Jag har en teori om att jag tror att Frank på något vis skulle vara inblandad i Alice (Henriks frus) försvinnande. Han jobbar med vägledande samtal och Alice hade kontakt med en manlig kollega som hon anförtrodde sig åt..
Vidare tänker jag att någon i familjen Sonning/Johansson lär få sätta livet till inom snar framtid, om man anser att otrohet (Morgan är säkert pappa till Nicoles barn) ska leda till dödsstraff.
Får ha alla mina kommentarer i spoiler eftersom det är från avsnittet som visad på tv ikväll.
Frank kände ju uppenbarligen igen namnet Sabroe. För när saga presenterade sig och Henrik så svarade Frank på det genom att säga Sabroe med ett igenkännande och frågande röstläge. Det kändes som han sa ” Sabroe?” Men sen kom han på sig själv och sa. ”Eh och noren.”
Det verkar ju ganska uppenbart att Morgan är pappa till Nicoles barn. Samma mörka ögon. Och sen hade de ett spänt -nästan-kyssläge på kalaset.
Får ha alla mina kommentarer i spoiler eftersom det är från avsnittet som visad på tv ikväll.
Frank kände ju uppenbarligen igen namnet Sabroe. För när saga presenterade sig och Henrik så svarade Frank på det genom att säga Sabroe med ett igenkännande och frågande röstläge. Det kändes som han sa ” Sabroe?” Men sen kom han på sig själv och sa. ”Eh och noren.”
Yep. Kan byn vara med i serien enbart av den anledning att Frank "hjälpt" även Henriks fru och döttrar? Finns det en våldsam sida av Henrik som vi inte fått se? Allt vi vet om hans familj är baserat på hans minnen. Han kanske var ett riktigt svin, likt taxichauffören. Tror i vilket fall som helst att det är Frank som tagit frun och barnen från Henrik till byn eller liknande.
Intressant utveckling i senaste avsnittet, nya möjliga lösningar öppnade sig.
Varför vill Frank egentligen ha hem Christoffer och Sofie till sig?
Ska de elimineras? Farliga vittnen till att han dumpat taxichaffisen?
Men han verkar inte helt skärpt, nog borde han ha funderat på hur taxichaffisen kommit dit? Tagit bilnycklarna och letat upp bilen och flyttat den?
Tro inte en riktig gangster skulle ha så stort förtroende för att polisen ska hitta vem som låg bakom att han gav sin dotter en giftspruta, att han sitter och bekänner hela sitt syndaregister inkl mord.
jag kan tycka att det är lite trist att de väntar i fem avsnitt med att introducera en helt okänd karaktär som på nåt sätt har med alla morden att göra. En karaktär vars existens det inte ens verkar ha gått att gissa sig till?
Och sättet detta introduceras på: Henrik knarkar lite, är uppe hela natten och jobbar och så kommer han helt plötsligt på det?
Hoppas de knyter ihop de sista tre avsnitten riktigt snyggt nu.
På barnkalaset säger de något om y-namn. Som man kan tolka som de syftar på hon med bröstens ex. Troligen pappa till hennes äldsta son, han i rullstol. Och Tommy är ett y-namn.
Men hur vet Henrik vem det är?
Det känns som ett gammalt fall som Henrik haft eftersom Lillan reagerade som hon gjorde.. Det var typ "oh no". Men jag kan ha fel. Det är många man misstänker av o an. Blir inte klok på att!!