2018-01-26, 13:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Hej jag har inte läst så mycket sen början, men läste nu att mordet anses vara planerat, skruvmejslar vässade, såg, buntband, plastpåsar med i ubåten etc.

Finns det någon som kan försöka sig på ett svar på VARFÖR JUST KIM WALL?
Denna miljöjournalist, en person som syns och hörs och har många vänner som vinkar hejdå från grässlänten vid vattnet. Pojkvännen som väntar.

Det känns jättemärkligt. Hade det inte varit bättre med en okänd, en utan vänner, med bara sporadiska yttre kontakter m familj, ev arbetsgivare etc?

Kan någon förklara varför Madsen skulle mörda just denna kvinna?
Skruvmejslar kan man offra ibland och slipa ner för att passa när man mekar typ, likaså kan man ha en såg och trävirke med som materiell ifall man får läckage som man kan täta med stöttor. Nu tror jag inte det var så i detta fallet, men det går att förklara bort.
plastpåsar är väl mer svåra att bortförklara.

Håller med dig att han kunde valt att annat offer om han velat klara sig från straff, eller så trodde han att hans lögner skulle hålla. Det var nog bara slumpen som gjorde att det blev hon.

Men jag tror ingen lögn skulle kunna fungera då han erkänt styckningen, om han inte gjort det och ubåten varit blodren på insidan skulle han vara svårare att fälla... Men erkännandet av styckningen är väl det som binder han helt till brottet.
Citera
2018-01-26, 13:11
Medlem
Angelsvilas avatar
Var den danske dokumentärer sevärd som gick igår?
Citera
2018-01-26, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Skruvmejslar kan man offra ibland och slipa ner för att passa när man mekar typ, likaså kan man ha en såg och trävirke med som materiell ifall man får läckage som man kan täta med stöttor. Nu tror jag inte det var så i detta fallet, men det går att förklara bort.
plastpåsar är väl mer svåra att bortförklara.

Håller med dig att han kunde valt att annat offer om han velat klara sig från straff, eller så trodde han att hans lögner skulle hålla. Det var nog bara slumpen som gjorde att det blev hon.

Men jag tror ingen lögn skulle kunna fungera då han erkänt styckningen, om han inte gjort det och ubåten varit blodren på insidan skulle han vara svårare att fälla... Men erkännandet av styckningen är väl det som binder han helt till brottet.

Jag tror inte du har helt rätt där (se fetstil), även om pusslet blir lite mer helt. På fredagskvällen hade ju kriminalteknikerna hittat blod i hans ansikte, blod på naglar, vävnadsrester på overallryggen. Och de sög in honom direkt. Efter ubåtsbärgningen så hittade de massor av blodrester, koagulerat sådant som inte försvinner i saltvattnet. Hennes trosor fanns också i ubåten. Vad de mer hittat minns jag inte, eller så har de inte gått ut med det.
Men det är ju historia. Nu ser vi fram emot en dom så småningom. Jag tippar på förvaring. Dvs 12 år och efter det tidsbestämt - 30 år är kanske inte fel att tro.
Citera
2018-01-26, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Men dock inte inför sig själv, vilket påståendet var som jag bemötte.

Lite trist att få reda på att du svarar på fel fråga, va

För sig själva OCH för sina väninnor. Det kanske är därför det tar sån tid när kvinnor klär upp sig tillsammans innan de ska på fest, lånar kläder av varandra, tar ett glas vin, skrattar och pratar. Been there, done that!
Citera
2018-01-26, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror inte du har helt rätt där (se fetstil), även om pusslet blir lite mer helt. På fredagskvällen hade ju kriminalteknikerna hittat blod i hans ansikte, blod på naglar, vävnadsrester på overallryggen. Och de sög in honom direkt. Efter ubåtsbärgningen så hittade de massor av blodrester, koagulerat sådant som inte försvinner i saltvattnet. Hennes trosor fanns också i ubåten. Vad de mer hittat minns jag inte, eller så har de inte gått ut med det.
Men det är ju historia. Nu ser vi fram emot en dom så småningom. Jag tippar på förvaring. Dvs 12 år och efter det tidsbestämt - 30 år är kanske inte fel att tro.
Jag pratar om hans felande lögner.
Citera
2018-01-26, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beaver_se
Jag pratar om hans felande lögner.
Ok. Det blev lite feltolkat då. Hans lögner har ju målat in honom i ett hörn. Hans trovärdighet är noll. Nu spelar det ingen roll vad han säger. Betina har ett svårt jobb att sänka strafftiden och dessutom ifrågasätta åklagarens sammanställning av brottet. Tror även hon avskyr vad han gjort, men hennes jobb är - så länge han nekar - att se till att han inte blir dömd för mord. Hur det nu ska gå till.

