2018-01-29, 03:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Snälla häng med i diskutionen. Gå tillbaka och läs vad jag skriver.
Simpel härskarteknik funkar inte på mig. Det är DU som påstår att Åkesson säger att invandringen är det stora problemet i klippet. Det är DU som behöver belägga det du påstår. Upp till bevis eller erkänn att du bara svamlar.
Citera
2018-01-29, 03:41
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Simpel härskarteknik funkar inte på mig. Det är DU som påstår att Åkesson säger att invandringen är det stora problemet i klippet. Det är DU som behöver belägga det du påstår. Upp till bevis eller erkänn att du bara svamlar.

Oh my. Åkesson försöker gå in på invandringen i klippet. Sen sa jag inte att han pratar om invandringen i just det klippet. Åke målar generellt ALLTID invandringen dom det stora problemet och aldrig någonsin pratat om bankirerna eller eliten.

Behöver du bevis för det så behöver vi inte prata mer.
Citera
2018-01-29, 03:43
Medlem
EnGodForlorares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Varför har vi brist på läkare, kan det bero på alla asylanter och tiggare som kommer hit och får gratis vård?

Det beror på att vi har en åldrande befolkning. Äldre människor behöver mer vård. Ju äldre befolkningen blir, desto fler läkare och annan vårdpersonal behöver vi per capita. Alliansen har satsat på skattesänkningar istället för att öka antalet vårdpersonal. Detta innebär att vi nu har en temporär brist eftersom den rödgröna regeringen vill öka antalet.

De flesta asylanter och tiggare som kommer hit är i arbetsför ålder med minimalt vårdbehov. Det är inte de som har gjort att sjukhuskostnaderna dragit iväg.
Citera
2018-01-29, 03:44
Medlem
RobbyRob44s avatar
Citat:
Lögner är att utländska läkare skriver ut fel medicin och inte kan ställa enkla diagnoser som nån tjomme här inne påstod.

Åkesson lögner om att är Islam är största samhällshotet men aldrig nämner Bankirerna eller Eliten

Det ämnet du tar upp är extremt stort om en World Government och en New world order som sträcker sig från långt tillbaka i tiden till idag om mänsklighetens framtid och kan knappast avhandlas här i en tråd om Åkesson och Strandhäll eftersom dom är väldigt små spelare i det stora spelet om kontrollen över världens länder och folk.

Islam har sin lilla del i formandet av det som nämns i skapandet av en World Government och en New world order. Skapa en tråd om ämnet så får du närmare svar.
Citera
2018-01-29, 03:50
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Oh my. Åkesson försöker gå in på invandringen i klippet. Sen sa jag inte att han pratar om invandringen i just det klippet. Åke målar generellt ALLTID invandringen dom det stora problemet och aldrig någonsin pratat om bankirerna eller eliten.

Behöver du bevis för det så behöver vi inte prata mer.
Bra. Då kan vi kanske försöka hålla oss till klippet vi diskuterar och sjukvården i Sverige. Åkesson försöker gång på gång ta upp sakfrågor men avbryts hela tiden av Strandhäll som pladdrar mer eller mindre maniskt.

Det är osakliga politiker som Strandhäll och medierna som inte kan ge en saklig och korrekt verklighetsbeskrivning som ÄR problemet. Och sådana som du som hela tiden försöker avleda diskussioner från sakfrågorna.
Citera
2018-01-29, 03:51
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobbyRob44
Det ämnet du tar upp är extremt stort om en World Government och en New world order som sträcker sig från långt tillbaka i tiden till idag om mänsklighetens framtid och kan knappast avhandlas här i en tråd om Åkesson och Strandhäll eftersom dom är väldigt små spelare i det stora spelet om kontrollen över världens länder och folk. Islam har sin del lilla del i formandet av det som nämns i skapandet av en World Government och en New world order. Skapa en tråd om ämnet så får du närmare svar.

Jag är inte i behov av att få närmare svar, jag kan ge närmare svar i det ämnet.

Det är relevant för denna tråd pågrund av Åkesson och Strandhäll står för olila sidor av myntet. Ena skyller på invandringen och andra skyller på åldrande befolkning men ingen pratar om riktiga problemet. Utarmningen av Sverige, Europa och världen. Sjukvården brister pågrund av att man fick kvinnor att söka karriär titlar och då dög inte vården och männen kunde inte utbilda sig till läkare då utbildningen är lång och tidskrävande så det gick inte ihop med deras mentalitet att kvinnan drog in pengar medan mannen studerade.
Citera
2018-01-29, 03:53
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Bra. Då kan vi kanske försöka hålla oss till klippet vi diskuterar och sjukvården i Sverige. Åkesson försöker gång på gång ta upp sakfrågor men avbryts hela tiden av Strandhäll som pladdrar mer eller mindre maniskt.

