2018-01-27, 11:45
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Ja, det passar henne på något sätt. Själv skulle man ju ha varit upptagen med att ta in allt det nya, försökt lära sig och förstå så mycket som möjligt. Jag skulle absolut ha frågat: "om du skulle tuppa av plötsligt, vad ska jag göra då?"
Men vi har ju faktiskt ingen aning om vad Kim frågade Peter om.
Citera
2018-01-27, 11:48
Medlem
Caracallass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av greyhoundbus
Hur går det ihop med att du själv kallade Madsen för missbildad räka?

Att inte tycka att Deidre ser ut som en kvinna är ju en helt annan sak än att döma någon efter utseende. Det är ett konstaterande av att man inte tycker hem ser ut som en kvinna.
Exakt. Tack för klargörande!
Citera
2018-01-27, 12:08
Medlem
Se pkt 9 om psykopaten (norska)

https://www.tengel.no/forskjellen-pa-psykopat-og-narsissist/
Citera
2018-01-27, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lulle333
Se pkt 9 om psykopaten (norska)

https://www.tengel.no/forskjellen-pa-psykopat-og-narsissist/
Otäckt att läsa listan. Alla punkterna verkar stämma på Madsen.
Citera
2018-01-27, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Otäckt att läsa listan. Alla punkterna verkar stämma på Madsen.

Exakt 😐
Citera
2018-01-27, 12:37
Medlem
Lägger ut denna ifall den inte varit uppe. En krönika från igår av Chatarina Lundbäck.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/jag-tror-peter-madsen-ville-ha-en-utmaning/

Men i och med att man kan visa att verktygen inte är rimliga att man har med sig ombord, och att han ringer spontant för att få med henne direkt ... det känns som sådant som kan peka på att han har planerat det.
Citera
2018-01-27, 12:51
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag vet inte om det är förbjudet att länka till betalsidor. Men klart är ju att det inte är så bra eftersom inte alla medlemmar då kan läsa den. Jag uppmärksammade inte att det var en betalsida. Men förbjudet tror jag inte det är. Vore i så fall bra om detta togs upp i regelverket.
Men betalsidor är inte betalsidor i alla lägen.

Jag är inte kund hos DN men kan ibland läsa ett fåtal artiklar per tidsperiod, vet inte om det är per dag eller vecka. Om jag vill läsa flera artiklar så visas bara de första raderna i artikeln och jag uppmanas att prenumerera.
Citera
2018-01-27, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Men betalsidor är inte betalsidor i alla lägen.

Jag är inte kund hos DN men kan ibland läsa ett fåtal artiklar per tidsperiod, vet inte om det är per dag eller vecka. Om jag vill läsa flera artiklar så visas bara de första raderna i artikeln och jag uppmanas att prenumerera.
Om detta är sant det du säger, så kan jag alltså ha länkat till en sida som först senare blev betalsida? Vilket innebär att när jag länkar är den läsbar för alla, men några timmar senare så är den inte läsbar utom för dem som prenumererar. Och då kan jag alltså få skit för något som jag de facto inte ens kan veta att det blir en betalsida? Vilket innebär att man får sluta länka helt?
Citera
2018-01-27, 13:17
Medlem
Det ser trångt ut. Band han henne i stegen tro...

https://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/tv2-dommer-om-raket-madsen-han-blev-irriteret-paa-mig/6776937
Citera
2018-01-27, 13:26
Medlem
Citat:
Lägger ut denna ifall den inte varit uppe. En krönika från igår av Chatarina Lundbäck.

https://www.expressen.se/kvallsposten/krim/jag-tror-peter-madsen-ville-ha-en-utmaning/

Men i och med att man kan visa att verktygen inte är rimliga att man har med sig ombord, och att han ringer spontant för att få med henne direkt ... det känns som sådant som kan peka på att han har planerat det.

Sågen och flera (!) vässade skruvmejslar är knappast sånt som man behöver i en ubåt, och varje verktyg och resten av grunkorna kan ju jämföras med kroppsskadorna, så PM torskar i vilket fall som helst.

Fibrer från hans snören sitter kvar i huden, och även om kroppen är förstörd av vatten och förruttnad, kan man detaljundersöka skador.

Och har Madsen tappat besinningen och huggit med full kraft, högg han nog i skelettet och gjorde gropar och jack, och eventuella skelettskador försvinner ju aldrig.

Offrets bäcken har nog småskador som kan jämföras med spetsarna på Madsens verktyg.
Citera
2018-01-27, 13:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Sågen och flera (!) vässade skruvmejslar är knappast sånt som man behöver i en ubåt, och varje verktyg och resten av grunkorna kan ju jämföras med kroppsskadorna, så PM torskar i vilket fall som helst.

Fibrer från hans snören sitter kvar i huden, och även om kroppen är förstörd av vatten och förruttnad, kan man detaljundersöka skador.

Och har Madsen tappat besinningen och huggit med full kraft, högg han nog i skelettet och gjorde gropar och jack, och eventuella skelettskador försvinner ju aldrig.

Offrets bäcken har nog småskador som kan jämföras med spetsarna på Madsens verktyg.
Visst är det så. Man har säkert hittat hur mycket bevis som helst. Man har ju uppenbarligen kunnat fastslå att Kim levde när hon blev knivskuren i vaginan och huggen i buken. Det här målet har man inte satt på agendan på några lösa boliner inte. Han påstår att han inte dödat Kim. Nej, hon dog alldeles av sig själv. Men hon förblödde. Alldeles av sig själv. När han stuckit kniven i henne tillräckligt många gånger. Stackars tös.
Citera
2018-01-27, 13:35
Medlem
Sarumans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av portnoy
Även på väg in mot land i fritidsbåten satt han nog och funderade. Läste i ett tidigt skede om att han ska ha bett om en stund att få "gå in i sig själv" under färden. Så där funderades det nog friskt.
Ja, fast då var det redan för sent för att säga att KW var ute i vattnet någonstans.
Kustbevakningen frågade väl omedelbart om KW var med honom... det hade inte sett bra ut om han ändrat sig när han kom i land: ”jo just det förresten.. Kim var med mig på ubåten minns jag nu...”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in