Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-11, 13:35
Medlem
pyro860s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hbphys
Nu är det piss-jaffar vi pratar om, han är bara god för några deciliter.

Hur kom du på att jämföra världskändisar med piss-jaffar? Jaffar är ju bara känd for att några pissar på honom på film, har han blivit rik på det?

Tror mer han blivit rik på sina skivor: https://www.facebook.com/photo.php?fbid=1126385140806214&set=a.277647972346 606.59212.100003042154721&type=3&theater

...
Citera
2018-01-11, 13:56
Medlem
Malmoe777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRD4
Det var en usel start på ditt nya Flashbackkonto.

"Håller dock med om att dem kan fortsätta skjuta varandra" märklig åsikt från en SD hatare!

"På ett år har stödet ökat från 1,8 procent av de utrikesfödda, till 8,5 procent."

2015 så mycket högre siffror nu, t.o.m. invandrarna är trötta på alla babbar.

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-hos-utrikesfodda

2017 "10,3 procent av kvinnor med utländsk bakgrund har störst sympati för Sverigedemokraterna. Det visar SCB:s partisympatiundersökning."

https://www.svt.se/nyheter/inrikes/sd-okar-kraftigt-bland-utrikes-fodda

Det blir en liten överraskning för många Svenskar dagen efter valet 2018, att rösta på SD är landets sista chans att bli normalt igen, annars så väntar klankrig fram tills att muslimerna startar krig om makten officiellt. ( Våldtäkterna är redan en muslimsk taktik för att uppnå underkastelse. )

Så rösta på SD eller få ett religiöst krig inom max 20 år, välj själv.

Innan du fortsätter berätta hur hela sverige kan förloras så måste du förstå att SD är ett parti för de som har mycket hat inom sig och oftast har dem ingen kunskap om någonting, jag länkar dig här en artikel så kan du själv gå in o läsa den så kommer du förhoppningsvis förstå vad jag menar.

https://www.expressen.se/nyheter/har-ar-sju-av-sds-storsta-skandaler/”

Jag hatar SD men bara för att man gör det tycker jag inte det är okej att kriminaliteten är så stor och alla som skjuter på varandra kommer undan för den svenska polisen är trams. Låt dem ta död på varandra vad fan gör det? Dessa gäng som DP och shottaz kommer vara bortglömda om några år pga att alla från gängen kmr antingen vara döda eller så sitter dem inne. Rätt säker på att du är en helsvensk liten skitunge som enbart hittat gemenskap hos folk som är lika dumma i nån byhåla med sd som största partiet. Polisen i stockholm har gjort stora verk för att upplösa den grövre organiserande brottsligheten, just nu är det lönsamt att vara yrkeskriminell. Sverige är en stor fritidsgård för alla som vill begå brott, man kan lösa dessa konflikter utan sds neandertalande metoder.
Citera
2018-01-11, 14:49
Medlem
aztlans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Ni som är insatta i detta. Han från DP som ska ha stuckit från Sverige. Har han dragit till Somalia?
Hörde Spanien av en kompis men det kanske bara är ett rykte
Citera
2018-01-11, 14:49
Medlem
marcus90_kungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basterds
"Tunga grabbar"?! Jo vars! Du. Får man då förmoda att de idkar droghandel ,mord ,misshandel,utoressning,bötfällning osv tja mord misstänker polis dessa tunga THUGS för! De är alltså de nya looserna? Som leker scarface! Hur många av dessa tunga blir 30 år? Eller ens 25?
Så synd å patetiskt! Att småkillar!! I de s.k nogoxonerna har sådant klientel /avskräde som förebilder, några "de ser upp till"! Riktigt pinsamt! Här har ghettokidsen värsta chansen! Gå i skolan gratis! Skaffa en bra utbildning gratis näst intill! Och de är såå dumma! Att de sumpar det! Stackars föräldrarna! Kom hit för å ge sina barn bra förutsättningar! För att lyckas i livet! Istället får de skämmas, leva i ständig oro! För att sedan begrava ett eller flera barn! Är det så ni tackar detta landet och svenskarna? Så ni tackar era föräldrar?!
Ni borde skämmas, för ni.är en skam! Å hade jag fått bestämma så hade min nya lag blivit
Brott som rör mord,dråp,våldtäkt,narkotika,rpn,vapen,grov misshandel = personen och hela dens släkt flygs ut nästa dag å får aldrig sätta sin fot här igen! Tyvärr så leker Röfven statsminister!!
Men bruuushoor det är 2018 nu! Ni vet vad det vill säga va?! Shit is going to change! Very radical!
" Om jag hade fått bestämma..." efterföljs som vanligt av någonting hyffsat patetiskt. Annars så delar jag din uppfattning om att de är loosers.

