Citat:
Ursprungligen postat av
Handke
Det är väl klart att man inte kan vara moderat politiker som har invandringen till Sverige som ett av sina huvudämnen och samtidigt vara forskare i samma ämne. Det är inte seriöst.
Att ett amerikanskt privat företag inte vill att hon använder de för att samla in pengar är väl också ganska självklart?
Ann Heberlein har enligt mitt tycke gjort ett balanserat intryck och baserar i princip alla sina uttalanden på de fakta som finns tillgängliga i rapporter, TV och tidningar. Att hon nu önskar hämta in ytterliggare fakta dvs sammanställa fakta från polisrapporter och domstolsbeslut har hon väl samma rätt som någon annan att göra, jag kallar inte detta forskning utan snarare en sammanställning av tillgänglig fakta. Något som redan borde utförts men där ansvariga valt att inte göra detta.
Det som inte är seriöst, till det närmaste ett hån mot rättsystemet, och allas vår egen rättsäkerhet är att vi idag inte har någon myndighet och instution som utför dessa sammanställningar inom området (samt en mängd andra). Att enskilda individer behöver skapa kickstarter insamlingar för att få fakta inom området är en horribel verklighet på ett land som sakta glider ifrån att skydda sina medborgare till att istället modifiera nyheter samt information till att passa en agenda. Venezuela visst, men Sverige ?
Som vi alla vet är det alltid bättre att ha tydliga fakta och information för att förebygga och lösa problem samt att slippa att någon slänger sig med fakta som inte är rätt underbyggd. Heberleins insats här syftar till att ta fram denna information inom gruppvåldtäkter då vi idag inte har någon myndighet som gör detta, Heberlein gör ju detta i avsaknaden av att samhällsbärande myndigheter inte gör detta.
Ansvarsfullt och korrekt av Heberlein, låt oss istället se fram emot en mängd av dessa sammanställningar och vid behov finansiera dem med gräsrotsfinansiering.
Kan tänka mig att Svenska folket önskar svar på en mängd frågor som man från myndigheternas håll underlåitit oss medborgare att få svar på.