2018-01-27, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
1. Vi talade om att det fanns ett avskedsbrev, långt innan det kom ut.
2. Vi talade om att beslutet var gemensant, långt innan det kom ut.
3. Vi talade om att båda föräldrarna på något sätt bekräftat (bekräftat) avskeds-informationen, långt innan det kom ut.

Och för att nämna ytterligare två saker så :
4. Berättade vi att döttrarna hade obotliga och odiagnosticerade sjukdomar, långt innan det kom ut
5. Familjen fattade detta beslutet på grund av att alla drömmar, framtid, livsglädjen mm för familjen hade slagits i bitar.
Tyvärr formulerade sig polisen så jävla olyckligt, så det har startat onödiga diskussioner här i tråden.

Det vi väntar bekräftelse på nu är:
1. Pappan hängd + medicin i blodet.
2. Döttrarna dog lungt o stilla + medicin i blodet.
3. Mamman fick hjälp att dö, eftersom överdosen inte funka + medicin i blodet.
4. Videon

Nån annan info kommer nog inte att släppas i tråden.

Döttrarna hade obotliga och odiagnosticerade sjukdomar säger du.
Om det inte fanns någon diagnos hur kan man då veta att sjukdomen var just obotlig?
De var båda mycket unga och hade varit sjuka något år, om de över huvud taget var sjuka så finns det inget som bevisar eller ens talar för att den, eventuella, sjukdomen skulle vara obotlig.
Citera
2018-01-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Vem tänker på att ställa fram soptunnor om man nu ändå har tänkt vandra vidare ?!

En stringent person?
Citera
2018-01-27, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Jag får känslan av att Agnes verkligen mådde dåligt och var sjuk (sen vad det berodde på det kan man ju spekulera i). Men att pappan i augusti direkt dömde ut Moa som långvarigt sjuk och bedömde att hon troligen inte kunde spela piano igen, det ger mig en olustig känsla. Detta var hans egen bedömning, ingen läkares. Hela undertonen i konversationen ger en känsla av att han redan gett upp om Moas hälsa redan då.

Om Moa fått samma som Agnes så visste det på ett ungefär hur Moa skulle bli om 3 år. de har ju varit med om det en gång innan. Moa kanske börja visa tendenser redan förra julen det vet vi ju inte.
Citera
2018-01-27, 23:18
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lossnus
Fortsätt att leka under "Privata meddelanden" era nötter

Själv fortsätter jag gärna att följa Elisabeth Höglunds blogg,
hon har kommit med mer info på sina få inlägg, än vad man totalt
gjort här.
Bara samma ältande från samma personer, som påstår att de vet.
Jag antar att det är slumpen som gjorde att vissa gissade rätt...
Men det betyder ju inte som en viss stolle tror, att de kan lösa
gåtan.
Förstår inte vad som hänt Flashback, men den har fan i mig blivit
så djävla dålig...antar att det beror på generationsskifte och att
äldre konspiratoriska typer.. som f ö skriver inlägg på Elisabeths
sida har hittat hit.
Senast redigerad av cece123 2018-01-27 kl. 23:28.
Citera
2018-01-27, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Vem tänker på att ställa fram soptunnor om man nu ändå har tänkt vandra vidare ?!

Någon som inte ville bli hittad för tidigt kanske? Så de hade tid att göra vad som skulle ske.
Citera
2018-01-27, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Nej tyvärr.
Källan vägrar att ge just den info.
Tydligen ... respekt till anhöriga.
Har försökt, men det är tvär-stopp.

Det var väl lite tal om blod i början av tråden. Kanske kniv? Annars strypt? Usch det är så fruktansvärt hemskt att föreställa sig detta!!

Vet du om pappan också hade gift i sig?
Citera
2018-01-27, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Han lär väl ändå varit bra att prata inför sin sak? Handlar väl inte om utbildning, utan han visste hur man talade! Hur kan man inte förstå det? HAN KUNDE FÖRA SIN TALAN INFÖR FOLK!
Kryp tillbaka till det hål du kom ifrån!

Hade egentligen inte tänkt svara eftersom det är över ett dygn sen, men nu får du väl ge dig. Kan du inget om doktorandyrket kan du väl hålla käften istället för att bete dig som en defensiv snorunge.
Jobbar du på universitet ingår det i din roll att föreläsa om ditt ämne, det är till 100% irrelevant om du är bra på att föreläsa, det är inte som nån inspirationssnubbe som blir inhyrd av privata aktörer för att hålla tal inför arbetskåren. Det här är föreläsningar i utbildningssyfte, att påstå att han nödvändigtvis måste vara skitbra på att prata för sig för att han är doktorand är ju som att påstå att alla som jobbar som lärare är detsamma. Finns gott om puckon inom läraryrket som är lika pedagogiska som en sten, och detsamma gäller självfallet på universitet. Det säger ju inte ett skit om huruvida han skulle vara nån expert på att hitta på historier och ljuga för hela utbildningsväsendet om sin dotters påstådda sjukdom.

Skaffa lite ödmjukhet och inse att du inte vet allt, fjant.
Citera
2018-01-27, 23:21
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Vilken eftervård fick mamman för sin cancerbehandling? När blev hon sjuk? Kom sjukdomen tillbaka? Cancersjuka kan bli deprimerade efter sin behandling. Här verkar det som om familjen var svårt belastad av detta...
Enligt säker källa (arbetskollega) var det flera år sedan Hanna hade cancer och hon blev frisk efter behandlingen. Dock finns det obekräftade rykten som gör gällande, att hon skulle ha fått tillbaka cancern och därför blivit så deprimerad att hon tog livet av sina barn. Det passar in i vissas teorier, men det är nog också allt. Hon jobbade ju som vanligt fram jul t.ex.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Om Moa fått samma som Agnes så visste det på ett ungefär hur Moa skulle bli om 3 år. de har ju varit med om det en gång innan. Moa kanske börja visa tendenser redan förra julen det vet vi ju inte.

HUR kunde de vara så säkra på det?
Hur absurt är inte detta???
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Döttrarna hade obotliga och odiagnosticerade sjukdomar säger du.
Om det inte fanns någon diagnos hur kan man då veta att sjukdomen var just obotlig?
De var båda mycket unga och hade varit sjuka något år, om de över huvud taget var sjuka så finns det inget som bevisar eller ens talar för att den, eventuella, sjukdomen skulle vara obotlig.

Det var någon i tråden som bekräfta att de hade ME och det är obotligt och i Sverige vet de inte hur man hittar just den sjukdomen men tror det var i USA där har den funnits i 30 år och man kan mäta i hjärnan på något vis. Kostar väl för mycket här i Sverige att göra kan jag tänka mig. De tror ju inte på sjukdomen.
Citera
2018-01-27, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Det var någon i tråden som bekräfta att de hade ME och det är obotligt och i Sverige vet de inte hur man hittar just den sjukdomen men tror det var i USA där har den funnits i 30 år och man kan mäta i hjärnan på något vis. Kostar väl för mycket här i Sverige att göra kan jag tänka mig. De tror ju inte på sjukdomen.
ME är inte obotlig men det tar tid, ibland upp till sju år att bli frisk.
En del blir inte friska , men barn blir oftast friska efter en tid, några år.
Ingen har dock påstått att flickorna har diagnosen ME.
Citera
2018-01-27, 23:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
HUR kunde de vara så säkra på det?
Hur absurt är inte detta???

Som jag sagt innan så tror jag att det ligger mycket depressioner och trötthet bakom allt. Hanna hade kanske fått sin dödsdom av läkare ang. cancer och de hittar ingen bot till töserna då sjukdomen "inte finns i Sverige". Allt är bara spekulationer från alla eftersom ingen anhörig har hittat hit än och kunnat berätta något. Sen är det väl bara Polisens utredning som kan bekräfta men där har de stängt all information till allmänheten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in