Om jag jobbar på systembolaget, eller säljer en platta smuggelöl(=narkotika, enligt ordets definition), vart skulle du då kasta ut min släkt?

Istället för att drömma om trams, så borde du skaffa dig lite perspektiv kompis.
Citera
2018-01-11, 16:50
Medlem
DRD4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoe777
Innan du fortsätter berätta hur hela sverige kan förloras så måste du förstå att SD är ett parti för de som har mycket hat inom sig och oftast har dem ingen kunskap om någonting, jag länkar dig här en artikel så kan du själv gå in o läsa den så kommer du förhoppningsvis förstå vad jag menar.

https://www.expressen.se/nyheter/har-ar-sju-av-sds-storsta-skandaler/”

Jag hatar SD men bara för att man gör det tycker jag inte det är okej att kriminaliteten är så stor och alla som skjuter på varandra kommer undan för den svenska polisen är trams. Låt dem ta död på varandra vad fan gör det? Dessa gäng som DP och shottaz kommer vara bortglömda om några år pga att alla från gängen kmr antingen vara döda eller så sitter dem inne. Rätt säker på att du är en helsvensk liten skitunge som enbart hittat gemenskap hos folk som är lika dumma i nån byhåla med sd som största partiet. Polisen i stockholm har gjort stora verk för att upplösa den grövre organiserande brottsligheten, just nu är det lönsamt att vara yrkeskriminell. Sverige är en stor fritidsgård för alla som vill begå brott, man kan lösa dessa konflikter utan sds neandertalande metoder.

Så 10% av alla invandrarkvinnor är neandertalare? eller har dom insett att SD är den sista chansen att bevara den DEMOKRATI som dom en gång flydde till? och uppenbarligen vill bevara.

SD är gammelsossar, dom har de värderingar som skapade detta land.

Att bry sig om sina medmänniskor är inte att hata.
Citera
2018-01-11, 17:59
Medlem
Mussekussens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Han har ju redan synat dig och dina slåss-i-sandgropen-polare, där kan vi snacka om komiskt tråd. Hur många är ni, hur gamla är ni, förresten hur långa är ni?

Där är ni nedplockade och alla är wannabes, av denne mycket kompetente och insiktsfulla kille.

Säger han en sak så är det bara så, så även här, som där. Du har hängt här 8 år mer än jag så du har bluffat betydligt längre.

Bra fråga där, vilka är oroligast, för de måste ju liksom vara oroliga båda två, frågan är hur man mäter denna oro?

Wow du gillar att suga hans kuk va? Han har haft mycket fel och dom "polarna" han snackar så mycket om vill gärna klippa han pga hans babblande här.
Citera
2018-01-11, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhisslan
Sverige behöver verkligen ändra sina narkotikalagar. Kollade på jafars instagram, det är sportbilar och dyr studioutrustning.

Allt är finansierat av droger... Skulle kunna strypa deras tillgångar så jävla mycket men ingen vågar göra något.

Inget av det är hans. Inget av det är ens privatägt. För en femhunka får du köra "supersportbil" i tio minuter. De flesta väljer att lägga dessa tio minuter på att låta sig och polarna fotograferas med bilen.
Kolla hur ofta du ser en Lidl-parkering på bilderna. Det är inte för att det är creddigt med att handla på Lidl eller att det är sjukligt bra ljussättning där utan att uthyrningen ligger där. 500 gangsters över stan äger varsin Lambo, fast de har samma regga allihop. Samma sak med allt på bilderna. Stålar etc.
Citera
2018-01-11, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Aldhisslan
Sverige behöver verkligen ändra sina narkotikalagar. Kollade på jafars instagram, det är sportbilar och dyr studioutrustning.

