2018-01-28, 01:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boldogg
Din strategi är att grovt underskatta andra människor. Du avslöjar dig genom förolämpningar och arrogans, arrogans då du självsäkert deklarerar vad som är stora frågor.

Listan du sammanställt anser du självklart vara ett genidrag så därför uppmanar jag dig att visa hur ovan nämnda fenomen motsäger den platta jorden.

Som sagt, du duckar igen. Du verkar ha väldigt svårt att ta kritik.

Jag ställer frågor till dig och ber dig att ge din syn på dessa, du vägrar att svara, som vanligt.
Senast redigerad av martie666 2018-01-28 kl. 01:42.
Citera
2018-01-28, 11:41
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
1. Det du säger talar för globjordsteorin men jag tycker solen ser för liten ut för att täcka en så stor yta. Vilket antyder en annan konstruktion, vad vet jag inte.
2. Enligt globjordskonstruktion är ju skillnaden mellan sol och skuggan väldigt stor i rymden så det skulle ju antyda samma sak på globjorden. De massor som solen värmer upp innehåller väl samma förmåga platt som rund jord.
1. Det där är en åsikt, inte en observation.
2. Atmosfären håller värmen kvar.
Citera
2018-01-28, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jazzil
Varje gång du inte kan svara så kommer du med två försvarsreaktioner.
Nja, 3.
Citat:
1: Du svarar "jag vet inte" och sedan stopp. Ändå hävdar du att vi har fel.

2: Du säger att vi har härskarteknik, är dumma mot dig etc.

Du glömde:

3. Du säger att det är vår tro på skaparen.
Citera
2018-01-28, 13:28
Medlem
Vad är det som är så svårt och förstå att vi inte har alla svaren? Gravitationen är aldrig bevisat heller, och det är en grund sak för hela globemodellen.
Våra sinnen säger att saker snurrar runt oss, solen och månen är nära oss.

Sinnen för globejorden säger att det kurvar.

Frågan är vad är optisk illusion då? Att man inte får lära sig andra variationer om rymden och jorden ser jag som en fet röd flagga.
Vi vet att optisk illusion är sann, bara genom att titta på vissa teckningar avsedda för att "lura" ögonen.

Så vad är vad? Sedan att jag aldrig fått lära mig mycket om min kropp och hur perspektivet funkar heller är helt skandallöst. Detta kallar inte jag utbildning.

Massa drar till sig massa.. Okej. Men bevisa det då? Går det inte? Nehe så svaret är "vet inte" på det också. Sedan att man går på mattematik från den modellen. MAttematik går att manipulera.
Det är inte via mattematik man ska visa saker, utan det är genom att demonstrera. Så simpelt detta egentligen.

Så vad kan det vara istället för gravitation?
Detta är rätt intressant, VI KAN OBSERVERA elektrisitet... Gamla tv apparater drar till sig damm? Varför? För att det är elektriskt.
Ta en ballong och gnugga i ditt hår, sedan ta den nära en vattenstråle. VATTNET BÖJJER SIG.

Så vi kan observera elektricitet. Eller nåt liknande. Nånting är det vi ser ivf.

Jag har sett lite videos på elektromagnetfält också. Jävligt häftigt av det lilla jag sett. Detta ser jag inget av i skolan.. Mkt märkligt.
GRAVITATIONEN är en teori som aldrig är bevisad och som aldrig går att testa repetivit.
VI FÅR ALDRIG SE ANDRA VARIATIONER i skolan....

EDIT: JAG KAN INTE FÖRKLARA BÄTTRE PÅ ELEKTTRISKMAGNETFÄLT, jag kan inga djupare detaljer.
Jag är ivf väldigt öppen för ett elektromagnetfält.
Jag tror einstein och newton är "fake". Dom tillhör ju för tusan freemasons gruppen. Varför skulle dom ljuga tror ni? eller hur?

Jag rekommenderar startk att alla ni som är skeptiska till en stor konspiration, sätt er in i vår medicin och mat. DOM LJUGER FÖR OSS där med.

Är solen långt bort? Det vet ni inte. Mät hur mycket ni vill, det är mattematik, säger inte att det är så ju..

