2018-01-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften

Det är just svinen som förstör för oss ärliga. Tinder är så jävla oseriöst så det skriker om det. För tio år sedan var det betydligt mer seriöst innan alla försökte boosta sina egon på sociala medier.
Jag förstår inte hur du menar, vill du vara snäll och utveckla det lite. Dessutom sökte jag inte efter en partner online för tio år sedan utan var på den tiden inte lika isolerad att jag behövde använda mig av nätet mer än att läsa tidningen ibland. Så jag vet definitivt inte hur nätet fungerade då.
Citera
2018-01-28, 14:54
Medlem
Jag vett i fan vad det är för något folk på tinder..

Träffat en tjej två gånger nu. Första gången kändes det helt underbart, nu andra gången kändes det inte som vi klickade redigt. Det kan väl bero på att hon hade sina ungar hemma och jag har inte så mycket erfarenhet av barn. Vilket hon visste om innan vi sågs.. Helt annat tonläge ifrån henne nu och hon drog upp något gammalt ragg och att hon hade svårt för kärleken just nu..tack för den. Städa upp dina problem innan du börjar dejta igen? Avskyr såna här situationer, pga att det känns som att jag har gjort fel.. Tänk om man kan radera sitt minne så man kunde radera sånt här skräp =)

Känns som man ska skita i henne några dagar och se om hon tar kontakt med mig..? Annars får jag göra ett ordentligt avslut på det här. Eller vad tror ni?
Citera
2018-01-28, 17:44
Medlem
christallqhulaaas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honeyvoice
sketakuligt jue och nästa dokumentär blir om detta fenomen……The Tindersnåljåp…

Första dejten ska killen betala säger han sedan tycker han att tjejen ska betala nästa. Men det är ju en splittad nota plus att han fått sig en dejt till snåljåpen haha. Har de en handbok eller?

Om han bjuder henne på en andra dejt ska han naturligtvis betala för den också tycker jag. Bjuder han inte ut igen så blir det ju ingen dejt. Usch vad synd om tjejer har gått i den fällan att det är jämlikt när killen är en snåljåp och sitter hemma och planerar hur han ska dejta utan att spendera några pengar.

Tänk om det är detta som delvis ligger bakom att många tjejer är singlar och sitter på sociala medier/dejting appar så mycket? Där behöver de ju inte asa sig ut och sitta mitt emot ett snålo som sitter och oroar sig för att hon ska beställa efterrätt.

Tänkte på vad du skrev Mauhaug om att de dejtar så många. Kanske för att vissa tjejer nöjer sig med så lite som det gått sådan inflation i dejtandet. En kille skrev ju här på fullt allvar att möta någon vid tunnelbanan och sedan ta av sig kläderna i hissen är en dejt. Det är ett bokat sexmöte enligt mig och har inget med dejting att göra.

Killen bara drar den där med jämställdhet(för att han sparar pengar på det tror jag inte för att han verkligen bryr sig om jämställdhet) och så har han sparat in på notan. Hoppas verkligen att tjejer inte går på den lätte. Usch akta sig för Den "Jämställde" Tindersnåljåpen.

Hoppas alla tjejer som har Tinder läser detta…inte alls att ni ska hålla med mig…bara läs o begrunda.

Du är bara en guldgrävare.om du inte är en 10a kommer du evigt gå singel då ingen normal kille vill ha med en sådan att göra.jag har träffat en hel del tjejer på nätet och haft långt förhållande.inte behövt betala en krona för dom.det gäller att attrahera till sig dom rätta som kille.
Citera
2018-01-28, 20:23
Medlem
Måste berätta en sists så jag vet varför.Träffande en tjej samma dag som vi matchade på tinder.Allt gick bra vi hade kul snackade och hon sa till och med nästa gång kan vi gå hit som att hon ville ses igen.

Gick någon vecka utan hon hörde av sig och skrev då sms om vi kunde ses igen göra nåt .Då skrev hon tack för inbjudan ,jag har jätte mycket göra massa projekt i skolan fullt upp hör av mig framöver vilket hon inte gjorde(förvånad) detta är väl vanliga ursäkten när en tjej inte är intresserad? Jag skrev okej det är lungt,ha det bra .Då skrev hon tack för du är förstående jag hör av mig framåt.Hon hörde int av sig igen .Inte jag heller.

Kan någon svara va det berodde på ?Hon swipade ja på tinder gick med på träffas .Så hon måste tyckt iaf att jag såg hyfsad ut och verkade intressant .Sedan under träffen va hon glad skrattande och och vi hade jätte kul och hon verkade vilja ses igen i med hon sa nästa gång kan vi göra detta.Sånt säger man väl inte till någon man inte vill träffa?

