Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
http://nyheder.tv2.dk/krimi/2018-01-24-kim-walls-kaereste-fortaeller-for-foerste-gang-om-forloebet-op-til-den
"Hela tiden" skrev jag aldrig. Men det står ju att "De følgende timer fik kæresten flere beskeder fra Kim Wall". Om du kollar på foton och filmer från utfärden, så står hon också hela tiden och fipplar med mobilen. Fjortisbeteende! Nu säger jag inte att hon blev mördad p.g.a. det

, men man kan faktiskt bli förbannad när man är tillsammans med någon, och ger av sig själv och sin tid, fast man kanske hade haft viktigare saker att göra, och personen uppenbarligen tycker att den eller de h*n kommunicerar med i mobilen är viktigare. Det har jag själv upplevt.
Jo, det gjorde du, du skrev exakt "hela tiden":
Citat:
Ursprungligen postat av
Merwinna
Många kvinnor börjar i och för sig smutta på vinet, medan de lagar maten till festen... så det vet vi inte. Faktum är, att om hon var lite berusad när hon fick erbjudandet att åka ensam med honom på ubåten, så kan det förklara hur hon kunde ta den risken. Det kanske han hade räknat med också? Han kan ju ha känt till avskedsfesten, om han följt henne på sociala media. Eller så spetsade han kanske teet med något lugnande..?
Jag menar, att hon började inte messa när dom redan var försenade, för att lugna dom på land som kanske började bli oroliga, som någon föreslog. Hon messade ju hela tiden från att de lagt ut, verkar det. (Barnsligt. Är glad att ingen i min familj håller på så... vem har ens tid att läsa och svara på sådana meningslösa mess au masse?) Sedan, när de väl var på havsbottnen, kunde hon ju inte messa mer.
JAG tycker också att det är sjukt irriterande när folk ska hålla på med sina mobiler hela tiden, framförallt om en umgås. Men det har inte med saken att göra. Det jag ville påpeka här är att du än en gång bara skriver vad som passar dig i stunden, utan belägg. Du sammanfattar information som du tagit in och återger den som den ser ut enligt dina egna mentala filter. Vilket är normalt och väcker oftast inte uppseende om en har "normala" filter, men dina är helt åt helvete! Det som gör det hela ännu värre är att du en kort tid därefter inte ens minns vad du skrivit och än mindre bryr dig om att kolla en sida tillbaka. Men den här gången skrev du faktiskt "verkar det" (sic!), vilket du inte alltid gör när du fabulerar och spekulerar, så det ska du ha en liten klapp på huvudet för.
edit: jag såg dokumentären, skummade igenom artikeln du länkade, men hittar inga uppgifter om hur många SMS hon skickat. Alltså har du återigen inget belägg för det du skriver