) så har jag inte sett bilder osv. Har noll koll men tycker definitivt att du har rätt i att narkotikalagarna är de som måste ändras om de här problemen ska lösas. Jag tänker på snabba och effektiva lvm, något som idag är så gott som omöjligt att få till då allt ska ske frivilligt i samhället och ordnat efter ett system som innebär att det individen vill ha hjälp med, har den inte rätt till och den hjälp den kan få är sådan som inte är önskvärd.
) så har jag inte sett bilder osv. Har noll koll men tycker definitivt att du har rätt i att narkotikalagarna är de som måste ändras om de här problemen ska lösas. Jag tänker på snabba och effektiva lvm, något som idag är så gott som omöjligt att få till då allt ska ske frivilligt i samhället och ordnat efter ett system som innebär att det individen vill ha hjälp med, har den inte rätt till och den hjälp den kan få är sådan som inte är önskvärd.
Jag tänkte mer på dem i tonåren och lite mer innan ordentliga fängelsestraff. Det verkar vara mer tonårsproblem först? Läste att någon högg sin bror efter att han och modern skämt ut honom eller något sådant. Känns inte i sådana fall som om familjesituationen var särskilt bra. Disrespect mot modern. Att inte lyssna på tillsägelser alltså. Inte min erfarenhet (som ändå är liten) av acceptabelt för somalier. I mina öron mer som när man blir förbaskad över föräldrar som kommer för att plocka hem en till utegångsförbudet och skäms över hela scenen. (Även om man brukligt inte försöker avsluta sina familjemedlemmar för det). Så jag tänkte mer kring yngre tonåringar upp innan tjugo. Brukar inte männen ta itu med problem och tala/diskutera det som gäller? Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106