Kan någon förklara varför hon helt random uppenbarligen inte va intresserad ?Kan det va min längd man inte ser på bilden ?168 cm .Själv verkade hon vara 155 cm så vad är detta och vad kan möjligen fått henne att ändra sig ?
Senast redigerad av Daddlarforlife 2018-01-28 kl. 20:27.
Citera
2018-01-28, 21:50
Medlem
Fantantonios avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daddlarforlife
Måste berätta en sists så jag vet varför.Träffande en tjej samma dag som vi matchade på tinder.Allt gick bra vi hade kul snackade och hon sa till och med nästa gång kan vi gå hit som att hon ville ses igen.

Gick någon vecka utan hon hörde av sig och skrev då sms om vi kunde ses igen göra nåt .Då skrev hon tack för inbjudan ,jag har jätte mycket göra massa projekt i skolan fullt upp hör av mig framöver vilket hon inte gjorde(förvånad) detta är väl vanliga ursäkten när en tjej inte är intresserad? Jag skrev okej det är lungt,ha det bra .Då skrev hon tack för du är förstående jag hör av mig framåt.Hon hörde int av sig igen .Inte jag heller.

Kan någon svara va det berodde på ?Hon swipade ja på tinder gick med på träffas .Så hon måste tyckt iaf att jag såg hyfsad ut och verkade intressant .Sedan under träffen va hon glad skrattande och och vi hade jätte kul och hon verkade vilja ses igen i med hon sa nästa gång kan vi göra detta.Sånt säger man väl inte till någon man inte vill träffa?

Kan någon förklara varför hon helt random uppenbarligen inte va intresserad ?Kan det va min längd man inte ser på bilden ?168 cm .Själv verkade hon vara 155 cm så vad är detta och vad kan möjligen fått henne att ändra sig ?
Att exakt förklara varför är svårt. Men det är mycket möjligt att hon hade andra förväntningar/förhoppningar innan dejten. Hon trivdes, som du säger, men hon hade andra krav.
Citera
2018-01-28, 21:53
Medlem
Honeyvoices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av christallqhulaaa
Du är bara en guldgrävare.om du inte är en 10a kommer du evigt gå singel då ingen normal kille vill ha med en sådan att göra.jag har träffat en hel del tjejer på nätet och haft långt förhållande.inte behövt betala en krona för dom.det gäller att attrahera till sig dom rätta som kille.

Respekterar naturligtvis din åsikt och är glad att du hittat tjejer som passar din smak men för mig personligen är det inte normalt med en kille som resonerar som du. Tycker att det räcker att svara så då jag i tidigare inlägg i denna tråd varit tydlig med mina åsikter.
Citera
2018-01-28, 22:13
Medlem
Swe1227s avatar
Nu lägger vi ner tinderdejtandet och slutar ge tjejer oförtjänt smicker. Ut på krogen istället.
Citera
2018-01-29, 00:14
Medlem
NirvanAs avatar
Kan bekräfta att är man "ny" på ett ställe så bombarderas man av likes (pga troligen visas nya personer mycket mer i området, viktigt när fördelningen är typ 30-70 tjejer killar)

Fått typ 20 likes idag och normala är 1-3 typ, varit bortrest över helgen, när jag använde tinder på det nya stället fick man en del likes, men det var när man kom tillbaka till vanliga stället som man bombarderades.

Sjukt dålig algoritm
Citera
2018-01-29, 10:10
Medlem
Citat:

Japp, det är en ganska vanlig lögn (tog mig några sådana att inse det). För det är ju ett faktum, att gillar man någon så tar man sig tid, även om man har mycket att göra. Åtminstone max en vecka senare tycker jag man kan lyckas boka in något. Men som sagt det är en bekväm strategi där de slipper vara öppna med att de inte är intresserade, där det istället rinner ut i sanden. Det fula är ju att hon slösar din tid, där du kanske går och väntar, kanske tom avböjer andra möjligheter. Bättre att vara upfront och sen blocka om de inte klarar av att läsa killars svar. Och kanske är det för att vissa killar inte kan hantera dissar och blir upprörda som de kör den fula varianten.

Jag har också varit med om att jag klickat oerhört bra med många tjejer, men de har inte upplevt samma alls har det visat sig. Men det är bara att kämpa på.

Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Nu lägger vi ner tinderdejtandet och slutar ge tjejer oförtjänt smicker. Ut på krogen istället.
Ha det så bra där då.
Citera
2018-01-29, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LongTerm90
Varför drar inte fler killar utomlands? Har en vän i Sydamerika nu, han har inte många tinderdejter på CVet här hemma i Sverige, med fula damer dessutom. Nu går han på tinderdejter nästan varje dag där nere med helt okej tjejer. Plus tjejer i Sydamerika kan va mkt snyggare än svenska tjejer.
Vill dela med mig av en berättelse gällande just sydamerika som jag nyss upplevde. Var på en Tinderdejt i helgen med en tjej från Brasilien som var på semester här i Sverige. Väldigt snygg var hon, minst en 8a.
Måste ändå säga att det var skönt med ett litet avbräck från svenska tjejer (vilket jag normalt föredrar), med lite exotiskt kött från andra sidan Atlanten. Svårt att sätta fingret på det, men det är något lite mer orienterat kring de klassiska könsrollerna och lite mer beundrande av män än vad som är vanligt här i Sverige. Kanske beror det på att den katolska kyrkan är mer vanlig (ca 70-80%) i Brasilien, oklart dock om just hon var så religiös.

