2020-08-15, 17:27
Medlem
Big Bosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Är inte pizza en brödbit med smält ost och tomatsås på? Köttbullar är väl köttfärs rullad till bullar? Jag kan i o f s laga varken det ena eller det andra, det ska jag erkänna. Men ändå?

Lite rätt men ändå fel. Det är mer än bara köttfärs i köttbullar. Samma med pizza det är oftast mer än "bara en brödbit" med ost o tomat.
Citera
2020-08-15, 20:23
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Deras senaste restaurang öppnade i Värnamo i juli. Så visst går det framåt, sakta men säkert. Såklart spelar coronapandemin stor roll i att expansionen har fått sakta in, Jureskogs vanliga restauranger verkar blöda pengar just nu.

Jag var på AG för ett par veckor sen och det var längre mellan borden och ändå avsevärt enklare att få bord än vad det brukar vara, så jag gissar att han har en del att tänka på nu. Det var i alla fall lika bra som vanligt, så det löser sig nog bara han klarar sig till coronan blåser över. Men det är ju viss skillnad på fine dining och att starta fler restauranger i en kedja på en marknad som redan borde vara ganska mättad.

Jag gillar dock Jureskogs, det har varit bra alla gånger jag varit där. Så det är inget fel på konceptet.
Citera
2021-10-22, 09:36
Medlem
Behövde få i mig käk fort igår när jag körde längs E4, såg en Donken logo och tänkte: där får det bli! När jag kört runt bland alla rondellerna fångade en annorlunda byggnad min uppmärksamhet i ögonvrån, jag vände på huvudet och där stod Jureskogs. Visste inte ens att han hade snabbmatsrestauranger så jag var tvungen att prova tänkte jag.

Beställde en rejäl burgare, en för 129kr har jag för mig. Som en riktig amerikanare åt jag den i bilen och god damn, bland dom bättre burgarna jag någonsin ätit (hade som uppgift att under 1 månads tid prova alla stora och små kedjorna under min USA roadtrip), go kött, bra ost och löken var delikat. Pommesen var härligt krispiga och lagom salta, mycket smak. Ihop med tryffelaiolin satt dom perfekt.

I min värld konkurrerar Jureskogs med McDonalds och Burger King, några tior dyrare men lätt värt det. Det enda tråkiga är att Jureskogs har sin närmaste restaurang 6 mil ifrån mig så det blir rätt sällan man kommer äta där...
Citera
2021-10-22, 12:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gärningsman
Behövde få i mig käk fort igår när jag körde längs E4, såg en Donken logo och tänkte: där får det bli! När jag kört runt bland alla rondellerna fångade en annorlunda byggnad min uppmärksamhet i ögonvrån, jag vände på huvudet och där stod Jureskogs. Visste inte ens att han hade snabbmatsrestauranger så jag var tvungen att prova tänkte jag.

Beställde en rejäl burgare, en för 129kr har jag för mig. Som en riktig amerikanare åt jag den i bilen och god damn, bland dom bättre burgarna jag någonsin ätit (hade som uppgift att under 1 månads tid prova alla stora och små kedjorna under min USA roadtrip), go kött, bra ost och löken var delikat. Pommesen var härligt krispiga och lagom salta, mycket smak. Ihop med tryffelaiolin satt dom perfekt.

I min värld konkurrerar Jureskogs med McDonalds och Burger King, några tior dyrare men lätt värt det. Det enda tråkiga är att Jureskogs har sin närmaste restaurang 6 mil ifrån mig så det blir rätt sällan man kommer äta där...

Jag tror att JJ hade blivit mycket förolämpad om han hade läst det…
Citera
2021-12-31, 20:34
Medlem
Topgun855s avatar
Gott javisst dock 10 år försent.
Genom donkens envisa och bra marknadsföring vinner dom fortfarande mark.

Enkelheten slippa stå och beställa med oerfaren personal slår Jureskogs på fingrarna...

Nää vi Svenskar är nog mer naturligt präglade att gå på donken.
Citera
2021-12-31, 22:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Topgun855
Gott javisst dock 10 år försent.
Genom donkens envisa och bra marknadsföring vinner dom fortfarande mark.

