2018-01-21, 00:24
Medlem
harperlees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har fått information om att den äldre dottern har klart uttalat tankar på att begå suicid. Jag kan omöjligen bedöma sanningshalten, så jag vill inte ens ta den diskussionen. Det är en annan källa än den jag fått korrekt information av, jag tror den här källan på att den äldre dottern hade livsleda kan nog stämma.

Ni får ta det för vad det är. Det påverkar åtminstone mina tankar en hel del.

En fjortonåring som är isolerad hemma medan vännerna lever livet mår säkert väldigt dåligt så det skulle inte förvåna mig alls. Det skulle vara väldigt intressant att veta exakt vilka resurser som funnits kring dessa barnen och vilket stöd som sökts/beviljats. Det verkar väldigt underligt om dottern uttryckt tankar på självmord och man inte kopplat in kurator/psykolog osv. Föräldrar till självmordsbenägna barn brukar ju trots allt göra allt i sin makt för att barnen skall må bättre, inte säga "vi håller med, ditt liv suger verkligen, så vi tänkte att vi tar och dör alla fyra".
Citera
2018-01-21, 00:26
Medlem
Tycker kransen på dörren symboliserar hela händelsen.
Intrasslad och mörk..
Citera
2018-01-21, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag TROR inte att barna var med på detta.
Nåns kan bekräfta ?
Nej vet inte, men jag känner inte att det kan uteslutas, och det känns inte ens ologiskt att det kunde förhålla sig så att diskussion om döden och lidandet kan säkert ha funnits där i hemmet med barnen som pådrivande. Jag har med egna ögon och öron sett det med barn i ett svårt sjukdomsläge.
Säg mig den sjuka människan som under svårt lidande och kroniskt trötthet inte har hört liemannen viska svagt, att i döden finns inget lidande ingen plåga.

Tror det underlättar att vara objektiv och medkännande.
Citera
2018-01-21, 00:29
Bannlyst
Citat:
Jag har fått information om att den äldre dottern har klart uttalat tankar på att begå suicid. Jag kan omöjligen bedöma sanningshalten, så jag vill inte ens ta den diskussionen. Det är en annan källa än den jag fått korrekt information av, jag tror den här källan på att den äldre dottern hade livsleda kan nog stämma.

Ni får ta det för vad det är. Det påverkar åtminstone mina tankar en hel del.

Tack, mina med.
Om föräldrarna VET att äldsta barrnet vill ta självmord, så kanske beslutet blir enklare för dom, om man lägger ihop ALLA problemen.
Hemskola
Mammacancer
Lillsyrrran blir sjuk
mm.mm.mm.
Citera
2018-01-21, 00:31
Medlem
Citat:
Nej vet inte, men jag känner inte att det kan uteslutas, och det känns inte ens ologiskt att det kunde förhålla sig så att diskussion om döden och lidandet kan säkert ha funnits där i hemmet med barnen som pådrivande. Jag har med egna ögon och öron sett det med barn i ett svårt sjukdomsläge.
Säg mig den sjuka människan som under svårt lidande och kroniskt trötthet inte har hört liemannen viska svagt, att i döden finns inget lidande ingen plåga.

Så är det. Men problemet är att ingen vet med säkerhet.
Jag får mer och mer reservationer inför vad föräldrarna påstås ha gjort ( mot sina barn).
Citera
2018-01-21, 00:32
Medlem
Citat:

Jag tror att Astrid Lindgren sa nåt liknande i en saga som nästan alla barn har läst eller hört. Hon vågade lyfta sånt som man tydligen inte ens får skriva på flashback med risk för förtal.
Citera
2018-01-21, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Skall någon bekräfta vad du tror eller vad menar du? Polisen bekräftar att barnen inte är inblandade i att vilja dö. Det räcker för en verifierbar källa. SVt direkt intervju med polisen. Har du verifierbar källa på vad du tror?

