2018-01-28, 01:37
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KiaW
Det stämmer ju inte alls, vore det så skulle nettikett-reglerna inte behövas..
..det här är väl ett rätt bra exempel på varför X.00 regler finns:
(jag brukar sällan besvara dem, troligen har det trauma de upplever under ritualer som spädbarn och Rabbinen suger upp blod och förhuden på barnet som de utfört i generationer gjort dem såhär.. diskussioner är närmast omöjliga)

Citat:
Ursprungligen postat av Oddball
Sen kommer efterföljande inlägg där det tas upp 11 gånger...besatt av judar eller?! 🤥
Hej.
Eftersom tråden handlar om Flashbacks sionistiska Agenda så är det inget konstigt.

Du är väldigt angelägen om att just judar ska ha särskilt skydd, vill du berätta varför detta är så viktigt för dig?

Jag har redan svarat dig på detta en gång. Se: https://www.flashback.org/sp63043529 vilket får räcka, speciellt med tanke du tog närmare 2 månader på dig att besvara (FB) Terrormods senaste hitte-på regel? av Oddball - Vänligen klargör!
Förövrigt intressant sätt att läsa inlägg på, de där snöflingor grejen som ChristianX nämnde, om folk som blir triggade av ord är onekligen ett fenomen.

Citera
2018-01-28, 13:01
Medlem
Rent trams att admin och/eller samtliga mods skulle vara judar.

Att de driver en judisk agenda är inte direkt konstigt, då de flesta instanser idag går judarnas intressen tillmötes, antingen fullt medvetet eller alldeles utan insikt om att man upprätthåller någon annans agenda.

Hela samhällsandan är ju direkt anpassad efter det utvalda folket, så när Flashback censurerad judekritiken så gör de knappast det för att de själva är judar, utan för att de faktiskt tror att det är det normala att göra.

Även detta svartmålande av kritiker är en form av omedveten strategi, man tycker att det bara är idioter som kritiserar judar, att kritiken är överdriven och omotiverad eftersom man blivit matad med sådant tänk i flera generationer.
Citera
2018-01-28, 14:55
Medlem
Lilabanans avatar
Jag tycker flashback är väldigt snälla med exempelvis regeln Trams & OffT. om man skriver negativt om islam eller massinvandringen. Eller uttrycker sig rentav rasistiskt.

Men när man kopplar samman händelser med teorier om judisk makt och den pågående samhällsagendsn, som enligt mig är destruktiv för människan, då kan man snabbt bli varnad.

Jag tror inte alla mods är judar men de har garanterat en agenda. Och med kontor i USA så tror jag det här med anonymitet ska tas med en nypa salt.
Citera
2018-01-28, 17:38
Medlem
KiaWs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder

Konkreta exempel:
Eftersom du som argument ger konkret exempel och hänvisar till tråden där du protesterar mot att ett av dina inlägg raderats och oddballs hänvisning att konspirationsteorier tas i forumsdelen för detta vill jag som motargument säga att det är ett dåligt exempel och förklara varför det är ett dåligt exempel även om det egentligen är en diskussion som hör till den hänvisade tråden.

Jag är just nu inte moderator och därmed kan jag inte gå in och se hela sammanhanget.
Däremot finns det en hel del jag kan se som användare och med hjälp av min erfarenhet av att vara moderator jag jag dra vissa slutsatser.

Detta kan jag konstatera:

- Oddball postar sitt moderatorsinlägg 2017-11-02, 01:22

- Enligt din skärmdump postar du ditt inlägg 2017-11-02, 01:44. Stämmer tidsstämplarna är ditt inlägg postat efter Oddballs moderatorsinlägg.

- I ett senare inlägg hänvisar du till att oddballs moderatorsinlägg har poststämpel 01:22, så felaktig tidsinställning i din enhet blir mindre trolig.

Min slutsats utifrån detta blir att det inte alls vore konstigt ifall ditt inlägg blev raderat med tanke på dess innehåll efter moderatorsmeddelandet.

Men om det trots allt handlar om felaktig tidsinställning, dvs att ditt inlägg postades före moderatorsmeddelandet får man ju titta på vad det var du faktiskt skrev.