Häktningsförhandlingarna i all ära, men förhandlingen som börjar 8 mars ser åtminstone jag fram emot. Då lär ju också vittnen, s k karaktärsvittnen, komma till tals. Många som suttit i stugorna och funderat och minns hur han var.

Han är så jävla körd.
Citera
2018-01-26, 13:35
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Angelsvila
Var den danske dokumentärer sevärd som gick igår?

Ja.
Citera
2018-01-26, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Undras var EXAKT festen hölls? Var det så att PM kunde observera den på håll från sin verkstad? Kände han igen Kim och kom att tänka på intervjun han lovat henne? Det är märkligt att han hörde av sig efter att ha varit tyst ett tag, just precis då Kim var i närheten.

Med tanke på att Kim och hennes sambo bodde granne med Madsens verkstad i 5 månader har han nog haft bra koll över Kim. Ett förälskat par som skulle dra till Peking på äventyr.

Madsen kan ha varit avundsjuk på både deras kärlek och deras spännande framtid. Vad hade han att vänta? Bara elände, sponsorerna svek, kronofogden tätt i hälarna mm i stort sett Ingenting. Utom Elände.
Citera
2018-01-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Med tanke på att Kim och hennes sambo bodde granne med Madsens verkstad i 5 månader har han nog haft bra koll över Kim. Ett förälskat par som skulle dra till Peking på äventyr.

Madsen kan ha varit avundsjuk på både deras kärlek och deras spännande framtid
. Vad hade han att vänta? Bara elände, sponsorerna svek, kronofogden tätt i hälarna mm i stort sett Ingenting. Utom Elände.
Tror du han var kapabel till såna känslor? Jag får intrycket att han inte bryr sig om någon annan än sig själv. Inte ens känslor för en ev käresta. Han hade ju ett öppet förhållande med sin fru, vilket indikerar att om hon hade andra så brydde han sig inte.
Citera
2018-01-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollet3
Eftersom det varit bestämt sedan länge att de skulle träffas för en intervju (men inte vilken dag, jag vet), tror jag också att Byfånen googlat runt och lustfyllt lusläst allt om Kim, tittat på foton och fantiserat om vad Det skulle göra med henne. Tror inte artikeln som Kim skrev om BDSM var själva upphovet till idén att mörda just Kim, men som du skrev eldade det nog på en hel del, när Fånen läste det. Hon blev antagligen bara mer och mer ”perfekt” som offer. Han kanske drabbades av ”fall in death” - seriemördarnas motsvarighet till ”fall in love”. Ingenting hade nog kunnat hindra Satan från att mörda Kim.

Det kan mycket väl vara så att han har läst allt om KW, hetsat upp sig i sina sjuka fantasinër, kanske t.o.m stalkat henne utan att hon visste om det? Om det är på det viset så kan man bli mörkrädd för mindre. Värsta skräckscenariot.

De bodde ju ganska nära varandra så det är ingen omöjlighet.
Citera
2018-01-26, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av R291
Så¨det är därför ni står o putar med läpparna i spegeln o pushar upp tuttarna o säger :
iiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!! TÄNK OM H A N KOMMER IKVÄLL ,,,,,

Ni tävlar med varann (och hatar varann), men gör det för att få flest killblickar

(nu är vi of topic vad gäller Kim Wall)

Tjejer går inte ut primärt på jakt efter Honom, dom går ut för att ha kul dvs umgås, lyssna på bra musik, ev dansa eller bara sitta och prata i en trevlig miljö. Träffa andra kompisar.
Citera
2018-01-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av siljaeuropa94
Kan det vara så att KW insett att ubåten och konstruktionen inte egentligen var Madsens eget arbete-han är ju egentligen bara en sorts bisarr maskot som alltid parasiterat på andra. Och att hon således ville inkludera de reella konstruktörerna i ubåtsprojektet i sin artikel vilket kanske utlöst et raseri från narcisissten Madsen?

Det kan ju vara så, men själv tror jag mer och mer på att det kan vara så att han har kollat upp henne, sett henne, hetsat upp sig i tankarna på henne som ett perfekt mordoffret för hans sjuka fantasier.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in