Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-25, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Intellectuo
Haha och det uttalas exakt likadant.. man tycker ju att Flashbacks självutnämnde Wikipedia borde vetat ordets frekvens, innebörd och uttal. Men, du har väl inte läst det i någon utav alla andra FUP du skummat igenom
Har aldrig läst eller hört KEY som du sa var vanligt nej, och så hänvisar du till en som inte säger det utan bara skriver en förkortning på kilo.

Du trodde de sa nyckel på engelska och du trodde du hade koll, bra jobbat
Citera
2018-01-26, 17:46
Medlem
är dom somalier? eritreaner? är det bara svarta som äger norrrvästra? vad hende med zingera turk arab gängen?
Citera
2018-01-27, 09:50
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inmymind777
Ja det stämmer. Men kanske inte det ordet som används mest.

Men däremot så är flex ett mycket vanligt ord. Det blir enkelt att se vilka som googlar och gissar som X. Ingen nämnd ingen glömd

Till saken. Är att dom här killarna gör ganska bra pengar.. men att skjuta ihjäl folk fram och tillbaka. Ger en mycket kort tid i den världen.

Och det blir deras fall. Och det kommer dom aldrig kunna gräva sig upp ifrån.

Kan man inte förvalta sina inkomster och chanser så kommer man ingenstans.

Och ingen av dom här, kommer gå långt.
Flex är väl en sorts ladd eller? Jag är varken tung eller speciellt kriminell, men tycker om knark och har sålt i perioder, men inga stora mängder utan bara för att ha råd med mitt eget missbruk
Citera
2018-01-27, 18:23
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Flex är väl en sorts ladd eller? Jag är varken tung eller speciellt kriminell, men tycker om knark och har sålt i perioder, men inga stora mängder utan bara för att ha råd med mitt eget missbruk

Ja det stämmer bra. I stenform. Och är mycket bra ladd.
Citera
2018-01-28, 09:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
De är street smarta. Dessutom är polisen rädda för dom och vill inte gärna åka ut till orten. Shottaz styr Järvafältet efter att DP är ute ur bilden.

Skitsnack att polisen är rädda. Hög närvaro varje dag med bilar och helikopter.
Citera
2018-01-28, 15:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ang_rita
Skitsnack att polisen är rädda. Hög närvaro varje dag med bilar och helikopter.

Efter allt det här har det blivit lite skillnad. Men tidigare var det laglöst läge ute i Järva.

Knappast att en ensam polis hoppade ur bilen i tensta,/Rinkeby.
Citera
2018-01-28, 20:09
Medlem
Citat:
Efter allt det här har det blivit lite skillnad. Men tidigare var det laglöst läge ute i Järva.

Knappast att en ensam polis hoppade ur bilen i tensta,/Rinkeby.

Nej, varför skulle dom gå själva där? Det är väl ändå en säkerhetsfråga.

2016 bestod Järvapolisen av 180 man. Så det är inget nytt att polisen har bra bemanning i området. Beror på vad man menar med nytt förstås.
Senast redigerad av Ang_rita 2018-01-28 kl. 20:48.
Citera
2018-01-28, 20:51
Bannlyst
Citat:
Nej, varför skulle dom gå själva där? Det har inget med rädsla att göra.

2016 bestod Järvapolisen av 180 man. Så det är inget nytt att polisen har bra bemanning i området. Beror på vad man menar med nytt förstås.

Inget med rädsla att göra? Vad fan har det med att göra?

Jag och vänner har rökt weed framför deras bil. Det har även gjorts affärer medans dom är på plats.

Det har även hänt flera förnedrande saker mot polisen där!

Som du aldrig läst om.

Dom har aldrig haft något att hämta där.

Du verkar aldrig satt din fot ute i Järva om du tror polisen har haft någon som helst makt där.
Citera
2018-01-28, 21:04
Medlem
Citat:
Inget med rädsla att göra? Vad fan har det med att göra?

Jag och vänner har rökt weed framför deras bil. Det har även gjorts affärer medans dom är på plats.

Det har även hänt flera förnedrande saker mot polisen där!

Som du aldrig läst om.

Dom har aldrig haft något att hämta där.

Du verkar aldrig satt din fot ute i Järva om du tror polisen har haft någon som helst makt där.

Ord från en knarkare alltså. Det ger jag inte mycket för även om du har satt dina lortiga fötter där mer än vad jag har. Kan bara beklaga att polisen inte har greppet där. Sen hoppas jag de får bort så mycket av skiten som det bara går.
Citera
2018-01-28, 21:20
Bannlyst
Citat:
Ord från en knarkare alltså. Det ger jag inte mycket för även om du har satt dina lortiga fötter där mer än vad jag har. Kan bara beklaga att polisen inte har greppet där. Sen hoppas jag de får bort så mycket av skiten som det bara går.

Det svider att höra sanningen märker jag Knarkare? Ok där försvann du.

Anledningen till att dom visar sig där ute mer. Är bara för att det fått så stor uppmärksamhet nu.

Dom har ju haft namnen på alla inblandade i den här historien. Men inte lyckats komma någonstans.

Dom hade bara ren jävla turatt dom lyckades plocka in några grabbar på dom 25 kilo. Om dom inte till och med hade en informatör som visade vägen.

Det är ju inget bra polisarbete som ligger bakom det här, om du tror det?

180 poliser. Haha ändå lyckas dom inte göra något. Däremot har dom blivit kraftigt förnedrande många gånger.
Citera
2018-01-28, 22:42
Medlem
Det är ju inte ghettot i sig som har tuffa killar utan Sverige som har mesiga snutar.

Om man leker med tanken och för en vecka skulle byta ut svenska poliskåren mot Franska/Spanska/Italienska så skulle grabbarna i orten pissa på sig om de kom ut ur bilarna.
Citera
2018-01-28, 23:11
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det är ju inte ghettot i sig som har tuffa killar utan Sverige som har mesiga snutar.

Om man leker med tanken och för en vecka skulle byta ut svenska poliskåren mot Franska/Spanska/Italienska så skulle grabbarna i orten pissa på sig om de kom ut ur bilarna.

Du verkar inte ha förstått att polisen har en lagstiftning att förhålla sig till. Det är inte polisens fel att det går dåligt. Polisen gör exakt det som politikerna i riksdagen beslutat att dom skall göra. Varken mer eller mindre. Så länge man inte gör något åt lagstifningen och myndighetsstyrningen så hjälper det inte att sätta dit andra poliser eftersom dom ommedelbart skulle få sparken om dom vidtog adekvata (men olagliga) åtgärder.

Ingenting kommer att bli bättre i förorterna, eller någon annanstans, så länge Riket har dom politiker man har nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in