2018-01-26, 14:28
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Pianolärarinnans ord :

Han, som redan tidigare varit smal, hade gått ner ytterligare minst 8-9 kg i vikt. Hans huvud var nu helt kalt och han ”var svart under ögonen

Hon har fel, Han var flint flera år innan.
Hon behöver inte alls ha fel. Jag m.fl. kör kalt halva året och släpper på lite i oktober och har en hyfsad frilla framåt jul. I april blir det kalt igen.
Citera
2018-01-26, 14:38
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Hoppas verkligen att detta är ett unikt fall och att det inte finns någon tickande bomb i samhället. Nog ser man stressade familjer där båda föräldrarna skall göra karriär samtidigt, men detta fall beror nog på värre psykologiska problem än stress.

Jag håller med dej om att det måste till något mer än bara att ens livssituation är stressig. Det finns ju massor med folk som lever under hård press under lång tid utan att döda sej själv eller andra. Troligen befann sej föräldrarna i ett mycket dåligt psykiskt tillstånd när de fattade detta beslut. Sen kan naturligtvis långvarig stress leda till psykisk ohälsa.Finns ingen klar och redig förklaring till detta dåd. Hur kloka och förnuftiga vi än försöker vara.
Citera
2018-01-26, 14:52
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Hon behöver inte alls ha fel. Jag m.fl. kör kalt halva året och släpper på lite i oktober och har en hyfsad frilla framåt jul. I april blir det kalt igen.

Titta på bilder.
OH har inget hår, och har inte haft på flera år.
Citera
2018-01-26, 15:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arcenciels
Att barnen skulle spela ngt instrument var väntat eftersom både Oscar och Hanna hade extraordinär talang och det var väl genom detta de 2 träffades.
Kände du O och H?
Citera
2018-01-26, 15:21
Medlem
Jag är ny här. Det här fallet är så obehagligt att jag hoppas att sekretessen kan lättas för att ge inblick i mekanismen bakom och på så vis förhindra att detta sker igen.

Har följt tråden,inte fullständigt men till stora delar, och tänker följande.

1 person, Oskar, verkar vara socialt aktiv och har både professionella och privata relationer mestadels kopplade till sitt jobb. Relationerna verkar vara separerade från övriga familjen (inte gemensamma)
Oskar beskrivs i ordalag som stringent, pedantisk, organiserad, strukturerad och kontrollerande.

3 personer, Hanna, Agnes och Moa, verkar sakna eller har ett mycket litet socialt nätverk.

Barnen har enligt uppgifter från både en granne i Göteborg och i Bjärred varit isolerade från aktiviteter och samvaro med andra barn redan innan sjukdomarna utbröt.

Båda döttrarna har dessutom fått hemundervisning/ avskärmats från skolan vid 11 års ålder (och har därmed svårare att anförtro sig åt någon). Pappan har varit drivande för att få igenom hemundervisningen, även om mamman deltagit kring yngsta dottern.

Det finns inte så mycket fakta att gå på och utifrån det återstår spekulation.

I tråden finns obekräftade uppgifter om hur familjen dött. Det sägs att barnen och mamman hittades i sina sängar och att pappan hängde sig. Det sägs även att pappan "hjälpte" mamman att dö för att preparatet inte fick full verkan. Skulle det skeendet visa sig stämma mördade han alltså mamman också.

Tycker den information som kommer fram kring brottet känns iscensatt. Vi hittar den information som har lämnat till oss att hitta:

-Artikeln Agnes, Moa och momsen (publicerad 2017) är mycket lätt att hitta på Oskars hemsida. Den ger en bild av en engagerad pappa.

- Brevet som båda föräldrarna undertecknat, med den märkliga anledningen brist på livskvalitet.

- Den kvinnliga adepten (i beroendeställning)som Oskar hjälpt och haft en både yrkesmässig och privat vänskaplig relation med har fått den information som Oskar velat att hon skulle få.

- Vald tidpunkt, godkänd professur (karriär på topp), utebliven från konferensen blir ett dramatiskt avslut.

För mig känns det precis som för flera andra som ett försök att ta bort fokus från den verkliga orsaken till det fruktansvärda och oförlåtliga dådet. Jag tror inte att Hanna stått bakom detta beslutet och jag tror även att hon har försökt avstyra det innan hon blev mördad av sin man. Men som allt annat är detta såklart en spekulation i ett försök att förstå något som är obegripligt.

Oskar har förresten hår på de tidigare bilderna om man tittar ordentligt........
Citera
2018-01-26, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vastmanlanning
Hoppas verkligen att detta är ett unikt fall och att det inte finns någon tickande bomb i samhället. Nog ser man stressade familjer där båda föräldrarna skall göra karriär samtidigt, men detta fall beror nog på värre psykologiska problem än stress.

