hon ha mördats nån annanstans än i ubåten. Shit, vad länge han har slipat på mordet och offret.

Beroende på hur länge hon blev torterad (nåt som kanske kommer fram efter et tag); talar vi det mest groteska mordet i norden på flera titalls år? Jag kan inte komma ihåg nåt lika hemskt 😕
Citera
2018-01-28, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Jag letar luckor, där PM osannolikt kommer undan, de finns, för dödsorsaken är inte fastställd, har du noterat det!!!!!!

Apropå detta, har försökt läsa på lite mer avseende dansk lagstiftning, rekvisit m.m. och (någon mer insatt får gärna rätta mig om jag har fel) såvitt jag förstår behöver inte dödsorsak finnas fastställd för att man ska kunna dömas exempelvis för mord.

Det handlar snarast om man anses ha vållat (orsakat/föranlett) någon att avlida (d.v.s. kausaliteten mellan en handling som utförts och vad handlingen lett till, alternativt att man medvetet avstått från att utföra en handling vilket inneburit en konsekvens man rimligen borde ha insett) och om handlingen varit planerad/medveten, en ren olycka eller en olycka orsakad av vårdslöshet.

Min teori om juridiskt resonemang utifrån ovanstående är i fallet att om (enskild) dödsorsak ej entydigt kan fastställas kan rätten resonera ungefär enligt följande:

1) Har KW avlidit av naturliga orsaker (stroke o.s.v.)? Ja/Nej

2) Om Nej på 1) - har KW avlidit av en olycka? Ja/Nej.

3) Madsen har genom lögnen om luckan förbrukat sitt "olyckskort" och inte heller presenterat något alternativ. D.v.s. svaret på 2) blir då Nej (kan man dessutom presentera teknisk bevisning som stödjer att det inte var en olycka blir det dessutom en "vattentät" punkt).

4) Har någon annan än Madsen varit närvarande när KW avled? Ja/Nej

5) Svaret på 4) är Nej. Det betyder att KW ej avlidit av naturliga orsaker, ej av en olycka samt att Madsen varit närvarande när KW avled.

6) Finns en kasualitet mellan Madsens handlingar och att KW avled? Det är här som det såvitt jag förstår av dansk rätt och praxis går att föra ett resonemang som handlar om sannolikt/osannolikt och där rätten kan bestämma sig för att det mest sannolika är att det finns en sådan kasualitet och att det i övrigt saknas alternativa förklaringar och på de grunderna i kombination med teknisk bevisning kan fälla honom för mord då de olika parametrarna till slut faller så att mord är den enda kvarvarande "förklaringen".
Citera
2018-01-28, 23:03
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lao Tzu
Absolut.

Hen verkar vara den typ som är kapabel att rita upp ett styckningsschema för människokroppar. Detta baserar jag på en väl utvecklad intuition som jag besitter.

Jag delar din känsla. Det är något definitivt stört över den människan.
Citera
2018-01-28, 23:10
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Du har rätt, de ligger nära varandra.

200 meter för att vara exakt.
Citera
2018-01-28, 23:23
Medlem
crawlys avatar
Ok, så bara för att sammanfatta lite kring boendeförhållanden:

KW bodde sina sista fem månader i en byggnad som ligger exakt 200 meter från PM's verkstad.

Position på karta:
KW's hus (PM's är 200m nästan rakt österut)
PM's verkstad
Streetview som visar huset som KW bodde i.
En intressant detalj är den svarta bilen på vänstra sidan (länk till närbild). Loggan säger Mirage och är en strippklubb. Länk till deras sida.

Byggnaden KW bodde i är ett musikkollektiv/replokalskomplex där en massa olika band hyr lokaler för inspelningar och repetitioner (som jag fattar det). Enligt föreningens stadgar får lokalerna ej nyttjas som boende, men är tydligen utrustade så att man kan sova över tillfälligtvis om man vill.

Länk 1
Länk 2

Föreningen har också en pub, och nån typ av allmän yta där PM har setts som besökare vid några tillfällen.

Det är alltså sannolikt att KW's pojkvän är knuten till föreningen eller åtminstone någon av lokalerna, efter dom tillåtits bo där. Varför man bor i detta relativt sunkiga hus i en riktigt märklig omgivning är oklart med tanke på att hon är en världsberömd journalist med meriter som haglar.

Om nån kan fylla på med info är det bara att köra på. Jag bara kollade lite snabbt vad jag kunde hitta.

Edit: Just det. Sitter ett par övervakningskameror på det ljusare huset (lite märkligt riktade), och dörrarna på norra sidan har passersystem på bägge våningarna. I sig inget märkligt med tanke på miljön, men är en liten observation.
Senast redigerad av crawly 2018-01-28 kl. 23:28.
Citera
2018-01-28, 23:36
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av crawly
Ok, så bara för att sammanfatta lite kring boendeförhållanden:

KW bodde sina sista fem månader i en byggnad som ligger exakt 200 meter från PM's verkstad.

Position på karta:
KW's hus (PM's är 200m nästan rakt österut)
PM's verkstad
Streetview som visar huset som KW bodde i.
En intressant detalj är den svarta bilen på vänstra sidan (länk till närbild). Loggan säger Mirage och är en strippklubb. Länk till deras sida.

Byggnaden KW bodde i är ett musikkollektiv/replokalskomplex där en massa olika band hyr lokaler för inspelningar och repetitioner (som jag fattar det). Enligt föreningens stadgar får lokalerna ej nyttjas som boende, men är tydligen utrustade så att man kan sova över tillfälligtvis om man vill.

Länk 1
Länk 2

Föreningen har också en pub, och nån typ av allmän yta där PM har setts som besökare vid några tillfällen.

Det är alltså sannolikt att KW's pojkvän är knuten till föreningen eller åtminstone någon av lokalerna, efter dom tillåtits bo där. Varför man bor i detta relativt sunkiga hus i en riktigt märklig omgivning är oklart med tanke på att hon är en världsberömd journalist med meriter som haglar.

Om nån kan fylla på med info är det bara att köra på. Jag bara kollade lite snabbt vad jag kunde hitta.

Edit: Just det. Sitter ett par övervakningskameror på det ljusare huset (lite märkligt riktade), och dörrarna på norra sidan har passersystem på bägge våningarna. I sig inget märkligt med tanke på miljön, men är en liten observation.

Jag gissar att det var det enda som dessa två oerhört begåvade och framgångsrika människor hade råd med, med sina sammanlagda inkomster.
Citera
2018-01-28, 23:40
Medlem
crawlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Jag gissar att det var det enda som dessa två oerhört begåvade och framgångsrika människor hade råd med med sina sammanlagda inkomster.

Jag kände ju inte KW. Hade faktiskt aldrig hört talas om henne, men hela det här arrangemanget känns ju minst sagt jäkligt märkligt.
Och om hon nu villa ha en intervju med PM lär hon ju ha promenerat 200 meter bort nån gång under dessa fem månader, om han nu inte dykt upp under nån av grillkvällarna och pubaftnarna som nämns.

Dessutom borde KW; åtminstone hennes pojkvän och PM känt varandra med tanke på att PM är (var) inblandat i den lokala underground scenen kring musik, dans, konst osv. Precis vad som skapades i huset KW bodde i...

Har alltid känt att det finns fler bottnar i den här historien.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in