Citat:
Ursprungligen postat av
LuluBrooksie
Hej jag har inte läst så mycket sen början, men läste nu att mordet anses vara planerat, skruvmejslar vässade, såg, buntband, plastpåsar med i ubåten etc.
Finns det någon som kan försöka sig på ett svar på VARFÖR JUST KIM WALL?
Denna miljöjournalist, en person som syns och hörs och har många vänner som vinkar hejdå från grässlänten vid vattnet. Pojkvännen som väntar.
Det känns jättemärkligt. Hade det inte varit bättre med en okänd, en utan vänner, med bara sporadiska yttre kontakter m familj, ev arbetsgivare etc?
Kan någon förklara varför Madsen skulle mörda just denna kvinna?
Skruvmejslar kan man offra ibland och slipa ner för att passa när man mekar typ, likaså kan man ha en såg och trävirke med som materiell ifall man får läckage som man kan täta med stöttor. Nu tror jag inte det var så i detta fallet, men det går att förklara bort.
plastpåsar är väl mer svåra att bortförklara.
Håller med dig att han kunde valt att annat offer om han velat klara sig från straff, eller så trodde han att hans lögner skulle hålla. Det var nog bara slumpen som gjorde att det blev hon.
Men jag tror ingen lögn skulle kunna fungera då han erkänt styckningen, om han inte gjort det och ubåten varit blodren på insidan skulle han vara svårare att fälla... Men erkännandet av styckningen är väl det som binder han helt till brottet.