2018-01-28, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Intressant sammanträffande med datumen!
(Och Kim 10 aug)
Och Kim 10 aug
Citera
2018-01-28, 01:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Så borde du kanske leta upp alla artiklar på nät om fallet, för i denna tråd finns en massa spekulationer och saker som irriterar dig.

Nån berörs känslomässigt av själva saken. Vissa av denna trådens typ. Jaja.

!!!!!!!!!!

Det finns inget som "irriterar" mig, läs nu noga och "roligt" vad jag skriver....

Min enda fundering, är att det kan komma att finnas kryphål för PM i rättegången.

Det tycker jag är intressant, för om det blev så, skulle de flesta, inklusive du, bli som fångade hungriga abborrar allihopa, öppna och stänga munnen utan att få varken föda eller syre......

Om du inte tycker det är intressant, har du en frihet att sluta svara på mina kommentarer.......eller hur?
Citera
2018-01-28, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Vore bra för innehållet i tråden om man slapp dina otroligt ointressanta kommentarer om ditt låtsasjobb som journalist. Detsamma gäller när du refererar till din "familj" när det gäller allt möjligt, hur ni (du) agerar och inte i vissa påstådda situationer, som nu sist gällande sms.
Vem bryr sig? Du är inte trådens ämne, så sluta att söla ner med alla ovidkommande fantasier och ditt skitprat. Starta en blogg istället där du kan leva ut ditt låtsasliv, gnälla och förtala bäst fan du vill.

Nu har hon definitivt stannat i utvecklingen för hon är död, slaktad av din inspirerande låtsaskompis Madsen.

Du personifierar verkligen fjortisbeteendet med din avundsjuka, känslomässiga omognad och din desperata kamp för att låtsas vara något du inte är - i alla hänseenden.

Från att vara helt säker på att Kim blev totalcharmad av Madsen och begav sig iväg på en romantisk tur i solnedgången så irriteras du nu oerhört över att hon skickade några sms istället för att ge Madsen 100% uppmärksamhet. Hur du än vrider och vänder på det, vilka fakta som än uppdagas - så ändrar du helt din version som du tidigare så tvärsäkert hävdat.
Det enda som går som en röd tråd genom allt - är att den döda Kim ska förtalas och ges en massa dåliga egenskaper. Du vill förmedla känslan av att Kim inte hade något värde som människa så därför var det ganska rättvist att hon fick dö, hon skulle ändå inte ha gjort någon människa glad. Varken i privatlivet eller genom sitt arbete som journalist. Och mordet, det kan man bara rycka på axlarna åt.

Självfallet ska den inspirerande mördaren ha en massa straffrabatt, just för att han är så inspirerande. Men, straffrabatt ska han också ha för att offret var en sådan värdelös människa (enligt dig), eller hur?

Osmakligt är bara förnamnet. OCH förbannat tråkigt och tröttsamt.
Vari bottnar då denna fjortisavundsjuka och detta hat?
Kanske för att Kim var väldigt duktig och omtyckt i sitt arbete?
Kanske för att hon var en älskvärd person, omtyckt och älskad av många?
Eller kanske bara helt enkelt för att hon var en kvinna?

Precis, you nailed it all!
Citera
2018-01-28, 01:15
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
-”När vi dök så fick Kim fullständig panik. Jag försökte lugna henne, men hon blev bara mer och mer galen. Hon skrek, slet och drog i mig så jag blev flera gånger tvungen att rent av sparka bort henne för jag klarade inte att manövrera ubåten. Då gav hon sig på ...bla, bla och jag blev skräckslagen att ..bla bla skulle gå sönder och att vi skulle dö därnere. Jag hade dödsångest och jag tvingades kasta ner henne på golvet och försökte binda fast henne vid stegen. Då slet hon sig och gav sig skrikande och gapande på manöverpanelen, i panik att vi båda skulle dö fick jag tag i en kniv och hotade henne med. Det hjälpte inte och i tumultet som uppstod ramlade Kim på kniven och jag passade gråtande på att binda fast henne vid stegen. Under tiden som jag desperat försökte få ubåten på rätt köl, måste Kim ha sprattlat och fäktat, så hon trasslat in sig i repet på något vis, för när jag kom tillbaka var Kim död, hon hade lyckats få repet ihoptrasslat hårt kring halsen, stackaren. Jag gjorde förtvivlade återupplivningsförsök, men hennes liv stod inte att rädda, snyft, snyft, snyft. Detta är sanningen och ni måste tro mig. Jag har aldrig dödat något i hela mitt liv, jag klarar ju inte ens att plocka blommor. Sedan ver jag inte vad som hände, jag fick fullständig panik och minns ingenting förrän jag fick en galen idé att jag skulle sänka ubåten. Fina Kim dog där och jag skulle aldrig mer vilja sätta min fot där mer. Snyft, snyft, snyft.”
Något åt det här hållet kanske vi kan förvänta oss?

Den var inte dum inte, men Madsens problem(ett av dom) är ju at han redan ljugit så mycket. Tror inte hans "förklaringar" har någon vikt längre.
Citera
2018-01-28, 01:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Har synnerligen svårt, att ens nu, se det komma. Vi har inte sett vilka kort Åklagaren har att spela ut heller ...

Men han är ingen duvunge direkt, vilket advokaten är och hon sitter med Svarte Petter i sin lek.