Jo jag tror verkligen att det finns "tickande bomber" i många familjer i Sverige idag. Just därför hoppas jag att man redogör så mycket som möjligt om detta fallet för att hjälpa andra som har tunga tankar. Alla måste kunna se ett hopp i mörkret.
Citera
2018-01-26, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
MRSA är en bakterie.
En infektion eller ett bärarskap av MRSA ska enligt smittskyddslagen anmälas till smittskyddsläkaren i landstinget och Folkhälsomyndigheten. Fyndet ska även föranleda en smittspårning. All handläggning och utredning av patienter och/eller personal med MRSA ska ske i samråd med lokal vårdhygienisk expertis.
(Har bara slögooglat lite, som en annan på tråden kallade det.) https://www.folkhalsomyndigheten.se/smittskydd-beredskap/smittsamma-sjukdomar/meticillinresistenta-gula-stafylokocker-mrsa/

Skrev fel ber om ursäkt, självklart är det en bakterie och ingenting annat.
Jotack jag vet har tidigare jobbat med smittstädning på sjukhus och vet hur extremt svårt det är att bli av med denna bakterie! Har fler en än gång testats för just MRSA under den tiden.
Citera
2018-01-26, 15:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Pianolärarinnan har fel.
Han var flit lååångt innnan.
Den 11 Juni 2015 såg han ut såhär.

http://www.ivcc.de/cms/website.php?id=/de/index/veranstaltungen/vat2015.htm&sid=8acc0ba2c974161427073dd7e5e9c0e4

Det räcker inte eftersom hon säger att flickan gått hos henne i flera år. Sluta skriv att hon har fel för du vet inte det. Dessutom kanske han hade lite i början när han lämnade den yngre flickan till lektionerna för att sedan vara helt skallig. I mina ögon ser han faktiskt ut att ha en sjukdom oavsett vilket år han blev flint. Han ser inte kry ut. Lär dig stava också. Samma bild är på hans hemsida dessutom.

Citat:
Tack, mina med.
Om föräldrarna VET att äldsta barrnet vill ta självmord, så kanske beslutet blir enklare för dom, om man lägger ihop ALLA problemen.
Hemskola
Mammacancer
Lillsyrrran blir sjuk
mm.mm.mm.

Det räcker att se dina fantasifulla påstående för att inse att din teori åkte ner i soppåsen i och med lärarinnans påstående. Så sög du i dig allt innan så ska du inte försöka svärta ner ett verkligt vittne.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-26 kl. 15:59.
Citera
2018-01-26, 15:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskinutid
Jo jag tror verkligen att det finns "tickande bomber" i många familjer i Sverige idag. Just därför hoppas jag att man redogör så mycket som möjligt om detta fallet för att hjälpa andra som har tunga tankar. Alla måste kunna se ett hopp i mörkret.
Gör det? Och hur många av dem har briserat de senaste åren? Det här är verkligen sällsynt, borde det inte förekomma lite oftare om det nu finns "tickande bomber" i många familjer?
Citera
2018-01-26, 16:02
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Gör det? Och hur många av dem har briserat de senaste åren? Det här är verkligen sällsynt, borde det inte förekomma lite oftare om det nu finns "tickande bomber" i många familjer?

Det var ett fall i Gårdsten för ca 1 år sedan där mamman döda sina 3 barn för att sedan ta livet av sig själv.
Citera
2018-01-26, 16:26
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det räcker inte eftersom hon säger att flickan gått hos henne i flera år. Sluta skriv att hon har fel för du vet inte det. Dessutom kanske han hade lite i början när han lämnade den yngre flickan till lektionerna för att sedan vara helt skallig. I mina ögon ser han faktiskt ut att ha en sjukdom oavsett vilket år han blev flint. Han ser inte kry ut. Lär dig stava också. Samma bild är på hans hemsida dessutom.

Det räcker att se dina fantasifulla påstående för att inse att din teori åkte ner i soppåsen i och med lärarinnans påstående. Så sög du i dig allt innan så ska du inte försöka svärta ner ett verkligt vittne.

Det var en spekulation om en alternativ teori.
Något som du borde fatta, som inte har bidragit med någonting annat än spekulationer och gnäll.
Från morgon till kväll, gnäll gnäll gnäll.
Du är otrevlig mot allt och alla, så fort dom inte tycker som du.
Och inte en enda gång har du kommit med fakta.
Tagga ner lite, !!
Citera
2018-01-26, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman

De flesta människor har som tur är självbevarelsedrift, men vi måste vara vaksamma på vårt tidigare trygga samhälles förändring till något helt annat idag. Vi som enskilda människor måste ligga steget före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in