Citat:
Ursprungligen postat av
borriz
Nu är det så att merparten av den arbetande befolkningen går upp vid sextiden och hela vårt samhälle är inrättat efter detta.
En möjlighet är att du söker dig till ett seniorboende.
Den finare delen av befolkningen vaknar åtta och börjar jobba nio. Jag vet vad hon pysslar med så så lätt kommer hon inte undan. Jag studerar och är mer flexibel men det innebär inte att hon har rättigheten att bestämma över min dygnsrytm. Den är viktig för mig. Hon får kliva upp när fan hon vill men mixern ska vara knäpptyst!
Byggnaden är lyhörd och mixern låter så pass mycket att öronproppar inte hjälper. Inte heller hjälper tre olika psykofarmaka varav två är tunga narkotikaklassade substanser för att jag ska hållas sövd när hon gör morgon.
Jag har gjort mitt så nu vill jag ha tips på hur jag ska gå tillväga för att säga åt henne! Arg lapp? Gå ner med täcket omsvept och plinga på? Hämnas? Jag gillar konfrontation irl men hon kanske känner sig hotad då? För jag betraktas som rätt ilsk.
Liksom, är det lyhört får man visa hänsyn! Svårare än så är det inte. Gör man inte det blir det konsekvenser, för samhället och för mig som person. Jag kan hamna i ett skov och bli mycket sjuk och tvivlar på att mina grannar vill uppleva det. Massa spring med poliser osv. Otryggt för de andra boende.
Nä, tänk på era grannar och sluta utgå från er själva hela tiden.
Så vettiga tips nu, inget skitsnack!