Några utdrag ur ditt inlägg som snarare argumenterar för en konspiration än att vara mediakritisk:

"Okej, ja jag måste ge dig Credit för analysförmåga utöver den fullkomligt hypnotiserade massan som gång på gång köper samma traumabaserade STAGED Terror eftersom sionistisk media med valfri bokstavsförkottning säger att nån hörde ”Yallah Yallah” och direkt slår ut folks tankeförmåga och folk som vanligtvis inte köper all propaganda sväljer allt.
De är riktigt sjukt."

"Du har rätt i de andra punkterna också men jag är ändå extremt tveksam, få vittnen, de jag sett är inte pålitliga utan sedvanliga Crisis Actors"

"EDIT 3: CASE CLOSED här har du judar som filmat, ovan video tillhör denna Schlomon
https://twitter.com/abimlebt
Där räcker de för mig, another STAGED event by ”ISIS” aka the Usual Suspect"

Allt detta är helt ok att diskutera, men eftersom alla dina argument handlar om att människor med gemensam agenda konspirerar för att sprida ut falska nyheter blir det OT för den tråden.

En sådan diskussion passar bättre i egen tråd, och eftersom tyngdpunkten i dina argument ligger i en konspiration så är en snabb slutsats att det hör hemma i Konspirationer och alternativa teorier.
Möjligen skulle det också kunna diskuteras i Medier och journalistik om man vill diskutera hur medier hanterat just denna händelse.

Citat:
Jo visst, om du menar rena chatt-inlägg, trams, smileys eller exemplet jag tog i inlägget innan det du citerar (Med Tv-serien Øresundsbron som exempel).
Nej, jag pratar om OT och att moderatorer har till uppgift att dirigera diskussionerna i trådarna genom att se till att sidodiskussioner som kan stå på egna ben hänvisas till egen tråd i passande forumsdel.

Citat:
Men det är helt baserat på vad de själva anser vara OK för deras Agenda. Ingenting om Flashback struktur, snarare hur man vill korrumpera det till bli nån standard.
Jag håller inte med, handlar diskussionen om något som kan stå på egna ben och är så omfattande att man hamnar utanför trådens/forumsdelens begränsningar om någon skulle ifrågasätta inlägget så har modsen till uppgift att bryta och hänvisa till annan tråd.

Citat:
Alltså: De argumenteras nu öppet för att judar inte ska nämnas i kritiska sammanhang utanför "konspirationsteorier" - så Nej, det är inte uppgiften att sitta och censurera inlägg som fallet utanför sin egna Agenda och kalla det "Alternativa Teorier" eftersom halva forumsdelen heter så, eller vilken korrumpering av reglerna, inkluderat X.00 - som gäller för stunden.
(jag ser din sista mening, och förstår vad du menar men de är just det man gör)
Det är detta jag tycker är lite olyckligt i diskussionerna, det har blandats faktabaserade förklaringar utifrån regelverk och moderatorers befogenheter med dels uttryckande av åsikt om de som vill diskutera judar som grupp och dels uttryckande av åsikt om enskilda användare, samt uttryckande av åsikt om dessa återkommande klagomål.

Du (och andra) har fått en hel del nedlåtande svar utifrån personliga åsikter, men de ska ses som just personliga åsikter och inget annat.
Moderatorer får ha personliga åsikter och har rätt att uttrycka dem även om de skulle gå stick i stäv med reglerna, det viktiga är att när man utför moderatorsåtgärd ska det ske inom regler/befogenhet samt att hanteringen inte skiljer sig åt mellan liknande inlägg.

Citat:
Hade inlägget med attentatet i New York på Halloween o göra? Tveklöst.
Nu är just det bara ett exempel, men fortsätter den här Agendan och går i full blom så har vi en Aftonbladetfiering av Flashback som ger moderatorer rätten att agera dirigenter i åsiktskorridor och den Sionistiska Agendan är fullbordad..
Du bortser från att tråden ligger i forumsdelen (FB) Terrorism .