Det är osakliga politiker som Strandhäll och medierna som inte kan ge en saklig och korrekt verklighetsbeskrivning som ÄR problemet. Och sådana som du som hela tiden försöker avleda diskussioner från sakfrågorna.

Sakfrågan är VARFÖR våra sjukhus brister. Då måste vi till grunden av problemet och återigen inte symptomen men du verkar inte förstå det. Så jag lägger ner nu.

Vill du eller någon annan förstå så finns allt jag skriver för omläsning. Sov gott och dröm sött.
Citera
2018-01-29, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gelux
Så överkörd Jimmie Åkesson blev av socialminister Annika Strandhäll i kvällens Agenda. Jimmie Åkesson målade som vanligt med den breda penseln och talade om haveri för sjukvården medan Annika Strandhäll menade att med Jimmie Åkessons politik medför ytterligare nerskärningar. Alltså att han skulle skära ner de resurser som nu går till den sjukvård han själv tycker är underfinansierad. Jimmie Åkesson skakade som vanligt på huvudet och kände inte igen siffrorna. Som vanligt! Plus att han la till ett frustrerat "-Kom igen nu!" När han översköljdes av argument.

Nä, han ska hålla sig till att inte tycka om invandrare och inte ge sig in i annan politik. SDs enda lösning till all världens problem som den globala uppvärmningen, arbetslösheten i Katmandu och brist på sjuksköterskor är, som vanligt, invandringen. Börjar bli lite tjatigt. Släpp sargen och kom in i match eller inte...
Båda debattörerna kallade varandra lögnare och att den andres siffror inte stämde. Tittaren fick aldrig fakta på bordet för vad som faktiskt stämde. Jag vet fortfarande inte vilkens siffror som stämmer, eller om båda stämmer fast dom har mätt olika saker eller vad fan som är på gång egentligen. Jag hoppas att detta kommer granskas vidare så vi får reda på vad som stämmer. Jag vet inte vem som "vann". Rent allmänt så gav debatten ingenting för mig, den var slöseri på tid.
Citera
2018-01-29, 03:58
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Sakfrågan är VARFÖR våra sjukhus brister. Då måste vi till grunden av problemet och återigen inte symptomen men du verkar inte förstå det. Så jag lägger ner nu.

Vill du eller någon annan förstå så finns allt jag skriver för omläsning. Sov gott och dröm sött.
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare
Det beror på att vi har en åldrande befolkning. Äldre människor behöver mer vård. Ju äldre befolkningen blir, desto fler läkare och annan vårdpersonal behöver vi per capita. Alliansen har satsat på skattesänkningar istället för att öka antalet vårdpersonal. Detta innebär att vi nu har en temporär brist eftersom den rödgröna regeringen vill öka antalet.

De flesta asylanter och tiggare som kommer hit är i arbetsför ålder med minimalt vårdbehov. Det är inte de som har gjort att sjukhuskostnaderna dragit iväg.
Ja, men vi har samtidigt mer läkare och sköterskor än någonsin tidigare och fler per capita än OECD-snittet. VAR är alla? Ja, en hel del har flyttat till Norge. Andra jobbar med annat. Ett första steg är rimligen att analysera VAR alla är och HUR man kan utnyttja dem bättre i Sverige.
Citera
2018-01-29, 04:03
Medlem
RobbyRob44s avatar
Citat:
Jag är inte i behov av att få närmare svar, jag kan ge närmare svar i det ämnet.

Det är relevant för denna tråd pågrund av Åkesson och Strandhäll står för olila sidor av myntet. Ena skyller på invandringen och andra skyller på åldrande befolkning men ingen pratar om riktiga problemet. Utarmningen av Sverige, Europa och världen. Sjukvården brister pågrund av att man fick kvinnor att söka karriär titlar och då dög inte vården och männen kunde inte utbilda sig till läkare då utbildningen är lång och tidskrävande så det gick inte ihop med deras mentalitet att kvinnan drog in pengar medan mannen studerade.

Du får gärna förklara dig utförligare vad du avser att uttrycka.
Citera
2018-01-29, 04:09
Medlem
Totiuss avatar
Citat:

Man måste nog upptäcka, analysera och förstå symptomen innan man kan börja fråga VARFÖR. Åkesson försöker börja där men avbryts hela tiden. Han måste ju få en chans att föra sitt resonemang. Eller hur?
Citera
2018-01-29, 04:35
Medlem
mendokses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodForlorare

Dummaste jag hört.
Självklart kräver även unga människor vård. Självklart drar sjukhuskostnaderna iväg och de lediga vårdplatserna blir färre när landets befolkning ökar kraftigt. När dessa människor sedan kostar ofantligt mycket mer skattepengar än de bidrar med blir det stora problem.

Det är idiotiskt att ta emot en enda asylsökande. Vi borde endast ha kvalificerad arbetskraftsinvandring.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in