2018-01-26, 11:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av syke555
... fast den är ju inte smashad och ligger helt snett i pris så det känns ju osannolikt.

Sorry.
Otydligt av mig.
Det jag menade var att samma ingredienser kommer ingå i originalburgaren, tillagningsmetoder/pris måste justeras för att fungera i ett snabbmatskoncept.
Citera
2018-01-26, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Du har rätt.
Självklart ser texten snyggare ut utan bajsordet.

Men menar du på allvar att gänget bakom F12gruppen inte har koll på hur mat ska lagas och serveras?
Det är klart de har koll. De är ... habila. Men det finns roligare och mer spännande ställen att gå till. Där man inte känner att man inte riktigt fått valuta för pengarna utan mer att man bidragit till en koncerns vinstmarginal.
Senast redigerad av HalHandyman 2018-01-26 kl. 13:26.
Citera
2018-01-26, 17:00
Medlem
Jag kommer inte att äta där av den enkla anledningen att jag innerligt avskyr restaurangägare som skriver om sina egna ställen här på Flashback och för den delen övrig social media under alias som en idiot kan räkna ut i själva verket är restaurangägaren själv..

Stå upp som en man för fan under eget namn och argumentera för din sak. Respekt till syke555 från BMB som varit öppen här under flera år och tagit både ris och ros utan att gnälla..
Citera
2018-01-26, 17:03
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeatriceCenci
De flesta hamburgerställen erbjuder inga "dagens-lunch-priser", och jag går hellre till en vanlig lunchrestaurang och äter fläskfilé med potatisgratäng, sallad och kaffe för 99 kr, än att äta en burgarmeny om den ska kosta så mycket som 150 spänn.

Om någon istället presenterat ett koncept med billig snabbmat hade jag blivit lite glad, men istället ska man alltså vara dyrare än de redan svindyra etablerade kedjorna? För en vuxen man är det i runda slängar 50-75% dyrare att äta hamburgare än att ta en dagens. Va fan, hela grejen med hamburgare och pommes är ju att de består av billigaste tänkbara ingredienser som vem som helst kan slänga ihop och sedan säljas på "restauranger" utan servitörer. Det är designat från grunden att ge ett lågt pris för kunden. Back to basic - nu!
Citera
2018-01-26, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Ute i landet, på småorter och i anslutning till europavägar är konkurrensen inte på något vis mördande. På sina håll rent obefintlig.

Definiera "ute i landet" samt "småorter". Folk har olika definitioner på det. "Ute i landet" kan exempelvis betyda mitt ute på vischan, eller små samhällen/byar. Småort är en term som används i Sverige av Statistiska centralbyrån (SCB) och definieras som en samlad bebyggelse med 50–199 invånare. Det var antagligen inte det som du tänkte på. Så tänkte du på någon ungefärlig folkmängd/invånarantal (tex alla städer som har färre än 50 tusen invånare), så är det bra om du nämner det.

Snackar vi mindre städer så handlar det väl främst om att det inte är lönsamt? Eller att ingen vågar/vill etablera en sådan typ av hamburgarrestaurang där. Speciellt inte om snabbmatskedjor, gatukök och andra ställen som serverar hamburgare finns. Även om de egentligen serverar olika typer av hamburgare.

När det gäller motorvägarna, så kan man finna snabbmatskedjor längs motorvägarna. Det är väl den huvudsakliga konkurrenten. Visst, inte samma slags mat som Jureskogs burgare då det är en annan profil på hans nya hamburgarkedja. Men det går snabbt och det finns drive through för de personer som inte vill äta maten på plats i restaurangen.
Citera
2018-01-26, 18:46
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borskungen
Du är uppenbarligen nära vän med Jureskog.

Om du kan någonting om varumärkesbyggande inser du att man inte kan utge sig för att vara gourmetkock och sedan göra reklam för McDonald's.

Givetvis har jag inte försökt starta en hamburgerkedja och det beror på att konkurrensen är mördande.
Icke ens kompis med krogare Jureskog
Citera
2018-01-26, 18:58
Medlem
Rompers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
På vilket sätt är det ett magplask? Sist jag kollade verkade det fullbokat månader framåt.
Fullbokat ar inte det samma som succe
Citera
2018-01-26, 20:37
Medlem
Johan Jureskog fyfan vilken jobbig djävel, hoppas det konkar
Citera
2018-01-26, 22:27
Medlem
Klappasäftens avatar
Varför tror alla b-kändisar att de kan lansera en hamburgarekedja på rad efter rad? Vet någon hur det går för Petters hamburgerkedja?
Citera
2018-01-27, 03:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Varför tror alla b-kändisar att de kan lansera en hamburgarekedja på rad efter rad? Vet någon hur det går för Petters hamburgerkedja?

Alla b-kändisar?
På rad efter rad?
Hittills är det väl bara Kinnaman/Suvakci och Petter som har öppnat hamburgerrestauranger?
Citera
2018-01-27, 04:15
Medlem
Mvks avatar
Hans burgare på McDonalds var precis som vilka Mcd-burgare som helst.
Ett jävla hallå om dessa burgare.

Körde taxi förr och käkade burgare rätt ofta.

Som nån skrev, ska han ge sig in i det burgersegmentet så får han se till så att han erbjuder det som McD erbjuder i form av tillgänglighet (typ drive in, nattöppet etc) men bättre kvalle på maten.

Att öppna ännu ett hispterställe är bara meh.
Att slå sig för bröstet och snacka om ekologiskt är knappast nått speciellt idag.
Svenskt kött, ekologiskt, bröd som mormor bakat och annat trams skiter folk i när det kommer till kritan.
Leverera bra mat till rätt pris i rätt tid, simple as that.
Citera
2018-01-27, 07:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Om det ska lyckas hänger det på en sak, och en sak endast: Inga jävla idiotburgare som är en halvmeter höga och sitter ihop med tandpetare och skit. Kvalitetsburgare som man kan äta i bilen när man kör, det är grejen. Det finns inte idag.

Det finns massvis med krogar som serverar schyssta burgare, men som måste ätas på plats p.g.a. utformningen. I det segmentet behövs inga fler "uppstickare". Går man ändå på en schysst krog beställer man väl förfan inte hamburgare, hur god kvalitet den än må hålla.

Det var ett otroligt sant inlägg, även om jag personligen inte håller med om det jag markerat kursivt i citatet.Ibland slinker även en burgare ned pga ekonomi eller att man bara känner för det.

Finns mycket klokt i ditt inlägg. Vi har Max, McD, BK, Frasses, Sibylla, Enellys och säkert fler. Håller ungefär samma klass. Sen har vi ju alla krogar med sin "lyxburgare" som man enbart äter på plats och de ställena är ju oräkneliga. Finns ju allt från Pitchers, Harrys, Olearys till de mer gastronomiska som Flippin. I segmentet där emellan har man ju tusentals lokala hak. I dag går det att gå en hyfsad burgare i princip i alla Sveriges kommuner samt en snabbmatsvariant också.

MEN, saknas en god burgare man (exempelvis) kan ta med i handen i bilen. En enkel men med hög kvalitet. Den som lyckas med det blir rik!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in