2018-01-27, 18:45
Medlem
CoopColas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Men lilla gumman, varför spammar du tråden på detta sätt? Det är två barn som mördats och efter att ha följt detta fall lutar det åt att OH är ensam ansvarig för dessa avskyvärda mord på två barn som hade hela livet framför sig.
Jag fick ett gott skratt när jag läste vad du skrev till Intermittent exp, där fegar du till det ordentligt. Ingenting om att hen ska dränka sig själv och är ett feministäckel, haha jo "nolla" vågar du dra till med! Du har inga bevis för dina teorier, jag vet inte ens vad dina teorier är och kunde inte bry mig mindre, detta pga ditt sättatt skriva. Men detta är Flashback, ingen rättegångssal, och du är ingen allsmäktig domare som avgör vad folk får skriva och tycka.
Min uppfattning är att OH isolerat döttrarna under många år och drivit dem till tristess och tystnad, så pass att de var tvungna att slutligen betala med sina liv. Kanske HB var med på dessa mord, jag vet inte vad som hände i huset innan morden begicks, men i mina ögon var OH drivande efter att ha hört vittnesmål om honom.
Vad är det som pekar på pappan? Finns det några bevis, som inte är rykten? Jag tror som du, men jag har inte följt tråden då den växer med så mycket nonsens varje timme...
Citera
2018-01-27, 18:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag skrev att barnen kanske inte var så sjuka. Då lutar jag mig främst mot pianolärarinnans iakttagelse. Jag kan dock inte värdera den, just därför skrev jag kanske.

Så på grund av pianolärares uppgifter så drar du automatiskt slutsatsen att O var incestpedofil och att han tvingade H
att skriva under självmordsbrevet?
Kom igen, gå och snyt dig. Eller gå åtminstone ur grundskolan före du yttrar dig.
Citera
2018-01-27, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skarvadhare
Om intygen för ädsta dottern: man utredde hemundervisning och fattade ett preliminärt beslut innan intyg kommit. När hemundervisningen skulle starta, och man skulle ta ett slutgiltigt beslut, så kom inyget.

Det kan tolkas som att först i skarpt läge, så lyckades man "fixa" ett intyg.

Om det var ett läkarintyg, om det i så fall var från den svenska offentliga vården, eller om intyget t.ex. kom utrikes ifrån, har vi ännu ingen aning om.
Inte heller om intyget talade om en specifik diagnos, eller om det beskrev ett behov av t.ex. hemundervisning p.g.a. symtom.

https://www.expressen.se/kvallsposten/varningssignalerna-fran-familjen-innan-morden/

Det handlade om en trötthetsåkomma. Men exakt vilken diagnos som gjorde att döttrarna skulle undervisas i hemmet går inte att utläsa i de kommunala protokoll som Kvällsposten tagit del av.
https://www.expressen.se/kvallsposten/framgangsrika-parets-liv-fore-mordbeslutet/
Synonymer till utläsa
sluta sig till, förstå, tolka
uttala, läsa

Det är bara en läkare som kan sätta en diagnos så vem skulle ens ha kunnat sätta någon diagnos?
Citera
2018-01-27, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Vart får du 10% ifrån...?
Kvällsposten skriver följande
24 november godkändes pappans ansökan om att minska sin arbetstid med tio procent fram till nyårsafton 2018. I ansökan, som Kvällsposten tagit del av, anger han: ”Pga främst privat livssituation.”

Den 9 januari var han inbokad på en konferens i Skåne.
Senast redigerad av Elli09 2018-01-27 kl. 18:58. Anledning: Fel källa
Citera
2018-01-27, 18:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09
24 november godkändes pappans ansökan om att minska sin arbetstid med tio procent fram till nyårsafton 2018. I ansökan, som Kvällsposten tagit del av, anger han: ”Pga främst privat livssituation.”

