2018-01-27, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilvereko
(Själv försöker jag se på den här vidriga historien ur ett utifrån-perspektiv, annars skulle det bli olidligt.)

Ja, sedan torson dök upp anade jag åt vilket håll det lutade. Av ren bevarelsedrift tog jag ett känslomässigt litet avstånd, som sedan ökat vartefter information/detaljer dykt upp MEN så här Grovt Sadistiskt Våld hade jag aldrig ens fantasi att föreställa mig. Flera timmar sadistisk tortyr .... ONDSKA i koncentrerad form -- finner inga ord.
Citera
2018-01-27, 17:53
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av diva59
Ja o vi vet att hon hade ett blåmärke på torson, alltså levde hon när hon fick det. Det kan mycket väl finnas fler sådana på de andra kroppsdelarna, skador som bevisar att hon levde när hon fick dem. Usch man mår illa när man tänker på det, hur ska då inte hennes anhöriga må?

Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Ja. Själv har denna saken gjort att min ångest och depression sen längesen är tillbaka.
Då kan man ju undra om dom anhöriga orkar livet til slut 😓

(på trots av ångest klarar jag inte bli av med att läsa)

Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
De kommer nog aldrig att återhämta sig. De ska sorgearbeta och också leva med vetskapen om offrets smärta och ångest.

Madsen har troligen slagit ut alla som var närmast Kim Wall. Såhär ser psykopatens livsstil ut. Skit samma om människor dör och går under, bara jag får min kick, tänker han.
Håller verkligen med er här och ställer mig samma frågor. Hur ska de anhöriga orka leva vidare? Tankarna om det djävulska deras älskade Kim utsattes för innan hon dog. En livslång mardröm, ett livslångt psykiskt lidande. Är helt rätt som du skriver #Eremona2.0, att Madsen troligen slagit ut alla som var närmast Kim Wall.

Jag har fördjupat mig i en hel del mordfall, speciellt sexualsadistiska seriemördare.
Man tror att man är härdad och kan granska fallet "utifrån" utan att engagera sig känslomässigt.
Men, ju mer detaljer som framkommit, desto värre ondska och obegripligt stor grymhet har blottats och jag kände att efter de sista detaljerna i åtalet att nu börjar det bli för mycket. Blev illamående och pallade inte att läsa om fallet på flera dagar. Ondskan och den utstuderade råa grymheten i denna gärning tar nog priset i äckelkänsla av det mesta man läst. Det gör ont att ta in.
Om man själv känner så, som inte har någon som helst koppling eller närhet till Kim, så kan man tänka sig den känslan fast tusen gånger starkare - hos de sörjande anhöriga.

Det denna vidriga, äckliga avart till människa har gjort gör att jag hoppas att han kommer att ha ångest och känna ånger för varje sekund i resten av sitt usla, miserabla liv.
Nu har han väl inte ens förmågan att känna ånger men kanske åtminstone ångest för att han blev avslöjad och kommer att tillbringa resten av livet - förhoppningsvis - inlåst i förvaring.
Hoppas också att han mår riktigt dåligt över att ha blivit avslöjad med att vara den looser han är och att han tydligt kommer att känna allt hat och all avsky för sin djävulska gärning.
Även om han skulle lida av detta för varje sekund i resten av sitt liv så kommer inte detta i närheten av det psykiska och fysiska lidande han utsatte Kim för och det förstår de allra flesta.

Vila i frid Kim <3
Citera
2018-01-27, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, sedan torson dök upp anade jag åt vilket håll det lutade. Av ren bevarelsedrift tog jag ett känslomässigt litet avstånd, som sedan ökat vartefter information/detaljer dykt upp MEN så här Grovt Sadistiskt Våld hade jag aldrig ens fantasi att föreställa mig. Flera timmar sadistisk tortyr .... ONDSKA i koncentrerad form -- finner inga ord.

Även om torson dök upp så jag ändå för mig ett "vanlig" mord med styckning för att få undan kroppen. Men tortyr? Nej - denna saken blir bara värre och värre.
Citera
2018-01-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Fel sak 😑

Nja... Vivianne var 31 år när hon dog 2008, och hon grävdes ner, 1.5 km från det flickmord som skedde 2015. En sjuttonåring sänktes i en tjärn.

