Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-01-27, 11:24
  #601
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Kan ni idag ta er tid och lyssna på presskonferensen och sluta upp med att förtala och göra onödiga andra påståenden, okej?

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/so...presskonferens
Vem är det som förtalas, han som jobbade för snuten? Har du något emot det eller?

Vänta bara när fupen kommer ut så kommer du få se det mer tydligt. Han uppger ju själv, den dumma jäveln, att han är informatör.

De kom på honom när de kollade hans lur och såg att han hade kontakt med en polis, varpå de kontaktade den polisen som lovade att han inte läckt info till den som ska läcka info. Fupen kommer gräva ner denna jävla informatör.

Han var ju allt äckligt man kan tänkas vara. Informatör, en förljugen informatör som begår brott och skyller på andra, oskyldiga, och en vidrig våldtäktsman. Kan man göra fler fel, och det är väl inte detta kräk du försöker försvara?
__________________
Senast redigerad av xtroverto 2018-01-27 kl. 11:32.
Citera
2018-01-27, 11:37
  #602
Medlem
Finns det någon fup?
Citera
2018-01-27, 11:38
  #603
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av leinad82
Finns det någon fup?
Den verkar vara på gång, rättegången ska väl börja nu i Februari och stämningsansökan är inlämnade.
Citera
2018-01-27, 11:43
  #604
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
men det är vad du tror, informatören fick ingen gräddfil, det sas på presskonferensen, så starta inge falska rykten i denna händelse, det är illa nog att två människor är döda.
Men hur kommer det sig då att han kunde begå brott samtidigt som han var informatör? Fattar du inte att han inte var lika mycket under lupp pga att han just jobbade för snuten?

Och vad fan har det med saken att göra, om han fick fördelar eller ej, tror du han valde att vara informatör för att det inte gav honom nånting eller?

Tänk lite för helvete
Citera
2018-01-27, 11:51
  #605
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Men hur kommer det sig då att han kunde begå brott samtidigt som han var informatör? Fattar du inte att han inte var lika mycket under lupp pga att han just jobbade för snuten?

Och vad fan har det med saken att göra, om han fick fördelar eller ej, tror du han valde att vara informatör för att det inte gav honom nånting eller?

Tänk lite för helvete

Spunkankan är här för att förklara för alla att Adnan och hans polare med klickljud i namnen bara är vanliga svenskar som haft lite otur i livet. Ignorera.

On topic: Vilket jävla avskum Adnan är, utpressa en gammal tant på hela hennes livsverk - fy fan! Han vill vara gangsta men är bara ett fegt litet as.
Citera
2018-01-27, 11:54
  #606
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Spunkankan är här för att förklara för alla att Adnan och hans polare med klickljud i namnen bara är vanliga svenskar som haft lite otur i livet. Ignorera.

On topic: Vilket jävla avskum Adnan är, utpressa en gammal tant på hela hennes livsverk - fy fan! Han vill vara gangsta men är bara ett fegt litet as.

Det verkar inte bättre.

Tanten uppehöll ju automatvapnet, och hon var ju ingen vanlig tant om man säger så. Hon är ju släkt med han som misstänks ha beställt mordet va?
Citera
2018-01-27, 12:00
  #607
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Det verkar inte bättre.

Tanten uppehöll ju automatvapnet, och hon var ju ingen vanlig tant om man säger så. Hon är ju släkt med han som misstänks ha beställt mordet va?

Ja, automatvapnet har på något sätt varit i hennes ägo och hon har gjort sig skyldig till grovt bokföringsbrott. Det här är dock en skötsam dam som drivit ett välrenommerat företag i många år. Hennes anhörige som är misstänkt för anstiftan är dock fullständigt galen (vilket är väldokumenterat) - jag har svårt att tro att hon sett sig ha något annat val än att göra som han säger.

Att han som beställt mordet av Adnan samtidigt är nära släkt med tanten som Adnan utpressat är väl en ledtråd till att allt inte stått rätt till. Hade någon utpressat en nära släkting till mig så hade jag varit mer intresserad av att vederbörande togs av daga än att anlita honom som torped...

Så döm inte tanten ännu, tycker jag. Jag tror det kommer framkomma under rättegången varför hon agerat som hon har gjort.
Citera
2018-01-27, 12:09
  #608
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snasavglas
Ja, automatvapnet har på något sätt varit i hennes ägo och hon har gjort sig skyldig till grovt bokföringsbrott. Det här är dock en skötsam dam som drivit ett välrenommerat företag i många år. Hennes anhörige som är misstänkt för anstiftan är dock fullständigt galen (vilket är väldokumenterat) - jag har svårt att tro att hon sett sig ha något annat val än att göra som han säger.

Att han som beställt mordet av Adnan samtidigt är nära släkt med tanten som Adnan utpressat är väl en ledtråd till att allt inte stått rätt till. Hade någon utpressat en nära släkting till mig så hade jag varit mer intresserad av att vederbörande togs av daga än att anlita honom som torped...

Så döm inte tanten ännu, tycker jag. Jag tror det kommer framkomma under rättegången varför hon agerat som hon har gjort.
Dömer absolut inte tanten, bara att hon gav honom den där luckan så han kunde klämma henne.

Man kan undra om denne AL (heter han va?) visste om att hans släkting var utpressad av den han verkar ha anlitat, det pågick ju under så lång tid menar jag. Skulle hon varit tyst om detta, ja kanske, då han verkar ha hotat henne rätt ordentligt.

Adnan verkar ha haft folk i olika rävsaxar och spelat på det och hoppat däremellan, men han måste ha pundat på rätt bra i slutet för det skenar ju iväg där. Han är ju jävligt klumpig i sin inblandning i mordet, alla vet om att han vet om det med vapnet, det med våldtäkten, ja nästan allt verkar ha nån annan ha känt till.

Han kanske var så klumpig under lång tid vad vet jag och klarade sig pga uppdraget till snuten, för han var ju allt annat än oförsiktig.

Jag läste om hans andra utpressning när han var med i Robinson, där kan man se vilken vidrig personlighet han har. Det finns utpressningar och så finns det utpressningar. Han gör det på ett vidrigt fegt sätt och i den första där han leker utpressad själv och fejkgråter för att öka pressen på killen, är ju bara för mycket. Även den killen funderade på att ta sitt liv.
Citera
2018-01-27, 12:09
  #609
Medlem
Tanten är Andreas Lindmans mor. Attentatsmannen som är avliden, kan det vara killen som tog livet av sig och hoppade framför tåget ?
Citera
2018-01-27, 12:11
  #610
Avstängd
Uppseendeväckande är att 35-åringen ska ha anstiftat mordet när han höll på att slussas ut från Karsuddens sjukhus. Dags att ifrågasätta vad man egentligen sysslar med på det där "sjukhuset". Är personalen lika galna som de intagna?
Citera
2018-01-27, 12:13
  #611
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av gorgenk
Tanten är Andreas Lindmans mor. Attentatsmannen som är avliden, kan det vara killen som tog livet av sig och hoppade framför tåget ?

Ja, det verkar så. Han måste varit oerhört hårt pressad.
Citera
2018-01-27, 12:14
  #612
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorgenk
Tanten är Andreas Lindmans mor. Attentatsmannen som är avliden, kan det vara killen som tog livet av sig och hoppade framför tåget ?
Det verkar så, en ung grabb som kanske inte fattade vad han gjorde. Men detta är Adnan misstänkt för nu, att ha medverkat till.

Man kan ju undra varför grabben valde att ta sitt liv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback