Citat:
Ursprungligen postat av
LongTerm90
Varför drar inte fler killar utomlands? Har en vän i Sydamerika nu, han har inte många tinderdejter på CVet här hemma i Sverige, med fula damer dessutom. Nu går han på tinderdejter nästan varje dag där nere med helt okej tjejer. Plus tjejer i Sydamerika kan va mkt snyggare än svenska tjejer.
Vill dela med mig av en berättelse gällande just sydamerika som jag nyss upplevde. Var på en Tinderdejt i helgen med en tjej från Brasilien som var på semester här i Sverige. Väldigt snygg var hon, minst en 8a.
Måste ändå säga att det var skönt med ett litet avbräck från svenska tjejer (vilket jag normalt föredrar), med lite exotiskt kött från andra sidan Atlanten. Svårt att sätta fingret på det, men det är något lite mer orienterat kring de klassiska könsrollerna och lite mer beundrande av män än vad som är vanligt här i Sverige. Kanske beror det på att den katolska kyrkan är mer vanlig (ca 70-80%) i Brasilien, oklart dock om just hon var så religiös.
Hon hade lite släkt här i Sverige som hon bodde hos, men kunde dock varken svenska eller engelska, så 90% av kommunikationen skedde via Google translate appen till portugisiska (resten var enstaka ord på svenska, engelska och spanska/portugisiska). Så bara där var lite lite annorlunda, appen funkade hyfsat bra, men ibland märktes det att vissa betydelser, betoningar och antydningar försvann i översättningen, så man fick försöka uttrycka sig lite enklare och mindre elegant, för att översättningen skulle hänga med, med syftet bevarat. Spännande nog var det enklare att ge komplimanger, då den falskhet som annars (tyvärr) kan uppfattas att finnas i komplimanger, kunde uteslutas pga det faktum att vi visste att allt inte översattes prefekt.
Hursomhelst tog vi lite pizza och vin, varpå hon ville gå därifrån/gå vidare, och frågade vad jag tyckte, då frågade jag om hon ville följa med hem till mig. "är det normalt?" - "ja, om man gillar någon" - "okej!". Trodde att det var en lite stramare kultur som hon var van med, pga ovan nämnda religion, och att det skulle bli svårt att få med henne hem. Men sagt och gjort, resten av kvällen var kommunikationen lite enklare då den var mer basal, med några små avbrott med appen för att reda ut enklare praktiska detaljer...Det blev en ny upplevelse för mig iaf. Hon var väldigt initiativtagande och välvillig (mer än mina andra svenska första-upplevelser i denna kategorin) och visste vad hon ville ha.
Någon annan som testat på någon sydamerikansk delikatess, som kan säga om detta är vanligt, eller en unik upplevelse?