Allt är finansierat av droger... Skulle kunna strypa deras tillgångar så jävla mycket men ingen vågar göra något.
Har börjat följa trådarna men förutom en enskild bild och någon dansfilm (förutom att jag såg den där kissvideon när den kom ) så har jag inte sett bilder osv. Har noll koll men tycker definitivt att du har rätt i att narkotikalagarna är de som måste ändras om de här problemen ska lösas. Jag tänker på snabba och effektiva lvm, något som idag är så gott som omöjligt att få till då allt ska ske frivilligt i samhället och ordnat efter ett system som innebär att det individen vill ha hjälp med, har den inte rätt till och den hjälp den kan få är sådan som inte är önskvärd.

TS efterfrågar lösningar och jag tycker nog husarrest med boja är vägar att gå. Specialinriktad hjälp till ungdomar som vill utbilda dem själva inom sociala yrken och som bor i samma områden och är väl införstådd med de olika kulturer som parallellt efterlevs. De är oanvända resurser med mycket stor betydelse i potentiell kapacitet.

Möjligheter för föräldrar att få hjälp med att kontrollera sina barn, liksom barnen ska få möjligheter att kunna komma ifrån föräldrar (bostad) om det är trångbott, svårare konflikter och familjesituationer som försvårar studiemöjligheter. Och att föräldrarnas försörjningsplikt till barnet fyller 21 om det studerar på grundskole/gymnasienivå, tas bort. Det sistnämnda är förbaskat diskriminerande. Men fotboja till extremt stökiga återfallsförbrytare över 15-år vore något. (Och komplement till narkotika lagar) Är problemet hemmiljön så flytta ungarna (oavsett vem som är problemet) och boja dem så de inte kan röra sig ute efter en viss tid. Iofs så skulle det kräva att frivården skötte sina arbeten så det skulle ju havera redan där. Men ändå.
Senast redigerad av Schablonbild 2018-01-11 kl. 18:41.
Citera
2018-01-11, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Bottenskrap. Visst, i bemärkelsen skötsam samhällsmedborgare kanske men inom deras gebit kan man inte säga så. Det är tunga personer med gatu credd i orten och mer pengar på fickan än de flesta kan drömma om. Såg en IG-bild på Jaffar i en Ferrari!

Men snälla du. Jag kan räkna upp 10 personer bland omkring mina 50 bekanta som skulle kunna ha en Ferrari. Dom är i åldrarna 40-50 ...några egenföretagare och ett par med bra yrke. Jag köpte en kåk för ca 20 år sedan och ytterligare en annan för 10. Dessa har stigit i värde så vid försäljning skulle jag kunna köpa nya vita sneakers och åka ferrari.
MEN skillnaden är att jag, med många andra, aldrig skulle tänka tanken.

1. Jag har inget att bevisa och mår alldeles utmärkt.
2. Jag vill lämna ett arv + ge mina barn en bra start i livet som körkort, bil, handpenning till boende och andra gåvor. På samma sätt som jag har fått hjälp av mina föräldrar. Den dagen jag får barnbarn så vill jag kunna hjälpa till ekonomiskt och i tid.

Mina föräldrar skulle kunna haft 2 Ferrari men dom har hjälpt sina 4 barn och 11 barnbarn och åker runt i en passat.
...dom flestas liv handlar om att pengar ska växa och betyda något.

Jag fattar att det blir viktigt vad andra tycker om sig själv när man saknar tillhörighet i samhället. Dagligen uppleva saker som dom flesta slipper.

Men en Ferrari? ...det skulle väääääääldigt många ha råd med OM dom ville fast få är så jävla korkade.
Senast redigerad av LoFiMojo 2018-01-11 kl. 19:24.
Citera
2018-01-11, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoFiMojo
Men snälla du. Jag kan räkna upp 10 personer bland omkring mina 50 bekanta som skulle kunna ha en Ferrari. Dom är i åldrarna 40-50 ...några egenföretagare och ett par med bra yrke. Jag köpte en kåk för ca 20 år sedan och ytterligare en annan för 10. Dessa har stigit i värde så vid försäljning skulle jag kunna köpa nya vita sneakers och åka ferrari.
MEN skillnaden är att jag, med många andra, aldrig skulle tänka tanken.

1. Jag har inget att bevisa och mår alldeles utmärkt.
2. Jag vill lämna ett arv + ge mina barn en bra start i livet som körkort, bil, handpenning till boende och andra gåvor. På samma sätt som jag har fått hjälp av mina föräldrar. Den dagen jag får barnbarn så vill jag kunna hjälpa till ekonomiskt och i tid.