Handen på hjärtat, ifrågasätter du ett terrordåd i New York i ditt inlägg eller konstaterar och argumenterar du hur sionistisk media iscensatt ett terrordåd i New York?

För mig är det uppenbart att det första kan höra hemma i både tråd och forumsdel, medan det andra inte hör hemma i den forumsdelen.
Du skulle kunna byta ut "sionistisk media" med "kommunistisk media", "pk-media" osv, det gör ingen skillnad eftersom det bättre tas i annan tråd i annan forumsdel.

Citat:
Hypotetiskt kan då moderator radera inlägg om att Putin ej hackade Hillary Clinton, eftersom det är en "alternativ teori" och Flashback blir ett forum för folk som tycker likadant om den officiella bild som ges av (sionistisk) massmedia.
Nej.
Men hypotetiskt kan moderator radera och hänvisa till annan tråd/forumsdel om sådan diskussion går utanför begränsningarna för aktuell tråd/forumsdel.
Citera
2018-01-28, 18:42
Medlem
Thurizas-09s avatar
Det är inte ens en fråga längre. Det är ju knappast tillfälligheter att visserligen hårdföra antisionister alltid fort stängs av enligt den godtyckliga ohörsamhetsregeln.

Emedan opponenterna får sprutmåla forumet med personangrepp och svamla om Aliens och dylikt för att svartmåla antisionister. Dessa tycks aldrig erhålla varningar eller avstängningar. De förefaller kunna gå så långt att få en tråd om 911 att handla om skyskrapors definition, definitionen på stad gentemot kommun i Sverige och en påstådd kapares flygkunskaper. Hela tråden är numera en intern intresseklubb mellan två ökända debunkare och en falsk oppositionell. En tidvis intressant tråd har helt låtits handla om allt annat än det den ursprungligen var avsedd för.

Att detta inträffade när ett eventuellt sionististk motiv togs upp är knappast en tillfällighet. Samma ser vi i Palmetråden, en användare är återigen avstängd i sex månader sedan denne börjat gräva i eventuella sionistiska motiv till Palmemordet. Samtidigt tillåts diffusa inlägg som mest består i bibellånga historielektioner stå kvar trots att kopplingen till mordet på Olof Palme är ytterst oklar.
Senast redigerad av Thurizas-09 2018-01-28 kl. 18:53.
Citera
2018-01-28, 18:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Det är inte ens en fråga längre. Det är ju knappast tillfälligheter att visserligen hårdföra antisionister alltid fort stängs av enligt den godtyckliga ohörsamhetsregeln.

Nu vet jag inte hur länge Arbetarbroder har haft något särskilt emot judar, men han ligger runt topp 300 för antal inlägg på Flashback och får fortfarande skriva.

Tillfälligheten är mer sannolikt att de flesta som kommer hit och gaggar om judar inte kan reglerna och lyckas få sig avstängda den vägen, inte för att några moderatorer sitter och försöker skydda judars rykte genom att stänga av okända användare på ett litet svenskt forum.
Citera
2018-01-28, 19:05
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Nu vet jag inte hur länge Arbetarbroder har haft något särskilt emot judar, men han ligger runt topp 300 för antal inlägg på Flashback och får fortfarande skriva.

Tillfälligheten är mer sannolikt att de flesta som kommer hit och gaggar om judar inte kan reglerna och lyckas få sig avstängda den vägen, inte för att några moderatorer sitter och försöker skydda judars rykte genom att stänga av okända användare på ett litet svenskt forum.

Det är väl ändå antisionisterna som inte kan reglerna, de som alltid börjar gagga om Aliens och foliehattar så fort sionism förs på tal.

Moderatorernas inställning till antisionism är solklart belagd då de inte ens förmår argumentera utan enbart hänvisa till att "judetjafs" skall tas i konspirationsforumet.

Hoppas Admin tar en titt på detta. Sedan är det i vanlig ordning delcitering för er som gäller. Skall du kommentera ett inlägg får du väl vänligen bemöta hela innehållet istället för valda delar.
Citera
2018-01-29, 16:48
Medlem
Arbetarbroders avatar
Citat:
Min slutsats utifrån detta blir att det inte alls vore konstigt ifall ditt inlägg blev raderat med tanke på dess innehåll efter moderatorsmeddelandet..
Självklart raderades mitt inlägg och sedan postades Oddballs moderatorinlägg.

