Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-11, 13:19
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MathiasRust
Kommer troligtvis inte vara en oviktig scen då pappan spelades av Leonard Terfelt. Leonard känns som en för "känd" skådespelare för att endast medverka i en scen som varar i några sekunder.
Liknande scenario som i säsong 2 när Johan Hedenberg spelade pappan som råkade filma båten med aktivisterna. Han återkom flertalet gånger under säsongen.

Karaktären som presenterades är säkert inte oviktig. Men händelsen, att Patrik gick in där är ganska oviktig. Det ända den visade på var att Patrik är jävligt disträ. Men var ju ett bra sätt att presentera Leonard och att han har ett sjukt barn.

Skillanden med denna händelse och den från säsong 2 med Johan Hedenberg är ju att han faktiskt filmade gummibåten som lämnade fartyget, det var ju en händelse som tog utredningen framåt.

Fan känner redan sorg över att detta är den sista säsongen.
Citera
2018-01-11, 19:55
Medlem
Jag gillade scenen när Saga tog på sig sin klassiska outfit med läderbyxor, kängor och rock och hoppade in i sin Porsche och drog iväg med ett litet leende på läpparna.
Citera
2018-01-11, 20:08
Citat:
Ursprungligen postat av We2Sexy
Den var inte viktig, vilket är hela grejen med den. Är många såna scener i Bron som är med som inte betyder något. Precis som i första säsongen med snubben som jobbar på socialen. Där han går naken i sin lägenhet och smörjer in hela kroppen. TOTALT oviktig men ändå är den med. Samma med denna.

Den här byn som den misshandlade mamman med son flyttat till känns väldigt intressant. Äntligen är denna säsongen igång igen.

Scenen där soc-killen gick omkring naken och smörjde in sig var kanske inte så jätteviktig men karaktären var ju viktig för handlingen, om inte annat så var hans syster en av dem hemlösa som drack av sanningsterroristens gift.

Bron har ett speciellt sätt att introducera sina mindre viktiga karaktärer på.
Senast redigerad av GenesisP 2018-01-11 kl. 20:11.
Citera
2018-01-12, 14:07
Medlem
We2Sexys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Scenen där soc-killen gick omkring naken och smörjde in sig var kanske inte så jätteviktig men karaktären var ju viktig för handlingen, om inte annat så var hans syster en av dem hemlösa som drack av sanningsterroristens gift.

Bron har ett speciellt sätt att introducera sina mindre viktiga karaktärer på.

Ja hans karaktär var ju viktig men var just det skeva i den scenen jag menade. Att han efter duschen står naken och smörjer in sig är en ganska konstig scen att ta med. Och just denna typer av scener är något som jag verkligen tycker om med Bron. Finns liksom ingen anledning att egentligen ta med en sån scen, den bidrar ju inte med något till handlingen. Samma med clownscenen. Jag älskar dem. En av de sakerna som gör Bron så jäkla bra, enligt mig.
Citera
2018-01-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fille277
Jag gillade scenen när Saga tog på sig sin klassiska outfit med läderbyxor, kängor och rock och hoppade in i sin Porsche och drog iväg med ett litet leende på läpparna.

Håller med.

Det jag tänkte där var att det här är nog det närmaste vi kommer att se Saga glad.
Citera
2018-01-14, 22:12
Medlem
Tror fortfarande att det är Patrik som lever, och att det är Rickard som är död.
Patrik visit som clown första gången, var nog inte helt en olyckshändelse..
Och nu var han i rummet igen?

Tusan att min teori att tjejerna var Henriks inte stämde..
Som han är kanske han adopterar dom ändå?

Vem är Martin Sonning nu?
Citera
2018-01-14, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lewisa
Tror fortfarande att det är Patrik som lever, och att det är Rickard som är död.

Känns ganska givet att Patrik är den brodern som lever. Grundar det på att vid mötet med "red october" blir mötet avblåst pga att han(Rikard) inte kom ensam. Varför skulle Rikard anordna ett möte med gruppen han själv är och sedan riva med sig sin bror för att sedan blåsa av de.
Citera
2018-01-14, 23:06
Bannlyst
Citat:

Jag gissar på att det är pappan till tjejen på sjukhuset som är rädd för clowner. Han verkar ha en del skumraskaffärer för sig.

Fan vad man skulle vilja se Saga som mamma

Edit: Glöm min teori. Han heter tydligen William skumrasket.
Senast redigerad av Stukatj 2018-01-14 kl. 23:09.
Citera
2018-01-14, 23:10
Medlem
Sundhetstecken för serien att de lyckades snurra upp många av oss med villospåret att tonårsflickorna är hans döttrar.

Denna säsong betydligt bättre än förra.
Citera
2018-01-14, 23:35
Medlem
Citat:

Mannen som Tariq kontaktade heter Morgan Sonning, inte Martin.
Enligt eftertexterna spelas en Morgan av Johannes Khunke. Han har väl inte gjort entré ännu?

Svårt att tro att den utklädde clownen som har ihjäl mamman på slutet är Patrik, förmodligen förklaringen på att det var han som var målet. Notera den svarta dosan med det röda ljuset som clownen hade på masken, samma röda sken syntes när Patrik blev mördad i jacuzzin.
Senast redigerad av Gardskarlen 2018-01-14 kl. 23:38.
Citera
2018-01-14, 23:42
Medlem
Noterade den svarta dosan med det röda skenet som clownen hade på masken i slutscenen. Någon som vet vad det är?
När Patrik mördades i jacuzzin hade mördaren som stod i mörkret ett rött blinkande sken. Med all sannolikhet samma person?
Citera
2018-01-14, 23:58
Medlem
Snake.Plisskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gardskarlen
Noterade den svarta dosan med det röda skenet som clownen hade på masken i slutscenen. Någon som vet vad det är?
När Patrik mördades i jacuzzin hade mördaren som stod i mörkret ett rött blinkande sken. Med all sannolikhet samma person?

Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in