2018-01-27, 11:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bazaar
Tack för att du har ordning och reda på diverse citat. Det finns väl även ett tweet från en rektor/skolpersonal som hyllar den berörda skolan för att de åkte hem till mamman när bara OH dök upp på skolmötet.

Om man dessutom tänker tillbaka på ena rektorns uttalande alldeles i början, " en familj i djup kris" och jämför det med pianolärarens reflektioner så känns det igen som att skolan blivit duperad.
Har inte hört om detta tweet från skolan om att de åkte hem till mamman??
Citera
2018-01-27, 11:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Tack för inlägget. Några andra iakttagelser ? Hur obetydliga dom än kan vara.
Jag själv gillar inte alls hundar. Gillar katter. Jag låter inga hundar slicka på mig.Vem vet var dessa hundar har haft sin nos innan.

Precis så kände nog Oskar också när hans barn eventellt klappat grannens hund.
Med tanke på att familjen av olika anledningar hade en infektions-risk, så ville han nog inte att barnen skulle klappa hund.
Så enkelt var det NOG.
Inget märkligt med det.
Citera
2018-01-27, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Hrm, de mördade dem faktiskt. Inte så fint i min bok.

Det finns 1000 tals olika anledningar till att människor dödar.
Allt ifrån att Hannibal Lektor njuter av det, till att en gammal gumma rycker ut sladden till en respirator som hennes 97 åriga gubbe ligger i.
Det finns grader i helvetet.
Citera
2018-01-27, 11:30
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Rektorn sa också ” vi kanske har lyssnat lite för mycket på föräldrarna”.

Ja, det kan tolkas som tecken på att det inte gått rätt till, i synnerhet när skolan/kommunen var först ut med presskonferens, nästan som att överkompensera för något (-n oegentlighet?).
Citera
2018-01-27, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Det kan jag tycka är konstigt om nu Hanna var den som var mån och familjen och helgonet själv att hon aldrig sågs med barnen. Att H och O inte sågs tillsammans kan vara för en var tvungen att vara hemma med barnen eller att en av dem var på jobb när den andra var hemma.

Det är väll världens skönaste att ta en promenad SJÄLV medans den andra partnern passar på att fixa med nått (typ mat, läxor)
Citera
2018-01-27, 11:32
Medlem
måste vara en fruktansvärd sjukdom om dom dödar sina barn
Citera
2018-01-27, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tey44
Har inte hört om detta tweet från skolan om att de åkte hem till mamman??
Jag lyckas inte klura ut hur man söker i tråden via mobilen men testa att söka på "Twitter" eller "tweet". Någon annan som minns?
Citera
2018-01-27, 11:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av manot
Hemundervisningen för den yngsta dottern beviljades innan läkarintyg fanns,
sedan inkom ett "intyg".
Det intyget verkar ha varit utfärdat på äldsta dotterns läkarintyg, annars hade det inkommit även ett läkarintyg för den yngsta.
Källa: Massmedierna

Rektor och skolchefen har bekräftat att intyg kom INNAN beslut fattades.
Det har stått i media flera gånger.
Citera
2018-01-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Med tanke på att familjen av olika anledningar hade en infektions-risk, så ville han nog inte att barnen skulle klappa hund.
Så enkelt var det NOG.
Inget märkligt med det.

Joo, visst, det kan finnas många orsaker att inte gilla hundar. Allergi, infektionsrisk, hundfobi.. men poängen är ju hur han reagerar i detta fall. Skäller ut och skriker osv och beter dig på ett sätt som skrämmer postarens sambo. Det säger ju något om O:s temperament och förhållningssätt både till barnet och grannen.

Jag vill inte heller att mina barn klappar hundar som dom inte känner. Men jag skäller bara ut grannarna när jag själv är under stark press/stress/ångest
Citera
2018-01-27, 11:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av GNOMDS
Nu hänger jag inte med.Läkarintyg är väl individuella ?? Saknas det ett läkarintyg för den yngsta ?

Nej. Det inkom innan beslut fattades från skola.
Citera
2018-01-27, 11:49
Medlem
Citat:
Rektor och skolchefen har bekräftat att intyg kom INNAN beslut fattades.
Det har stått i media flera gånger.
Bevisa detta då med länkar och citat istället för att bara vräka ur dig skit. Så mycket plats som du tar i tråden får mig att misstänka att du är narcissistisk, något fel är det.
Citera
2018-01-27, 11:49
Medlem
Citat:
Så enkelt var det NOG.
Inget märkligt med det.
Jo mer än märkligt när Oskar ska ha påtalat att de inte fick gå utanför deras hus med hunden. Vem trodde han att han var? Herr allsmäktig som bestämde över bjärredsbornas promenadrundor? Allt tillsammans som nu framkommit om denne man gör att jag har omvärderat min åsikt. Han verkade till att vara en kontrollerande perfektionist som ville ha det på sitt sätt annars stod han inte ut. Bacillskräck och troligen tvångssyndrom på det. Därför trivdes han i siffervärden där han kunde ha full kontroll. Inte konstigt om barnen blev sjuka om de inte fick vara barn utan hela tiden skulle gå på tå för att blidka fadern. Kanske var det ändå som någon skrev att modern inte längre orkade med kontrollfreaket och att detta togs upp under julledigheten och då gick det som det gick. Herr allsmäktig bestämde över inte bara sig själv utan över alla runt omkring..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in