2018-01-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Nä det behöver inte betyda något men det är väl vanligast att man har den lite längre in, inte ute vid vägen
Men det är ju säkert så att den kanske stått lite i vägen för polis bårpersonal mfl.Så de kan väl ha putt ut den lite.
Citera
2018-01-27, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Oavsett vad som hänt eller inte hänt har denna mannen failat så mkt som en pappa kan så jag hoppas innerligt att han brinner i helvetet tillsammans med sina övriga kollegier som t ex den fruktansvärda Jonas från tragedin i Dalby och Shürrer för att nämna några.....tyvärr är jag rädd att dessa jävla retards kommer trissa igång fler psykoter att begå sina innersta önskningar och skylla det på
- Jag hörde en röst.....

Nä inför straff som fanns förr i tiden så skulle detta säkert gör så många kan anstränga sig och undvika att lyssna till sina röster och söka vård innan....varför inte "Råttan" 😂

Jag hittar inget riktigt motiv till morden och självmorden förutom depression eller kanske MbP, dessutom dog även föräldrarna och det gör att brottet inte kan jämföras med det som hände i Dalby. Det tror jag gör att man kan utesluta ondska eller psykopati.

Om man ser på det logiskt så kan mammans bröstcancer ha skapat svår ångest hos döttrarna och sedan var det fritt fall, där familjen troligen missbedömde orsakerna till döttrarnas trötthet. Det är tragik... jag landar just nu på att föräldrarna kollektivt gått in i en svart utmattningsdepression under juihelgerna. Julen är för en frisk individ prövande, både vad gäller arbete och förväntningar på hur en jul ska upplevas och skapas.

Ingen av föräldrarna orkade med en termin till av ansträngningar. Dock så är ordet "livskvalitet" sjukt. Skrev de verkligen så? Skulle vilja ta del av hela brevet. "Rationell" svartsyn är inte riktigt friskt... kan vara depression som sagt.
Senast redigerad av rappytt 2018-01-27 kl. 23:03.
Citera
2018-01-27, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
Men det är ju säkert så att den kanske stått lite i vägen för polis bårpersonal mfl.Så de kan väl ha putt ut den lite.

de har 2 tunnor så då borde den andra oxå stå där tycker jag
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Den visade sig vara ett "TROLL"

Tack
för uppdateringen

..då en kvar
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wierdandsweet
Fast nu har ju polisen/utredare gått ut med till allmänheten/anhöriga att detta var ett GEMENSAMT beslut med BÅDA föräldrarnas underskrift.Det hade dom inte gått ut med om dom inte vore säkra.Likförbannat ska ni fortsätta insestera på att det va den ena eller den andra som orsakade detta.
Det är nog för att för många av oss är det svårt att förstå och acceptera att två föräldrar gemensamt bestämt sig för att mörda sina döttrar. Att en förälder kan bli deprimerad och psykiskt sjuk är lättare att förstå.
Vi måste komma ihåg att det är mord vi talar om. Mord på två barn,
Citera
2018-01-27, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Det är nog för att för många av oss är det svårt att förstå och acceptera att två föräldrar gemensamt bestämt sig för att mörda sina döttrar. Att en förälder kan bli deprimerad och psykiskt sjuk är lättare att förstå.
Vi måste komma ihåg att det är mord vi talar om. Mord på två barn,

om nu inte töserna oxå var med på det. ;-)
det är ju inget vi vet
Citera
2018-01-27, 23:06
Medlem
Lite blandade tankar och scenarion.

Tänk om Hanna själv gav barnen och sig själv gift. Oskar kommer hem och upptäcker det fasansfulla. Hanna har dock fått i sig för lite gift och Oskar har ihjäl henne antingen av vrede för vad hon gjort eller för att hon är så gott som död redan. Sedan hänger han sig själv i förtvivlan.

Eller tvärtom, tänk om det var Oskar som ensam förgiftade barnen och frun. Hanna dog inte, kanske hon bara fick i sig lite och upptäckte sedan vad som höll på att hända och vägrade ta mer, eller så var dosen för låg. Oskar hade då ihjäl henne på annat sätt. Hade Oskar i sig något gift alls? Lite konstigt om alla har det utom han.