Hon hade lite släkt här i Sverige som hon bodde hos, men kunde dock varken svenska eller engelska, så 90% av kommunikationen skedde via Google translate appen till portugisiska (resten var enstaka ord på svenska, engelska och spanska/portugisiska). Så bara där var lite lite annorlunda, appen funkade hyfsat bra, men ibland märktes det att vissa betydelser, betoningar och antydningar försvann i översättningen, så man fick försöka uttrycka sig lite enklare och mindre elegant, för att översättningen skulle hänga med, med syftet bevarat. Spännande nog var det enklare att ge komplimanger, då den falskhet som annars (tyvärr) kan uppfattas att finnas i komplimanger, kunde uteslutas pga det faktum att vi visste att allt inte översattes prefekt.

Hursomhelst tog vi lite pizza och vin, varpå hon ville gå därifrån/gå vidare, och frågade vad jag tyckte, då frågade jag om hon ville följa med hem till mig. "är det normalt?" - "ja, om man gillar någon" - "okej!". Trodde att det var en lite stramare kultur som hon var van med, pga ovan nämnda religion, och att det skulle bli svårt att få med henne hem. Men sagt och gjort, resten av kvällen var kommunikationen lite enklare då den var mer basal, med några små avbrott med appen för att reda ut enklare praktiska detaljer...Det blev en ny upplevelse för mig iaf. Hon var väldigt initiativtagande och välvillig (mer än mina andra svenska första-upplevelser i denna kategorin) och visste vad hon ville ha.

Någon annan som testat på någon sydamerikansk delikatess, som kan säga om detta är vanligt, eller en unik upplevelse?
Citera
2018-01-29, 10:45
Medlem
fabulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Kan bekräfta att är man "ny" på ett ställe så bombarderas man av likes (pga troligen visas nya personer mycket mer i området, viktigt när fördelningen är typ 30-70 tjejer killar)

Fått typ 20 likes idag och normala är 1-3 typ, varit bortrest över helgen, när jag använde tinder på det nya stället fick man en del likes, men det var när man kom tillbaka till vanliga stället som man bombarderades.

Sjukt dålig algoritm

Det här var intressant. Menar du likes som kom upp och du såg med Tinder Gold eller rena matchningar? Swipade du mycket eller lite när du kom hem till "vanliga stället" igen? Hur länge exakt var du borta?

Funderar på om man då och då ska flytta iväg kontot med fake-GPS i typ 24-48h för att sedan komma tillbaka och boosta visningarna.

Håller själv på att exprimenera med diverse fake-konton över vilka beteenden som genererar så många visningar/likes som möjligt.

Det som funkat helt klart bäst hittills för att få fler visningar är att öppna nytt fakekonto eller förflytta sig till ny geografisk punkt. Är knappast en revolutionerande upptäckt i sig, men det jag kommit fram till att det inte verkar spela någon roll i hur populär eller inpopulär du varit innan du förflyttat dig till den nya punkten!

Det verkar alltså som att du för varje ny stad du är i får x antal nya visningar (både för fula och snygga tjejer) och sedan utifrån resultaten därifrån får du en ny lokal rating. Satte GPS'en i en Europeisk stad efter det gått åt helvette i Sverige och fick 100+ likes på två dygn. Likesen fortsatte strömma in även efter 24-timmar, när normalt Noob-boosten brukar ha dött ut.

Har en polare här hemma som ser vääääldigt bra ut och han får nya likes hela tiden här hemma i Sverige. Min slutsats är alltså att jag i den Europeiska staden hamnade i någon övre percentil av populära killar på den platsen, vilket fortsatte generera likes varje dag. När jag flyttade GPS'en hem till Sverige igen var denna super-popularitet som bortblåst, varpå jag tar för givet att det måste finnas någon slags lokal rating som kickar in igen.
Citera
2018-01-29, 12:06
Medlem
OvissFramtids avatar
Citat:

Grattis, du kom åtminstone längre än vad jag någonsin gjort på Tinder. Swipat som en nyanländ afghan det senaste året, en del matchningar, men inte en enda har genererat en träff. Så där vill jag bara ta och gratulera dig att du ändå fortfarande åstadkommit något till skillnad från detta hopplösa fallet. Det var åtminstone modigt av dig att du hade kulorna att träffa henne, du ska va stolt!

Men hennes beteende vittnar om att hon inte var intresserad av dig tyvärr. Jag har råkat ut för lite samma sak tidigare och då är det bara att släppa henne. Bara glöm och gå vidare. Så som du är på bild säger ju ingenting om hur du är i verkligheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in