Både morden skedde en halvtimmes bilfärd från Madsens hem, och han hade kontakt med en fabrik i närheten av morden.

Morden skedde 9:e och 10:e juli.
Citera
2018-01-27, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Caracallas
Och i mitt tycke väldigt lik Kim😨

Såg det. Det skulle vara intressant att veta mer om henne, Emelie tror jag är väl ung. Henne har man nog kollat upp, Vivi-Anne hade jag inte hört nämnas i sammanhanget. Å andra sidan har jag noll koll på kvinnomord i Danmark.
Citera
2018-01-27, 17:57
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Läst i tråden att PM hade ett samarbete med en propellerfabrik i Korsør.

Två kvinnomord har skett i närheten. Det uppmärksammade fallet Emilie Meng men även en kvinna Vivi som försvann 2008 men hittades 10 mån senare.

Bägge försvann 10 juli resp 9 juli. Kim försvann 10 aug. Emilie är påfallande lik Kim.

Länk till dansk artikel:

https://www.bt.dk/krimi/mor-til-draebte-vivi-jeg-frygter-emilies-morder-er-den-samme

Interessant det där at Maden gjorde affärer i samma området . Min största innvendning mot at Madsen har varit seriemördare är att han har arbetat så djävulskt mycket, han har inte haft tid at "spana" på sina offer.(på andra sidan, ingen har haft koll på honom häller) Men om man tänker efter: Emilie och Vivi blev fundna i nærheten av et ställe Madsen hadde en connection(propellerfabriken). Kineskvinnan blev funnen vid den gamla raketklubben. Kim Wall bodde nestan vegg i vegg med Madsens verkstad. Man begärer det man ser.Omöjligt är det inte.(spekulations varning)

Edit: alla offer(kineskvinnan,Emilie,Vivi,Kim) hadde lite smala/mandelformade/ asiatiska ögon.
Senast redigerad av kugutt 2018-01-27 kl. 18:12.
Citera
2018-01-27, 17:58
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej inte min teori utan det stod i TV2 DK i artikeln. Han ringer precis när första gästen anländer till avskedsfesten. Så dricker dom te och kommer överens, och då går hon tillbaka till festen.
Sen gick hon för att intervjua honom. Det verkade som festen och hans verkstad inte låg så långt ifrån varandra.
Det har funnits olika uppgifter i olika artiklar. Inte ditt fel. Och det är nog bara polisen som vet vad som är rätt.
Citera
2018-01-27, 18:01
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Det har funnits olika uppgifter i olika artiklar. Inte ditt fel. Och det är nog bara polisen som vet vad som är rätt.

Okej, vilka andra artiklar tänkte du på då?
Citera
2018-01-27, 18:03
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Okej, vilka andra artiklar tänkte du på då?
Oj, den sammanställningen får du nog vänta på, ett tag 🤓
Citera
2018-01-27, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kugutt
Interessant det där at Maden gjorde affärer i samma området . Min största innvendning mot at Madsen har varit seriemördare är att han har arbetat så djävulskt mycket, han har inte haft tid at "spana" på sina offer.(på andra sidan, ingen har haft koll på honom häller) Men om man tänker efter: Emilie och Vivi blev fundna i nærheten av et ställe Madsen hadde en connection(propellerfabriken). Kineskvinnan blev funnen vid den gamla raketklubben. Kim Wall bodde nestan vegg i vegg med Madsens verkstad. Man begärer det man ser.Omöjligt är det inte.(spekulations varning)

Intressanta observationer om man går in i Emilie Meng-tråden!

(FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død
Citera
2018-01-27, 18:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Nja... Vivianne var 31 år när hon dog 2008, och hon grävdes ner, 1.5 km från det flickmord som skedde 2015. En sjuttonåring sänktes i en tjärn.

Både morden skedde en halvtimmes bilfärd från Madsens hem, och han hade kontakt med en fabrik i närheten av morden.

Morden skedde 9:e och 10:e juli.

Intressant sammanträffande med datumen!
(Och Kim 10 aug)
Citera
2018-01-27, 18:16
Medlem
kugutts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Intressanta observationer om man går in i Emilie Meng-tråden!

(FB) 17 år gamle Emilie Meng forsvunnet, Korsør, Danmark. Fundet død

Oisann, Madsens bror bodde också i trakten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in