Citat:
Ursprungligen postat av Moi
Det blir sådär när man tolkar baserat på känsla och inte förnuft.
Citat:
Genom sig själv känner man andra är ett känt ordspråk. Jag kollade vad jag skrivit och vad du skrev:
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Jag tror att han vet vad han gör, jag tror han vill framstå som ett attraktivt alternativ för en viss grupp som gillar att prata om kulturmarxism och som gillar att inte respektera transpersoner, helt oavsett var Jordan själv står i de frågorna
Jag tror att han vet vad han gör, jag tror han vill framstå som ett attraktivt alternativ för en viss grupp som gillar att prata om kulturmarxism och som gillar att inte respektera transpersoner, helt oavsett var Jordan själv står i de frågorna
Det finns väl inget att förklara. Du läser in känslomässiga motiv i både mitt och Jordans handlande.
Du tror att han drivs av bekräftelsebehov, och att jag drivs av ett behov av att platta till dig.
Du tolkar på ett personligt plan vilken relevans andras agerande har för dig. Du kan inte sätta dina känslor åt sidan och titta på det rent kognitivt. Du verkar inte ha någon drift för kognitiv förståelse då du inte sätter dig in i saker som diskuteras, du väljer istället att sätta känslomässiga etiketter på saker.
Citat:
Ännu ett exempel, du har en uppfattning om white privilege, och att hävdandet att white privilege är något bra. = känsla När han går emot din uppfattning så blir du inte nyfiken på vad han menar utan reagerar känslomässigt med att sätta en etikett på honom och hans följare, det är ganska undermålig intellektuellt sätt.
Ursprungligen postat av Du
Vidare har jag sett att en annan sak Jordan hävdar är att det inte finns något "vitt privilegium" och det passar ju perfekt in i min uppfattning av personen och vilka han vänder sig till. (Och dessutom är det väldigt dumt.)
Det verkar som större delen av diskussionen går över era huvuden.
Människor som inte tar sig själva på så stort allvar, inser inte att andra tar sig själva på blodigt allvar. De förväntar sig att man skall hålla isär sak och person. Vi använder Cathy och Merapi för att illustrera en poäng. Vi är inte primärt ute efter dem.
Sir Dwain hade den goda smaken att fråga vart hon gör fel.
Här en present, jag tror inte ni ser problemen med vad Cathy gör eftersom det är ert normala sätt att "diskutera" Varför är det viktigt att påpeka det? Ja jag har inget behov av att trycka ned er.
Jag skriver det jag skriver för att ge människor bättre verktyg att hantera dylika situationer, det var jag tydlig med tidigare i tråden.
bra film här - hittade nyss
https://www.youtube.com/watch?v=nS9W-wlJHPA
Senast redigerad av Gertrud1 2018-01-28 kl. 21:45.
Senast redigerad av Gertrud1 2018-01-28 kl. 21:45.