Hur som helst.
Gravitation+elektronik+magnet+ljus=ELektromagnetfä lt

Det är samma i en. En svag kraft. Det är så vi landar eller inte landar. Sedan att ljuset inte är som vi tror heller eller har blivit "lurade" är jag mycket öppen för. Skulle inte förvåna mig ett dugg.

Vi kan som sagt observera viss elektronik.

Också, när vi ser en båt försvinna och vattnet går upp mer och mer. Kan ni bevisa att det inte är ljuset som studsar in i våra ögon och till båten men att ljuset inte ÄR PÅ HELA BÅTEN.
Kan ni bevisa att vågorna inte stör vår syn också?

Jag har sett perspektivet från att vara lågt ner i gräs och sedan så går folk bort. Persspektivet tar bort väldigt mycket av botten på folket och bilar också.

EDIT2: Frågan som dyker upp rätt ofta är "varför utforskar ni inte jorden och bevisar".
FÖR ATT DOM KONTORLLERAR JORDEN. VI får inte ens åka upp med "rymdraket" o.s.v, för dom kontrollerar det.
KOntringsfrågan är ju också, VARFÖR BEVISAR INTE DOM DETTA FÖR OSS? SVaret: För att dom antagligen döljer något.
SOm sagt, sätt er in i andra konspirationer. Folk tror inte på illuminati/deep state/gangsters av en slump.

Verkligheten är simpel. Ska vara lätt och visa saker. Vi snackar verklighet via mattematik. Så jävla skumt.
Verklighet ska vara baserat på demonstrationer. På vad vi ser. Kan man inte visa gravitationen så är det dags att titta efter annat.
SOM SAGT, dom här kontrollerar vad som ska visas.
Senast redigerad av Kungadolf 2018-01-28 kl. 13:40.
Citera
2018-01-28, 13:45
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
2. Enligt globjordskonstruktion är ju skillnaden mellan sol och skuggan väldigt stor i rymden så det skulle ju antyda samma sak på globjorden. De massor som solen värmer upp innehåller väl samma förmåga platt som rund jord.
Självklart är det stor skillnad mellan skugga och sol i vakuum där det inte finns någon atmosfär som håller kvar värmen utan all temperatur kommer från strålning. I vakuum finns det ju inga molekyler som som kan hålla kvar värmen då strålningen upphör när man hamnar i skugga. Här nere på jorden så lagrar både luft, mark och hav värmen när strålningen upphör. Även på en platt jord borde det vara så och att det blir mindre luft när man kommer högre upp behöver man bara åka upp i en snabb hiss för att känna så det är ingenting som går att förneka bara för att man tror på att jorden är platt.
Citera
2018-01-28, 14:23
Medlem
För att vara tydligare. Plattjord har densititet och buoyance. Istället för gravitation så är det
Elektromagnetisktfält(Gravitation, ljus, magnet och elektricitet.)
Finns i hela universum. Finns överallt. Jorden har en laddning av nått slag.

Ju högre upp vi kommer desto högre laddning. ALLTING har magnetiskt. Jag har sett sugrör ha en magnetkraft t.ex.

Ljuset åker genom elektriciteten i luften. Det är kanske så vi andas också, vi aktiverar "syret" genom vår egen elektricitet(i vår kropp och utanför).

Ljuset kan studsa. Solen är kanske inte ens vad vi har hört. Och månen är kanske ett ljus. Därför vi kan se igenom det t.ex

Om vi tar vatten. Kokar vi vattnet så studsar det. Likaså så kan vattnet gå uppåt. Så vi har och göra med värme och kyla, som påverkar hur saker går(upp eller ner). Det motsäger gravitatinen rätt enkelt för vad jag har hört så ändras ingenting i vattnet, det är examt samma ämnen.

Så buyoance, densitet och värme/kyla, sedan elektromagnetfält.
Citera
2018-01-28, 14:36
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kungadolf
För att vara tydligare. Plattjord har densititet och buoyance. Istället för gravitation så är det
Eller inte.
Hur kommer det sig att "densitet och buoyance" gör att människor kan flyta i luft?
https://www.youtube.com/watch?v=D-fnnpl1AIk
Citera
2018-01-28, 14:54
Medlem
Citat:
Varje gång du inte kan svara så kommer du med två försvarsreaktioner.

1: Du svarar "jag vet inte" och sedan stopp. Ändå hävdar du att vi har fel.

2: Du säger att vi har härskarteknik, är dumma mot dig etc.