Jag vet.... det stämmer.
Och jag har bett om ursäkt för att jag hävdade att hon hade fel.
Jag hade fel !
Citera
2018-01-27, 19:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Vad är det som pekar på pappan? Finns det några bevis, som inte är rykten? Jag tror som du, men jag har inte följt tråden då den växer med så mycket nonsens varje timme...
Har polisen bekräftat att OH var den sista att dö? I så fall skulle detta vara stöd för en sådan teori
Citera
2018-01-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elli09

10 procent är 3-4 timmar i veckan under en kort period som dessutom innefattar jul. Konstigt handling tycker jag, också med tanke på att forskning är så flexibelt. Relativt explicit förklaring, räcker det inte med att skriva "familjeskäl" eller inget alls.
Citera
2018-01-27, 19:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Hur kan de vara säkra på att pappan skrev på blir då frågan. Och eftersom mamman var perfekt enl. alla så kan det vara så att ingen tror att det är hon för "hon är ju så trevlig kvinna".

Har du inte varit där och känner familjen innanför dörrarna. så får man väl lita på Polisen iallafall. Tror de har bevis för både det ena och andra. Men de har lagt på locket för anhörigas skull pga allt skitsnack. Det kvittar ju vad folk skriver här för de tror bara på det som de vill vara anledningen. Kan faktiskt vara så att OH var en toffel hemma och HD var en "häxa" och pedofil. Bara anhöriga som kanske vet ingen annan.

Jag är en av dem som tror att pappan är helt oskyldig. Jag håller med dig om att de flesta här skriver något som de vill ska vara sant. Mamman har kanske i brist på social gemenskap i byn, tagit barnen med och gått in i någon sekt/kyrka, då scientologin dock varit nämnd här från och till. Sedan har allt gått utför. Pappan accepterade från början och trodde att det skulle lösa sig med tiden. Dock blev det helt annorlunda. Några riktiga sjukdomar har det aldrig varit tal om. Man undrar vad utredningen kommer att lägga fram för allmänheten.
Citera
2018-01-27, 19:12
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Ja så kan det också vara, att HB varit drivande. Vad jag förstått har hon haft kontakt med Gottfrieskliniken och andra lite märkliga grupper? Så visst, det kan vara hon som varitdrivande, eller båda från varsitt håll, med märkluga idéer. Jag var först inne på att de båda var drivande då barnens sjukdom skulle hindra barnen själva att göra karriär liksom sina föräldrar.
Jag är inte helt säker på att OH varit ensam ansvarig, men allt samnantaget som jag läst har fått mig att tro så.

Tack för svaret. Ja att HB hade någon koppling till Gottfrieskliniken var nog inte så konstigt när barnen var sjuka. Vet inte vilka märkliga idéer du syftar på,
Jag är ganska övertygad om att bägge flickorna var sjuka, den yngre säkerligen ännu inte så sjuk som den äldsta. Med flickornas sjukdom i huvudet så tror jag ganska säkert att det är det som styrt valet att avsluta hela familjens liv, inte för att dom inte skulle kunna göra karriär. Jag tror i grunden att varken O eller H var några monster eller elaka människor men drabbas en familj av den ena tragedin efter den andra så bryts man ner och det är inte konstigt om man mår psykiskt dåligt.
Jag försvarar inte deras handlingar inte heller tycker jag att det är okej.
Citera
2018-01-27, 19:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Har polisen bekräftat att OH var den sista att dö? I så fall skulle detta vara stöd för en sådan teori

Polisen har inte bekräftat nått annat än att båda föräldrarna fattade ett gemensamt beslut, och att båda signerade ett avskedsbrev.

Obekräftade uppgifter från "säkra källor" talar om att pappan dog sist genom hängning, efter att han hjälpt mamman att avlida, då hennes cocktail inte riktigt fungerade.
Citera
2018-01-27, 19:16
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hicku
Vilka är dessa grannar? Den där 75-åriga hundägaren som brukar promenera runt kvarteret? Vilka fler har uttalat sig?

Jag skulle ta det "VeronicaMaja" skriver med en stor nypa salt.
Ja, så verkar det vara, som det ser ut nu, en stor nypa salt.
Citera
2018-01-27, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VeronicaMaja
För ett år sedan bodde jag grannar med Oskar och Hanna. Skrev här igår kring hur jag uppfattade Oskar och Hanna som personer. Har ni några frågor är det bara att ställa dom till mig!

Hade Hanna några intressen. Väninnor?
Var hon ute "på byn" nån gång
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in