2016-01-03, 08:40
Medlem
borrizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony_Tedeschi
Uppdatering: Kontaktat styrelse angåenge granne som klampar runt på golvet med hälarna fram till sent 1-2 på natten. 4 veckor har gått och det är ingen skillnad, ska jag skriva ytterligare ett tjatigt brev? Eller är det dags att slänga in några surströmmingar i brevinkastet?
Tycker du skall börja med att ta ett inofficiellt samtal med ledamöterna en och en. Syftet med samtalet är inte att klaga på styrelsen eller kräva ett kraftfullt agerande, utan att förklara ditt problem.
Citera
2016-01-07, 09:06
Medlem
Min granne tar död på mig!

Hej på er.

Jag var osäker på om jag skulle starta ämnet här eller i terrorism kategorin men jag provar här.

Jag bor i en bostad med 2 lägenheter. I den andra lägenheten bor en kvinna i 60 års åldern. Vi har båda bott i huset i ca 10 år och till en början var allt bra men för ca 3 år sedan har det hänt något.
Kvinnan beter sig som att hon äger stället. Hon påpekar hur jag parkerar min bil trots att jag parkerar där man ska. Den gemensamma ytan utomhus är inte alls gemensam, hon har tagit över stället och hon betraktar allt som hennes. Diverse förändringar görs utan mitt samtycke. Onda blickar och ett hat till mig kan ses i hennes ögon. Vi hälsar inte på varandra. Det känns som hon gör allt vad hon kan för att provocera mig. Som att blockera min bil och mitt garage med sin bil. Smälla i sin ytterdörr så väggarna skakar i en kvart efteråt ja listan kan göras lång. Givetvis har jag talat med hyresvärden om allt detta men får inget gensvar. Hyresvärden och min granne är lika gamla och har tidigare arbetat på samma ställe så jag antar att vad kvinnan än gör så blir det ingen åtgärd. Jag har inte fått några klagomål riktade mot mig och jag lever tyst som en mus. Problemet är att jag trivs i min lägenhet och var den ligger men jag känner att detta tar på mig så mycket så jag vill flytta. Men någonstans känner jag att jag inte vill ge upp och lämna mitt hem av den anledningen. Om jag ska vara ärlig så skulle jag vilja ställa till ett helvete för kärringen och jag tror att det är det som jag vill ha ert råd med. söker inga lektioner om vad som är moraliskt korrekt. Jag vill ha hjälp med att göra livet surt för kärringen utan att hon kan koppla det till mig. Hon driver mig till ett punkt där jag överväger att flytta. Jag vill nu driva henne till en punkt där hon kommer att flytta för jag vet att vi inte kommer att komma överens. Hjälp mig tack!
Citera
2016-01-07, 09:12
Medlem
MonkMans avatar
Så din plan är alltså att försöka göra så att allt blir värre? Att ni kommer längre och längre ifrån varandra, att ni börjar hata varandra än mer? Va fan , det låter inte äns speciellt illa, hon slår lite i dörrarna, parkerar lite tokigt, klagar på dig. Försök och skit i henne, en gammal kärring lixom , hur svårt kan det vara att antingen skita i henne eller smöra sig in lite hos henne så ni kan komma överens?
Citera
2016-01-07, 09:12
Medlem
häll lite vatten vid hennes ingång till lägenheten så där blir fruktansvärt halt och hoppas på att aset snubblar och dör, eller vänta ytterliggare några år och hoppas på att hon dör. Hon kommer nog inte flytta i första taget :/
Citera
2016-01-07, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MonkMan
Så din plan är alltså att försöka göra så att allt blir värre? Att ni kommer längre och längre ifrån varandra, att ni börjar hata varandra än mer? Va fan , det låter inte äns speciellt illa, hon slår lite i dörrarna, parkerar lite tokigt, klagar på dig. Försök och skit i henne, en gammal kärring lixom , hur svårt kan det vara att antingen skita i henne eller smöra sig in lite hos henne så ni kan komma överens?

Jag har undvikit henne i 3 år och hon hittar bara på nya saker. Jag har försökt att tala med henne men det är som att prata med en vägg. Jag tror inte att du förstår hur jobbigt det är att bli utsatt varje dag med olika saker.
Citera
2016-01-07, 09:59
Medlem
äh bjud in kärringen på en helkväll mat dricka mm så löser det sig nog
nja gäller att inte reta upp sig är nog det kärringen som vill att du tänder till och kanske gör nått så du blir vräkt, eskalera inte det här, det bästa du kan göra är att behandla henne som luft
Citera
2016-01-07, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrDaleDavid
häll lite vatten vid hennes ingång till lägenheten så där blir fruktansvärt halt och hoppas på att aset snubblar och dör, eller vänta ytterliggare några år och hoppas på att hon dör. Hon kommer nog inte flytta i första taget :/

Tack för tipsen men jag vill inte ta död på tanten. Jag vill att hon ska få smaka på sin egna medicin. Jag har ju inga andra sett att svara på hennes beteende tyvärr. Har ju provat allt annat
Citera
2016-01-07, 10:07
Medlem
när det är bråk mellan 2 människor beror det oftast på dålig kommunikation
Citera
2016-01-07, 10:14
Bannlyst
Det enda hållbara sättet är helt enkelt att du med hjälp av ngn bekant börjar att terrorisera henne på nätterna. Ring från dolt nummer runt 24.00-01.00 och pusta och frusta i luren. Be någon att tjuvringa på hennes dörr under oregelbundna tider helst sent på natten. Vandalisera hennes bil men se till att göra det när hon befinner sig utanför ert hem exempelvis på parkeringen när hon ÄR och handlar eller när hon är på jobbet.

Annars kan du hälla hästskit i brevinkastet när hon är på jobbet eller utanför hemmet eller något annat äckligt som stinker ner hennes bostad.

Om du har koll på hur vvs och el funkar sp kan du även manipulera hennes vatten eller el.

Det finns mängder med metoder allt handlar bara om hur pådrivande och hur mycket tålamod du har. De krävs minst några månaders terroriserade för att förstöra hennes safe-zone hemma så det gäller att ligga i.
Citera
2016-01-07, 10:38
Medlem
durtmeisters avatar
Lev rövare inom en rimlig gräns.
Får man spela hög musik fram till 21/22 så gör du det varje dag och stänger av precis när den slår 22.
Sedan kan du alltid snacka med hyresvärden och säga att hon trackaserar dig och han har en skyldighet att åtgärda det.
Spela in alla somtal med henne och honom så de inte kan vräka dig med en påhittad story
Citera
2016-01-07, 10:47
Medlem
Nästan samtliga av mina grannar är ena jävla idioter.

Förutom stamp, smäll i dörrar osv, så har någon/några börjat springa in och ut om nätterna. I trapphuset - oavsett tid på dygnet - stampar de våldsamt och tillochmed pratar högt, skrattar osv.

Jag har försökt hinna ut men innan jag fått på mig kläder och tagit mig till min dörr har de hunnit försvinna. Så jag vet inte ännu vem det är som gör detta, men dessa personer måste ju på något sätt få lära sig att gå normalt och hålla käften när det är mitt i natten. Fan, ett ekande jävla trapphus - jag tycker det ska vara helt uppenbart att de ljud man orsakar i trapphuset är hörbara för samtliga boende.

Eftersom jag inte vet vem det är, vad fan ska jag göra? Jag blir galen snart!
Citera
2016-01-07, 11:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av durtmeister
Får man spela hög musik fram till 21/22 så gör du det varje dag och stänger av precis när den slår 22.
Finns inget som säger att du får spela hög musik fram till ett visst klockslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in