Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-24, 21:21
Medlem
Vad var grejen med scenen där Saga plötsligt glömmer bort ett datum i utredningen, och den danska kollegan får hoppa in och fylla i? Det kändes betydelsefullt.
Citera
2018-01-24, 22:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av griffen
Vad var grejen med scenen där Saga plötsligt glömmer bort ett datum i utredningen, och den danska kollegan får hoppa in och fylla i? Det kändes betydelsefullt.

Det och panikattacken ska väl visa att Saga mår psykiskt dåligt och håller på att bli utbränd.
Citera
2018-01-25, 12:29
Medlem
Jag har en teori om att jag tror att Frank på något vis skulle vara inblandad i Alice (Henriks frus) försvinnande. Han jobbar med vägledande samtal och Alice hade kontakt med en manlig kollega som hon anförtrodde sig åt..

Vidare tänker jag att någon i familjen Sonning/Johansson lär få sätta livet till inom snar framtid, om man anser att otrohet (Morgan är säkert pappa till Nicoles barn) ska leda till dödsstraff.
Citera
2018-01-25, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Intressant! Men enligt Taarek ville ju Margrete hjälpa, och pratade om systemfel. Kanske det var Niels som skulle straffas med att få sim fru mördad. Stening var väl ett straff för otrohet? Niels otrogen? Med Susanne? Eller med nån av tvillingarna? Vart och ett av morden skulle kunna vara utfört för att straffa en kvarlevande anhörig.

Kan Niels varit otrogen med Nicole och är pappa till barnet? (Om nu Niels har bruna ögon vill säga) Därför har Margerete (en anhörig) straffats med stening? Då finns det ju kanske också på något sätt en koppling till varför Morgans bil setts under morddagen. Vem eller vilka som skulle ha använt bilen har jag dock ingen teori om än, men någon som vill sätta dit dem rimligtvis..

Om vi fortsätter på otrohetsspåret så var ju clownpatrik ute på krogen och utgav sig för att vara JournalistRickard och hittade Robin S som han sedan drog hem. Rickard blev sedermera nedslagen av "en svartsjuk pojkvän" (men det vet vi ju inget mer om).. Spontant skulle jag inte, om jag varit tjejen Robin, tagit en selfie med en snubbe som jag är otrogen med, och lagt ut på sociala medier...
Senast redigerad av Leverpastej21 2018-01-25 kl. 13:20.
Citera
2018-01-26, 07:58
Medlem
Dan är en figur som har koppingar till flera andra karaktärer. Funderar just nu på honom som en möjlig viktig person när det gäller morden. Han blev vittne i utredningen kring mordet på Margrete, han var chaufför åt William, han hotar Sofie och Christoffer och har därmed koppling till Frank & co i sekten. Så han har ett finger med både här och där.

Personen med kameran vid Rickard/Patrik i jacuzzin ser späd ut. En kvinna? Inte helt olik Astrids ”Agnes” tex.

Filmclownen ser inte heller så bastant ut.
Citera
2018-01-26, 15:02
Medlem
MrSokratess avatar
Tänkte först att rullstolskillen fejkade och hade med morden att göra.

Nu tänker jag att han kanske ligger bakom Henriks döttrars försvinnande och visar sin ånger genom att stötta Henrik i hans sorgearbete.

Saga kommer fram till sanningen och hindrar Henrik från att hämnas och sluta som Martin.
Senast redigerad av MrSokrates 2018-01-26 kl. 15:06.
Citera
2018-01-26, 16:58
Medlem
Citat:
Saga kommer fram till sanningen och hindrar Henrik från att hämnas och sluta som Martin
.
Absolut möjligt!
Citera
2018-01-26, 22:11
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tardumej?
Vilken får mig att tänka på om serien faktiskt har två tidslinjer - jag tänker att myskopappa och myskodottern i sektsamhället hjärntvättar och får med pojken att göra dåliga saker - kanske med ett mord eller att han skadat exmannen som utpressning. Så det vi ser där händer i dåtid - och clownen på sjukhuset i nutid. i äkta westworld stil.

Citat:
Ursprungligen postat av nameriF
Den tanken gillar jag! Speciellt då det fanns en clowndräkt inne i samhällets magasin om jag inte minns fel? Kanske är det pojken som utfört både steningen, elen och clownen? Det skulle ju vara en jävla twist när man sista avsnittet får se Margrethe Thormod i liv ifrån pojkens perspektiv och då inse att hela den historien utspelat sig i dåtid och att i hans tidslinje håller allting precis på att påbörjas.

Det här hade varit en intressant twist, men i första scenen med Christoffer i avsnitt 1 ringer han sin mamma från en smartphone...
Citera
2018-01-26, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Det här hade varit en intressant twist, men i första scenen med Christoffer i avsnitt 1 ringer han sin mamma från en smartphone...

Självfallet är det hela storyn med christoffer och mamma som är i dåtid. Det är ju det som är twisten.
Citera
2018-01-26, 22:37
Medlem
Citat:
Självfallet är det hela storyn med christoffer och mamma som är i dåtid. Det är ju det som är twisten.
Hmmm... skulle behöva se om avsnitt 1-4 för att på allvar sätta mig in i den varianten. Två tidslinjer..... Avancerat! H.Rosenfeldt är nog smart nog för detta men med tanke på att han tillstod att de nog haft lite bråttom S3, undrar jag om han skulle ta sig tid att klura till det så nu. Hoppas HR tagit S4 på större allvar men blev så besviken efter S3, så jag vet inte...
Citera
2018-01-26, 23:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Hmmm... skulle behöva se om avsnitt 1-4 för att på allvar sätta mig in i den varianten. Två tidslinjer..... Avancerat! H.Rosenfeldt är nog smart nog för detta men med tanke på att han tillstod att de nog haft lite bråttom S3, undrar jag om han skulle ta sig tid att klura till det så nu. Hoppas HR tagit S4 på större allvar men blev så besviken efter S3, så jag vet inte...

Ja. Jag tror egentligen inte heller på idén utan är mest westworld skadad
Citera
2018-01-27, 02:30
Medlem
Citat:
Ja. Jag tror egentligen inte heller på idén utan är mest westworld skadad
Jo men det är ingen dålig ide! Skriv en thrillerserie själv!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in