Ett brev går att fejka, man kan skriva att båda var med på detta hemska trots att bara en var det. Men om det verkligen finns en video också är den troligtvis beviset på att båda verkligen var med på att mörda barnen. Och i så fall har de verkligen gjort detta i samförstånd. Men varför tog inte Oskar giftet samtidigt med frun?
Citera
2018-01-27, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Om du vill rädda dina barn gör du allt för hindra det. Att en vill rädda dem men samtidigt skriver under på att också döda dem är högst osannolikt.
Inte om du är helt apatisk eller fullständigt livrädd.
Citera
2018-01-27, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Var någonstans har du hittat att pappan skulle ha sjukskrivit sig?
Han var inte sjukskriven, han gick ner i arbetstid med tio procent.
Citera
2018-01-27, 23:13
Medlem
Jag får känslan av att Agnes verkligen mådde dåligt och var sjuk (sen vad det berodde på det kan man ju spekulera i). Men att pappan i augusti direkt dömde ut Moa som långvarigt sjuk och bedömde att hon troligen inte kunde spela piano igen, det ger mig en olustig känsla. Detta var hans egen bedömning, ingen läkares. Hela undertonen i konversationen ger en känsla av att han redan gett upp om Moas hälsa redan då.
Citera
2018-01-27, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Lite blandade tankar och scenarion.

Tänk om Hanna själv gav barnen och sig själv gift. Oskar kommer hem och upptäcker det fasansfulla. Hanna har dock fått i sig för lite gift och Oskar har ihjäl henne antingen av vrede för vad hon gjort eller för att hon är så gott som död redan. Sedan hänger han sig själv i förtvivlan.

Eller tvärtom, tänk om det var Oskar som ensam förgiftade barnen och frun. Hanna dog inte, kanske hon bara fick i sig lite och upptäckte sedan vad som höll på att hända och vägrade ta mer, eller så var dosen för låg. Oskar hade då ihjäl henne på annat sätt. Hade Oskar i sig något gift alls? Lite konstigt om alla har det utom han.

Ett brev går att fejka, man kan skriva att båda var med på detta hemska trots att bara en var det. Men om det verkligen finns en video också är den troligtvis beviset på att båda verkligen var med på att mörda barnen. Och i så fall har de verkligen gjort detta i samförstånd. Men varför tog inte Oskar giftet samtidigt med frun?

Jag har fattat det som om det fanns både video och brev.
Eftersom de fattat beslutet tillsammans så tror jag de kom överens om att pappa skulle se till att de andra gick bort först eller om han vaknat upp ur cocktailen och sett att mamman inte dött helt utan bara medvetslös eller nått och sen kanske kvävt henne med en kudde eller nått. Om det nu är så han dog sist. Han kan ju varit först oxå
Citera
2018-01-27, 23:14
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Soptunnorna tror jag vi kan kasta i ... densamma. Som någon skrev kan polis/m.fl. ha flyttat dem av praktiska skäl.
Att strömmen var av 6/1 talar väl för att de var borta den dagen. Trettondagen är en typisk släktträffardag inom övre medelklassen. Jag var själv på släktmiddag då, brukar alltid vara. På samma sätt var det låg elförbrukning under julhelgen. Det ligger nära till hands att tro, att de firade julen bortresta hos far- eller morföräldrar. Det är helt normalt, särskilt om dessa är gamla och mindre rörliga.

Angående Oskars ledighetsansökan har jag för mig att jag läste någonstans, att han önskade vara ledig 10% t.o.m. nyåret 2018. Nyåret 2018 är lika med 1/1 2018. Nu kollade jag Kvällspostens artikel efter att den nämnts i tråden och där står det visserligen nyårsafton 2018. Men jag kan tänka mig att det är en felskrivning. Orkar dock inte snoka fram artikeln där jag läste nyåret, för jag vet inte var jag ska leta. Men det är nog inte så viktigt ändå, i sammanhanget. Bara en reflektion ...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in