Enkelheten slippa stå och beställa med oerfaren personal slår Jureskogs på fingrarna...

Nää vi Svenskar är nog mer naturligt präglade att gå på donken.

Vinner mark?
McDonalds har tvingats stänga flera restauranger dom senaste åren.
Citera
2022-04-03, 10:37
Medlem
Jag kollade Jureskogs meny härom dagen i jakten på ett matställe. Men det såg inte särskilt kul eller gott ut så det kommer nog inte att provas annat än i händelse av kris.
Citera
2022-04-23, 17:32
Medlem
Jureskog, vilken besvikelse! Beställde en dubbel cheeseburgare. Nice att burgaren görs på beställning. Smak? Ja, om du gillar smaken av bränd stekyta och matolja är detta en burgare för dig. Majonäsen tillförde ingenting, maten saknade sälta. Blev tvungen att lägga några klick senap och ketchup i burgaren för att överhuvudtaget få känna någon smak. Jureskog må kunna bra råvaror men han har missat att smaken är minst lika viktig.

Överreklamerad och oinspirerad.
Betyg: 2/5
Citera
2022-04-23, 17:40
Medlem
Är inte den nerlagd inne i sthlm city?
Citera
2022-04-28, 01:01
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Första gången jag åt där tyckte jag den var fantastisk. Andra gången tänkte jag att de kanske hade en dålig dag. Tredje gången aldrig mer.
Citera
2022-05-10, 12:34
Medlem
Jag käckade utanför Nyköping. Stod uppbyggda precis bredvid MAX. Vi parkerade faktiskt på Max och traskade över till Jureskog. Jag tycker att det var god kvalitet.

Allt blir ju egentligen en dragkamp mellan kund och entreprenör om hur värdet ska fördelas. För att kunna verka i det här segmentet måste priset nu ligga kring 100kr. Tar du ut mycket mer kommer dina volymer minska. Jureskog verkar vara mer mån om upplevelsen än övriga kedjor. Franchising skapar incitament till försämrad kvalitet för att giriga investerare vill ha så mycket som möjligt. Detta motverkas med standardisering, men hur ofta följs detta till punkt och prick? Ett exempel är alla burgare som ligger på värmning långt över rekommenderad tid.

För inte så länge sedan upptäckte jag att Max bytt ketchup i sin kedja. Vår son äter dagligen hamburgare som han doppar i ketchup. Helt plötsligt var ketchupen rinnande. Man kunde inte äta den på samma sätt. Smakade också mycket sämre. Detta bestod i någon månad och idag är konsistensen bättre. Det är ett exempel på spara på kunder.

Andra problem är blandningen på läsken. Man betalar för en dyr fullprodukt (cola zero) och får ett billigt substitut. Samkörning av fritös med fisk, pommes och allt gudarna vet. Man byter säkerligen inte heller olja innan kvaliteten gått i absoluta botten.

Med detta sagt tycker jag Jureskog just nu placerar sig en bra bit över de kedjor som finns idag. Jag är ganska insatt i den här maten men känner inte till alla ställen. Min lista blir dock:

1. Jureskog
2. Sibylla (nedåtgående trend dock...)
3. Max
4. Burger King (väldigt dåliga på mycket)
5. Mcdonalds. Deras ambition är väl inte heller att vara bäst

Wendys har jag aldrig fått käkat. Clocks var så länge sedan dom fanns. Finns fortfarande?
Enelly gillade jag med tanke på köttmängderna.

Sen finns speciella ställen med burgare som ska vara väldigt skitnödiga. Gillar flippin burgers bäst tror jag. Vigårda var för mycket för mig. Specialkockars ställen blir mer som maträtter som man måste plocka isär och äta med bestick. Olearys suger otroligt mycket. Då uppskattar jag mer en generisk burgare på stan från nån vagn. Pizzeria-hamburgare är patetiska.
Citera
2022-05-28, 02:34
Medlem
Funderar på att testa nån restaurang. Har ganska långt till närmsta, kanske kan några snälla FBare som varit där ge mig en recension? Vad hos deras burgare är bättre/sämre än hos andra och är det värt att åka 50min fram o tilbaks?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in