Citat:
Några utdrag ur ditt inlägg som snarare argumenterar för en konspiration än att vara mediakritisk: Allt detta är helt ok att diskutera, men eftersom alla dina argument handlar om att människor med gemensam agenda konspirerar för att sprida ut falska nyheter blir det OT för den tråden.
Och det gör inte de andra menar du?! lol
Musllimer som konspirerar diverse 🏃🏼‍♀️. 🚐ᵞ ᵞᴬᴸᴸᴬᴴ ᵞᴬᴸᴸᴬᴴ å så ut och stabba lite med kniven, denna geniala idé, från 2010 då al-Qaeda var Boogeyman, och deras ”iNSPiRE” föregångaren till Dabiq (ISIS dök ju upp när först efteråt) och ”THE ULTIMATE MOVING MACHINE” som man kallade det.

Men de är oavsett vad man tror, så MSM i Väst fungerar, tyvärr. Ifrågasätt aldrig nånsin någonting, repetera vad "Officials says" - Här: Exempel från Syrien om hur media sprider ecchoes, dvs repeterar varandra. Det är likadant under terrordåd och ingen "konspirationsteori" utan hur Massmedia fungerar.

Citat:
En sådan diskussion passar bättre i egen tråd, och eftersom tyngdpunkten i dina argument ligger i en konspiration så är en snabb slutsats att det hör hemma i Konspirationer och alternativa teorier.
Nej, du har fel, det är i en diskussion med vixxling och skapa ny tråd för svara honom när det redan finns en strider mot regel 0.02 och det New York Attentatet under Halloween jag pratar om.
(Sen har du ju rätt på så vis att forumet drivs, men ta ett steg bak och se vems Agenda detta är? Det är Massmedias, om det går mot vad ni ser på TV så är det en "konspiration" men inte annars.
Där har du den Sionistiska Agendan)

Citat:
Möjligen skulle det också kunna diskuteras i Medier och journalistik om man vill diskutera hur medier hanterat just denna händelse.
Inlägget handlar om Terrordådet i New York och den här uppdelningen - varför är den bra?
Jag ser ingen fördel med den, Flashback nått ryggdunkarforum för folk som tycker samma lika och kommer det en vinkel som avviker ska den censureras bort.
Men visst, det är ju helt meninglöst att posta om terrordåd framöver på Flashback. Eller Syrien-tråden. Eftersom halva Konspirationsteorier heter "Alternativa Teorier" så är det ju fritt att censurera allt man tycker är en alternativ teori (som inte nämns i Aftonbladet/DN/MSNBC eller är "opassande")

Jag tycker de är en sjukt sorgligt utveckling.

Citat:
Nej, jag pratar om OT och att moderatorer har till uppgift att dirigera diskussionerna i trådarna genom att se till att sidodiskussioner som kan stå på egna ben hänvisas till egen tråd i passande forumsdel.
Eller kunde man hålla sig till reglerna, vårda det fria ordet som fungerat bra länge, men visst, detta är ju vad det argumenteras för och vad som är den Sionistiska Agendan och Flashback bör va tydlig med detta, inte sitta på gamla meriter om "Yttrandefrihet på Riktigt" och "Självständigt tänkande" och sen aktivt motarbeta det i den nivå som censuren håller här numera.

Citat:
Jag håller inte med, handlar diskussionen om något som kan stå på egna ben och är så omfattande att man hamnar utanför trådens/forumsdelens begränsningar om någon skulle ifrågasätta inlägget så har modsen till uppgift att bryta och hänvisa till annan tråd..
Ja och tyvärr är detta nått som du inte är ensam om. Det har aldrig hänt att det spårat ur förr så hela den där Pre-Moddnings grejen är ett svepskäl för få trycka på censurknappen.