Mina föräldrar skulle kunna haft 2 Ferrari men dom har hjälpt sina 4 barn och 11 barnbarn och åker runt i en passat.
...dom flestas liv handlar om att pengar ska växa och betyda något.

Jag fattar att det blir viktigt vad andra tycker om sig själv när man saknar tillhörighet i samhället. Dagligen uppleva saker som dom flesta slipper.

Men en Ferrari? ...det skulle väääääääldigt många ha råd med OM dom ville fast få är så jävla korkade.
Hellre ökänd än okänd.
Citera
2018-01-11, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schablonbild
Har börjat följa trådarna men förutom en enskild bild och någon dansfilm (förutom att jag såg den där kissvideon när den kom ) så har jag inte sett bilder osv. Har noll koll men tycker definitivt att du har rätt i att narkotikalagarna är de som måste ändras om de här problemen ska lösas. Jag tänker på snabba och effektiva lvm, något som idag är så gott som omöjligt att få till då allt ska ske frivilligt i samhället och ordnat efter ett system som innebär att det individen vill ha hjälp med, har den inte rätt till och den hjälp den kan få är sådan som inte är önskvärd.

TS efterfrågar lösningar och jag tycker nog husarrest med boja är vägar att gå. Specialinriktad hjälp till ungdomar som vill utbilda dem själva inom sociala yrken och som bor i samma områden och är väl införstådd med de olika kulturer som parallellt efterlevs. De är oanvända resurser med mycket stor betydelse i potentiell kapacitet.

Möjligheter för föräldrar att få hjälp med att kontrollera sina barn, liksom barnen ska få möjligheter att kunna komma ifrån föräldrar (bostad) om det är trångbott, svårare konflikter och familjesituationer som försvårar studiemöjligheter. Och att föräldrarnas försörjningsplikt till barnet fyller 21 om det studerar på grundskole/gymnasienivå, tas bort. Det sistnämnda är förbaskat diskriminerande. Men fotboja till extremt stökiga återfallsförbrytare över 15-år vore något. (Och komplement till narkotika lagar) Är problemet hemmiljön så flytta ungarna (oavsett vem som är problemet) och boja dem så de inte kan röra sig ute efter en viss tid. Iofs så skulle det kräva att frivården skötte sina arbeten så det skulle ju havera redan där. Men ändå.

Du menar säkert väl men du har noll koll. Har själv varit i gamet och både suttit en kort volta och sedan kommit ut med fotboja resterande tid (ca. 4 mån). Under dessa 4 månader krängde jag uppemot ett kilo gräs från min bostad, och kopiösa mängder benso och CS. Får man det bara ditrullat av en polare så är man helt grön, och ingen ifrågasätter allt spring in och ut. Bara säga till grannarna att man har boja och det är därför alla kommer hit. Hehe.
Citera
2018-01-11, 21:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackOlivesMatter
Du menar säkert väl men du har noll koll. Har själv varit i gamet och både suttit en kort volta och sedan kommit ut med fotboja resterande tid (ca. 4 mån). Under dessa 4 månader krängde jag uppemot ett kilo gräs från min bostad, och kopiösa mängder benso och CS. Får man det bara ditrullat av en polare så är man helt grön, och ingen ifrågasätter allt spring in och ut. Bara säga till grannarna att man har boja och det är därför alla kommer hit. Hehe.
Ja, jag är knappast kriminell så ingen större koll. Jag tänkte mer på dem i tonåren och lite mer innan ordentliga fängelsestraff. Det verkar vara mer tonårsproblem först? Läste att någon högg sin bror efter att han och modern skämt ut honom eller något sådant. Känns inte i sådana fall som om familjesituationen var särskilt bra. Disrespect mot modern. Att inte lyssna på tillsägelser alltså. Inte min erfarenhet (som ändå är liten) av acceptabelt för somalier. I mina öron mer som när man blir förbaskad över föräldrar som kommer för att plocka hem en till utegångsförbudet och skäms över hela scenen. (Även om man brukligt inte försöker avsluta sina familjemedlemmar för det). Så jag tänkte mer kring yngre tonåringar upp innan tjugo. Brukar inte männen ta itu med problem och tala/diskutera det som gäller?

Ganska oinsatt gällande både kriminaliteten som kulturen i förorter men hur långt ifrån alla andra medborgare kan de vara egentligen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in