Ja, det har de flesta, som helt och utan eftertanke dedikerat sig till att PM blir dömd!!!

Jag "tror" inte heller, att något annat är en morddom är att vänta, men tycker det är intressant att spekulera i eventuella "överraskningar", det har du nog sett.

Att du försöker förstärka argumenten med Svarte Petter och annat, ändrar noll i den verkliga utvecklingen, som kommer om en 5-6 veckor.....
Citera
2018-01-28, 01:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
-”När vi dök så fick Kim fullständig panik. Jag försökte lugna henne, men hon blev bara mer och mer galen. Hon skrek, slet och drog i mig så jag blev flera gånger tvungen att rent av sparka bort henne för jag klarade inte att manövrera ubåten. Då gav hon sig på ...bla, bla och jag blev skräckslagen att ..bla bla skulle gå sönder och att vi skulle dö därnere. Jag hade dödsångest och jag tvingades kasta ner henne på golvet och försökte binda fast henne vid stegen. Då slet hon sig och gav sig skrikande och gapande på manöverpanelen, i panik att vi båda skulle dö fick jag tag i en kniv och hotade henne med. Det hjälpte inte och i tumultet som uppstod ramlade Kim på kniven och jag passade gråtande på att binda fast henne vid stegen. Under tiden som jag desperat försökte få ubåten på rätt köl, måste Kim ha sprattlat och fäktat, så hon trasslat in sig i repet på något vis, för när jag kom tillbaka var Kim död, hon hade lyckats få repet ihoptrasslat hårt kring halsen, stackaren. Jag gjorde förtvivlade återupplivningsförsök, men hennes liv stod inte att rädda, snyft, snyft, snyft. Detta är sanningen och ni måste tro mig. Jag har aldrig dödat något i hela mitt liv, jag klarar ju inte ens att plocka blommor. Sedan ver jag inte vad som hände, jag fick fullständig panik och minns ingenting förrän jag fick en galen idé att jag skulle sänka ubåten. Fina Kim dog där och jag skulle aldrig mer vilja sätta min fot där mer. Snyft, snyft, snyft.”
Något åt det här hållet kanske vi kan förvänta oss?

Den var jävligt BRA!

"Jag har aldrig dödat något i hela mitt liv, jag klarar ju inte ens att plocka blommor."
Senast redigerad av Remark 2018-01-28 kl. 01:41.
Citera
2018-01-28, 01:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Ja, det har de flesta, som helt och utan eftertanke dedikerat sig till att PM blir dömd!!!

Jag "tror" inte heller, att något annat är en morddom är att vänta, men tycker det är intressant att spekulera i eventuella "överraskningar", det har du nog sett.

Att du försöker förstärka argumenten med Svarte Petter och annat, ändrar noll i den verkliga utvecklingen, som kommer om en 5-6 veckor.....

Ja, ja vi får se. Hur det går. Jag bedömer att ev tidslucka är så minimalt liten, givet allt övrigt vi vet, att jag avstår den mödan.
Citera
2018-01-28, 01:24
Medlem
Citat:
Den var jävligt BRA!

Så skönt för er, ni kan raljera över tvivel, och bygga upp helt osannolika sagor......lev vidare i er drömvärld, öppna inte fönstret igen, för då kanske en pust av verklighet förstör allt för er
Citera
2018-01-28, 01:24
Medlem
Citat:
Nja, han var ju i ett trängt läge därnere i Nautilus, de övriga morden skedde mer eller mindre i öppen terräng där väl endast fyndplatsen är känd. Dessutom flera månader senare.

Vivi-Ann är rödhårig och i samma ålder som Kim. Hur mördades hon? Strypning? PM pysslar ju inte direkt, vad vi vet, med vaniljsex.

Här är en annan rödhårig som blev strypt till döds: https://www.google.se/search?q=Anne+Stine+Geisler&safe=active&client=ms-android-samsung&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwi8nNmMsvnYAhXBDywKHUayAgcQ_AUIESgB&biw=360&bih =660&dpr=3#imgrc=LW1zS_uQsNoUbM:
Citera
2018-01-28, 01:28
Medlem
Citat:
Ja, ja vi får se. Hur det går. Jag bedömer att ev tidslucka är så minimalt liten, givet allt övrigt vi vet, att jag avstår den mödan.

Det är väl inte direkt någon "tråd-överraskning", att du statiskt bestämt utgången?

Jag vill bara ta "höjd" för ett eventuellt "vad hände", men den tanken är du inte direkt mottaglig för att analysera eller reflektera över........
Citera
2018-01-28, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Här är en annan rödhårig som blev strypt till döds: https://www.google.se/search?q=Anne+Stine+Geisler&safe=active&client=ms-android-samsung&prmd=ivn&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ah UKEwi8nNmMsvnYAhXBDywKHUayAgcQ_AUIESgB&biw=360&bih =660&dpr=3#imgrc=LW1zS_uQsNoUbM:

Det mordet skedde 1990 och man har DNA, därmed kan Madsen avskrivas.

Tack ändå.
Citera
2018-01-28, 01:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyback
Det är väl inte direkt någon "tråd-överraskning", att du statiskt bestämt utgången?

Jag vill bara ta "höjd" för ett eventuellt "vad hände", men den tanken är du inte direkt mottaglig för att analysera eller reflektera över........

Som sagt. Nej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in