Citat:
Det är detta jag tycker är lite olyckligt i diskussionerna, det har blandats faktabaserade förklaringar utifrån regelverk och moderatorers befogenheter med dels uttryckande av åsikt om de som vill diskutera judar som grupp och dels uttryckande av åsikt om enskilda användare, samt uttryckande av åsikt om dessa återkommande klagomål..
Det är direkt pinsamt att läsa moderatorernas kommentarer här. De låter som en samling tjuriga kärringar på Konsum innan pensionen. Och inlägg som detta https://www.flashback.org/sp63052219 - månader på att ens svara, sen spammar sitt trams.

Citat:
Du (och andra) har fått en hel del nedlåtande svar utifrån personliga åsikter, men de ska ses som just personliga åsikter och inget annat.
Moderatorer får ha personliga åsikter och har rätt att uttrycka dem även om de skulle gå stick i stäv med reglerna, det viktiga är att när man utför moderatorsåtgärd ska det ske inom regler/befogenhet samt att hanteringen inte skiljer sig åt mellan liknande inlägg.
De går stick i stäv med reglerna. De raderas efter vad man anser vara "opassande" utan någon täckning i reglerna i rasande fart (och där man tydligen beslutat att hålla detta hemligt, de vore ju hemskt om folk såg vilken nivå och vad som hamnar i minneshålet här på Flashback med "Yttrandefrihet på Riktigt"

Citat:
Du bortser från att tråden ligger i forumsdelen (FB) Terrorism
Nej det gör jag inte alls.

Citat:
Handen på hjärtat, ifrågasätter du ett terrordåd i New York i ditt inlägg eller konstaterar och argumenterar du hur sionistisk media iscensatt ett terrordåd i New York?
Jag lyssnade på vad vixxling sa, men var väldigt tveksam till vad detta handlade om. Sen om sionistisk media, dvs media i Väst, den är ju likadan oavsett om du tror på hela "Radical Islam" och ISIS som konspirerar och utför alla terrordåd. Man repeterar samma, "Officials says" och ifrågasätter ingenting, nånsin.

Citat:
För mig är det uppenbart att det första kan höra hemma i både tråd och forumsdel, medan det andra inte hör hemma i den forumsdelen.
Du skulle kunna byta ut "sionistisk media" med "kommunistisk media", "pk-media" osv, det gör ingen skillnad eftersom det bättre tas i annan tråd i annan forumsdel.
Du hittar garanterat inget inlägg från mig där jag gapar och sväljer som en horunge vad media säger, med Eyewitness vaga minnen från terrordåd samma dag som förklarar vad som hänt.
Problemet här var just att den som filmade var jude och jag nämnde detta, de är ju bara och kolla hur han läser inlägg.
Så handen på hjärtat: Det gäller och hålla sig vaken och se vad som händer, och i vilket sammanhang. Nu har israel och Saudi blivit BFF och de är en mardröm, Zionism & Wahhabism - där du har en version av Islam som är lika skruvad som sionismen och hela Saudi är som ett svart hål, omöjligt att få nån insyn i, samtidigt så är Iran och Hezbollah deras fiender och dessa vill man nu demonisera, förbjuda i UK och enda sättet är som jag fattar det via terrorstämpla dem. Men då måste de ju begå ett terrordåd först. Hög risk för False Flag alltså, eller terrordåd som återspeglas någorlunda korrekt i media, fan vet vad Zio-Zaudi kan hitta på, men vilket fall så är det ju terrorism.

Citat:
Nej.
Men hypotetiskt kan moderator radera och hänvisa till annan tråd/forumsdel om sådan diskussion går utanför begränsningarna för aktuell tråd/forumsdel.
Ja, det var ju det jag sa. Det handlar inte bara om judar utan hela Flashback. Finns ett bra regelverk för hur det fria ordet på bästa sätt vårdas, men då kan man inte hitta på egna, eller tycka det är regelbrott 0.03 eftersom de är avviker från 95% av inläggen och blir man så triggad så hoppa bara över och läs nästa inlägg istället
Sen kapar jag inga trådar, eller försöker få dem att handla om judiska maktstrukturer eller ödlor i microvågsugnar och all galenskap jag anklagats för. Ofta kommer de nån Oddball Style kommentar och då låter jag bli o svara, jag är väl medveten om hur folk vill driva trådar OT för att få bort sånt man inte tycker passar.