Nej du är obehaglig som inte har några gränser, och det är förtal av avliden. Du påstår något som skadar den avlidnas rykte och olaga integritetsintrång då det gäller sjukdomar. Adios.
Tack, nu vet vi hur du ser på personer med sjukdomar i själen, hoppas du reflekterar lite på allt det du har sagt om familjen, särskilt föräldrarna.
Citera
2018-01-21, 00:34
Medlem
HGs avatar
Citat:
Nej... men det räcker nog inte att du bara säger att det var Incest.
Då får du nog i så fall komma med relevanta belägg.
Annars är du nog ute ur matchen.
Incest är nog långsökt..... vi körde det racet för 7 - 8 dygn sen.

Okey, ni körde det för en vecka sedan men hur kunde ni lägga det åt sidan? Ingen har ju motbevisat att så var fallet?
Citera
2018-01-21, 00:38
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Tack, nu vet vi hur du ser på personer med sjukdomar i själen, hoppas du reflekterar lite på allt det du har sagt om familjen, särskilt föräldrarna.

Bra jag kan i alla fall vara säker på att inte redas ut för brott medan dina smaklösa påstående i riktning om att försöka påskina att morden handlar om dödshjälp är så sinnessjuka så man funderar på om du är i behov av vård. Dessutom så hoppas jag verkligen att saken kommer i ljuset, så du kan skämmas sen.
Och när det gäller sjukdomar är det en ny lag som inträtt men du anser sig dig stå över den pga att du sitter på Flashback. Det är inte konstigt att man skriver om den här tråden i ordalag som är nervärderande . Finns ingen tilltro i den riktiga världen till dom här uppgifterna du lämnar. Du är smaklös har noll empati för efterlevande och noll empati för mordoffren. Tvi fan!
Citera
2018-01-21, 00:40
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Och så var vi igång igen.........

Nej, det var såklart därför jag undrade om NÅGON kunde bekräfta.
!

Verifierbara källor hade du inte då nä?`Okej, bra då vet vi att du tror en massa och inväntar att andra ska bekräfta. Precis det jag ville veta. Kör upp infot det är inget jag är intresserad av eftersom det är rykten hörsägen. Allt som har underlag i den här tråden kommer från polisen och inte avd 9-.
Citera
2018-01-21, 00:40
Medlem
Pajosvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Håller med! Hur kan man ens komma på att döda sina barn? Detta med incest har ju diskuterats. Är det helt avskrivet?

Har ämnet ens på allvar varit uppe för diskussion? Det kan bara komma från tråddeltagare som kastar ur sig slumpvis olika icke underbyggda teorier.

Om Oskar mot all förmodan skulle gjort något sådant så lär han inte ha diskuterat detta vid en middag i goda vänners lag.

Tänk lite innan du skriver, ett tips i all välmening...
Citera
2018-01-21, 00:44
Medlem
Citat:
Precis som mäster-detaktiven scheele säger.
Hitta infallsvinklar, hitta tips, åk förbi huset, prata med nån, googla nått....ex någon skärpt person fick tag i el-förbrukningen till huset... allt var normalt, utom den 6:e och sen blev den normal igen.
Varför då.... vad kan ha hänt den 6:e.
Vi har ett tidsutrymme mellan nyår och 9/1, när dog dom, vilken dag... soptunnorna stod ute
4, 5/1.... varför...kontakten med konferens-kollegan ..... Allt normalt innan nyår, sen hände nått, vad? kanske nått med mammas cancer.
HJÄLP TILL NU !! Istället för att gnälla över att alla killar är dumma, och att detta inte skulle hänt, för : DET HAR HÄNT, och vi slösar bort tid på tjafs.
Hjälps vi åt så löser vi kanske det här.
Vi är bara enkla, men viktiga människor.
Kram på er alla !!
Jag måste ha missat något! Vad är det som framkommit att något var onormalt med elförbrukningen ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in