Du har uppenbart svårt med grundläggande kunskaper om fysik, perspektiv mm som ligger på grundskolenivå. Eller så driver du bara med oss.
Vad har jag inte svarat på?
Citera
2018-01-28, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ConnyKlasson
Eller inte.
Hur kommer det sig att "densitet och buoyance" gör att människor kan flyta i luft?
https://www.youtube.com/watch?v=D-fnnpl1AIk
?????????????
Jag sa att vi har densitet och buoyance OCH SÅ HAR VI ELEKTRISKMAGNETFÄLT.
ÄR du helt blind eller?
Du väljer att ignonera elektriskmagnetfält.. VARFÖR? Helvete alltså, känns som att frågor man får är typ tagna i luften.

Du tar också bort hela jävla elektriskmagnetfält från min förklaring.. Helvete alltså. Nu får du ta och skärpa dig.
Citera
2018-01-28, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Därför att jag ser glittret i vattnet på den plats jag är även om jag flyttar mig. Hur menar du att det skulle fungera. En sol som följer var och en av oss som går längs stranden? 7 miljarder solar och vi kan bara se vår egen sol? Fullständigt orimlig hypotes.
Vad menar du med plattjordens konstruktion? Att solen ser lika stor sommar som vinter beror på att den är lika stor på sommaren som på vintern.
Ser ut precis som det borde. Det blir en glittrande reflektion som studsar in i dina ögon. Man skulle se samma reflektion där man står även om man flyttar sig 200 meter eftersom ljuset speglas sig överallt i havet men det ljus som speglar sig 200 meter åt sidan från där man står byter ju inte riktning och hamnar direkt i ögonen. Säger nada om jordens form.
Om du har en kompis som står 1km bort ifrån dig och ni ser båda solens reflektion på era individuella platser. Det blir alltså en reflektion per observatör, du och din kompis, två reflektioner. Varför kan inte du också se reflektionen som kompis ser? Varför kan inte du ser båda?

Ja, det låter orimligt med sju miljarder solar och det är inte vad jag säger. Jag säger endast att det förefaller som om solen skulle kunna vara en personlig upplevelse. Hur det skulle gå till har jag ingen aning om? Du frågade mig vad som gör att jag tror att jorden är platt och jag tog upp bland annat solen och hur den känns nära, åtminstone upplevelsen av den. Jag tycker inte solen ser att vara långt borta.
Citera
2018-01-28, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av martie666
Som sagt, du duckar igen. Du verkar ha väldigt svårt att ta kritik.

Jag ställer frågor till dig och ber dig att ge din syn på dessa, du vägrar att svara, som vanligt.
Du inleder ditt inlägg med en förolämpning, inte kritik, och förväntar dig ett artigt och underdånigt svar.
Därefter antar du att jag omedelbart ska ge upp min ståndpunkt och komma på bättre tankar så fort en motdebattör öppnar flabben.

Din diskussionsmetod är dessutom defensiv, du listar saker som du vill ha min åsikt för att sedan kunna cherrypicka. Du är inte här för att diskutera med mig, du vill ha tyst på mig och du är tydlig med det. Det är inte synd om dig.
Citera
2018-01-28, 15:22
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Om du har en kompis som står 1km bort ifrån dig och ni ser båda solens reflektion på era individuella platser. Det blir alltså en reflektion per observatör, du och din kompis, två reflektioner. Varför kan inte du också se reflektionen som kompis ser? Varför kan inte du ser båda?

Ja, det låter orimligt med sju miljarder solar och det är inte vad jag säger. Jag säger endast att det förefaller som om solen skulle kunna vara en personlig upplevelse. Hur det skulle gå till har jag ingen aning om? Du frågade mig vad som gör att jag tror att jorden är platt och jag tog upp bland annat solen och hur den känns nära, åtminstone upplevelsen av den. Jag tycker inte solen ser att vara långt borta.
Att jag inte kan se kompisens reflektioner beror ju på att dom strålarna inte plötsligt byter riktning så att dom träffar mig.
Solen som personlig upplevelse är helt orimligt. Solen är ett fysiskt objekt. Hur menar du att den känns nära. Att vi känner värmen från den trotts att den är mycket långt bort beror ju på att den är så pass stor och sänder ut så gigantiska mängder varm strålning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in