Långt inlägg och jag vill verkligen påpeka att jag inte menar låta dryg eller nått i stilen. Jag tycker du har fel och de är beklagligt men du går ju inte bananas som verkar vara ett krav för moderatorer nuförtiden. +är väldigt nyfiken på varför du vill se den här uppdelningen? (Jag tror inte du är jude och driver en Judisk Agenda medvetet, precis som 9/10 bland moderatorerna) Min teori är att ni omedvetet påverkats av det CIA drivit sedan 1967 Länk YouTube "Conspiracy Theorists" (10 min)

Tack för Ordet
Citera
2018-01-29, 17:02
Medlem
Arbetarbroders avatar
Wow, när man trodde Flashback var framme i Tel-Aviv så kommer äntligen ett bra uttalande från admin!

Citat:
Ursprungligen postat av admin
Märka judar?

Ifall det är av relevans för diskussionen att den man diskuterar är jude så skriver man det i klartext. Enkelt. Istället för (((Ivanka Trump))) så skriver man judinnan Ivanka Trump. Om det nu är "jude" som ((())) betyder.

admin

(FB) Är det förbjudet att använda trippelparenteser på Flashback?
Citera
2018-01-29, 17:21
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Wow, när man trodde Flashback var framme i Tel-Aviv så kommer äntligen ett bra uttalande från admin!

Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Moderatorernas inställning till antisionism är solklart belagd då de inte ens förmår argumentera utan enbart hänvisa till att "judetjafs" skall tas i konspirationsforumet.

Hoppas Admin tar en titt på detta.

Vad spelar admins uttalande för roll när det sätts i relation till "Thurizas" poäng om "judetjafs" ovan? Om det finns en ovilja att lära sig om sionism så att okunnigheten om fenomenet kan regera i moderatorkollegiet och ryggradsreflexen "ingen judekritik i vanliga trådar" råder, vad spelar det då för roll vad admin säger?

Nä, just det. Inte ett skit skillnad. Eller ska moderatorkollegiet gå en snabbkurs i sionism så att dom värsta "Siewert Öholmarna" och Israelvurmarna i moderatorkollegiet kan analysera vad som sägs istället för triggas av "judetjafs! bort! bort! bort!"-reflexen?

Vi har sett horribla argument som t.ex. "Alternativa teorier - lär dig det" och min egen favrorit är nog argumentet

Islamisk terrorism = FAKTA
Judisk inblandning i terrorism = dina egna fantasier!

eller något liknande som någon moderator körde i tråden. Det visar enbart på att bristen på förståelse och okunskapen om världspolitiska skeenden där Sverige är iblandat är monumental.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-01-29 kl. 17:25.
Citera
2018-01-29, 19:19
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Och tänka sig att det bedöms olika från moderator till moderator trots att "endast regelverket" är allenarådande ledstjärna. Det upplevs som godtycke, som avhandlats i tråden, vilket du inte bemöter.
Det finns ett hyckleri, även om du inte vill vidgå det. Du kan inte göra dig till talesperson för hela moderatorkollegiet. Ellerhur? Hyckla och ljuga är inte samma sak.
Det är inte speciellt konstigt. Om du tänker på valfri dom så hittar du jurister med olika åsikter om det ska vara fällande eller friande. Det är omöjligt att skriva regler som täcker upp allt, men det jag vet är att det inte finns någon agenda. Det är liksom både löjligt och omöjligt att genomföra.
Citera
2018-01-29, 19:22
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hestapo
Kan det vara så att valet av 0.03 egentligen är en mild/smidig åtgärd av moderatorerna, om inläggen skulle bedömas helt strikt efter regelverket skulle fler varningar utdelas och därmed leda till ett ökat antal avstängningar.

Det skulle även leda till större arbetsbelastning och ökad tidsåtgång för varje åtgärd.
Krasst sett kan vi ju varna för alla inlägg, men det vore ju fantastiskt fånigt. Ibland önskar man att man kunde låta en del OT-inlägg stå kvar eftersom en del medlemmar är rätt roliga och fyndiga när de skriver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in