2018-01-28, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Blev det inte ett inte för mkt där? Om man med mer än 50% är övertygad om att GM har insett vad hans handling kan leda till är det uppsåt. Hur rätten kommer fram till det vet jag inte tyvärr, men min magkänsla säger helt klart UPPSÅT för det PM gjort. 14 stick i underlivet liksom där minst 1 gjorts medan hon levde.

Ah nu är jag med i svängarna, tack för förtydligande!
Ja, resultatet av hans handlingar går ju inte direkt att förena med att en annan effekt/resultat förväntades...
Citera
2018-01-28, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Det fanns väl ingen som hade kontroll om han de facto "jobbade" på nätterna/helgerna annat än att PM påstod det. Däremot bodde han och sov där.

Misstänker det också var en MYT skapad av honom själv.

Absolut, det tror jag med. Madsen använde nog sin älskade verkstad som rökridå. Arbetsnarkomanen var inte bara beroende av arbete, och nu ser vi hans mytologi monteras ner.
Citera
2018-01-28, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Kollat hans blogg och han var iallafall inte aktiv på bloggen 10 juli 2016.

Snyggt. Tack!

Detta är inte förvånande.
Citera
2018-01-28, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Även om Meng och Wall är påfallande lika till det yttre (på foto) så känns det en aning långsökt för mig att PM skulle vara GM i det fallet. Meng är sannolikt ett offer för slumpen medan Wall tycks vara mer övervägd. PM:s psykologiska dragning till Wall tycks åtminstone i någon mån bestå i att hon (30 år) kan göra motstånd (utgör hot) verbalt och intellektuellt, men inte fysiskt, och inte efter förmodat planerad övermanning, medan 17-åriga Meng borde ha varit tämligen försvarslös och vettskrämd i de flesta avseenden, och möjligen inte tillräckligt "skrämmande" för att vara intressant.

Såvitt man vet finns inte kroppsskändningsinslag eldyl i det fallet.

Kl. 4 på natten vid stationen i Korsør känns ju som en lokal ungdom som är ute och trålar, en långtradarchaffis eller någon annan på genomresa, eller hemväg från krogen utan napp. Att kroppen lämnas på andra sidan Själland (ostsydost) antyder väl ngn som far långt bort för att dumpa (för att sedan återvända till Korsørtrakten) eller någon som gör en avstickare på vägen till Köpenhamn.

Någon i cirka samma ålder (17-20-25) eller typ upp till max 35 känns kanske rimligast?

Att behöva känna till trakterna där kroppen lämpades behöver ju inte vara så märkvärdigt.

Det hindrar ju inte att det är PM i alla fall men i andra fall skulle en tjej som Meng nog troligast råka ut för någon lite mer i hennes egen ålder. Möjligen någon något äldre ungkarl eller tilltufsad typ i marginalen, eller mer schablonmässig våldtäktsmördare än PM.

Det bor och far en del folk där från Bältbroarna till Köpenhamn och Malmö, så det lär inte saknas kandidater till vidrigheter.

Den här artikeln har sina poänger, mellan marsipanreklamerna: https://www.b.dk/nationalt/retspsykiatere-og-efterforskere-disse-typer-gerningsmaend-er-mest-sandsynlige-i

Bra inlägg.

Jag köper alla dina invändningar.

Visst, det var sommar, det var massor av löst folk i rörelse osv. Det finns idioter och pervon överallt, och det som talar för Madsens inblandning är inte mkt att jobba med.

Att han hade två kopplingar till det berörda området och bodde i närheten ska iaf noteras.

Han var också inaktiv på sin blogg när Emelie försvann.
Citera
2018-01-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja. Dom har kört hans DNA mot alla DNA i ouppklarade mord i Danmark. Liksom man gjort i Sverige och Norge. Inget. Förmodligen inget i hela EU.

Allt finns registrerat i en nationell databas.

Ja, det var jag som gav henne fel namn, mamman kallade henne bara Vivi. Så nu är det Vivi.

Men i alla fall finns inte DNA.

Vivi var ett skelett när de fann henne. Emilie starkt förmultnad. Det är inte alla lik man kan utvinna DNA ifrån.
Citera
2018-01-28, 11:47
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeutronStar
Madsen kommer säkert få mycket beundrarpost i fängelset. Han är ju helt oskyldig. Undrar om han kommer gifta sig med någon i fancluben, typ Merwinna?

Av vad som är känt så är väl inte Madsen bisexuell? Men man ska väl aldrig säga aldrig.
Citera
2018-01-28, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Av vad som är känt så är väl inte Madsen bisexuell? Men man ska väl aldrig säga aldrig.

Det är väl inget som förvånar med PM
Citera
2018-01-28, 12:53
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Bra inlägg.

Visst, det var sommar, det var massor av löst folk i rörelse osv. Det finns idioter och pervon överallt, och det som talar för Madsens inblandning är inte mkt att jobba med.

Att han hade två kopplingar till det berörda området och bodde i närheten ska iaf noteras.

En liten detalj i detta med dessa "sommarmord". Danmark är ju i grund och botten en gigantisk "turistfella". Dom är duktiga på at skapa turism där nere. Danmark kryllar med folk på sommaren , lett at göra hyss då. På vintern däremot är det lungt, stilla och konservativt. Inte bra för seriemördare. Det här säger ingenting om Madsen, men man kan utgå från at sommaren i Danmark är "hunting season" för alla typer pervon.(oi, vilken turistreklam det här blev )
Citera
2018-01-28, 13:06
Medlem
Trollet3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna

Faktum är att M skulle kunna använda båda dina texter här rakt av. Hoppas att Betina googlar för fullt!

Nä det får vi verkligen inte hoppas, må de ha fullständig fantasitorka
Citera
2018-01-28, 13:30
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Bra inlägg.

En litauisk sommarbyggjobbare vore väl ett hett tips för Meng.
Citera
2018-01-28, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det troliga scenariet är att KW dog vid första dyket och styckades vid det andra, men det är inte helt klarlagt, vad jag vet.

Som du säger, han får dra till med panik/hjärnsläpp att stycka om dumpa kroppen, istf att tillkalla räddning/polis. Men det får han inte livstid för, utan det väsentliga och avgörande är hur KW dog.
Man har ju konstaterat att hon avled, efter tortyren, medelst antingen strypning eller i samband med att han skar halsen av henne. Så vilket dödssätt, strypning eller huvudavskiljande, spelar ingen roll här. Han får ett mycket långt straff i alla fall.
Citera
2018-01-28, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Vivi var ett skelett när de fann henne. Emilie starkt förmultnad. Det är inte alla lik man kan utvinna DNA ifrån.

Det är korrekt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in